Citat:
Ursprungligen postat av
Worldwatcher
Det här är inte raketforskning. Att Ryssland är mångkulturellt gör inte Putin till globalist. Eftersom Putin inte eftersträvar en unipolär värld med en global världsordning. Han vill ha en multipolär värld. Ifall du nu inte vill beskylla honom för att vara någon slags serietidningsskurk som vill bli världshärskare.
Putin vill ha en multipolär värld, intill möjligheter yppas för en unipolär värld under rysk ledning. Tro inget annat.
Någon serietidningsskurk är han nog inte, utan en livs levande auktoritär ledare, med en stark strävan att återskapa ett imperium under rysk - och hans egen - ledning.
Citat:
Artikeln du länkar till som lyfter fram WEF och Klaus Schwab är bra. Dock är det inga nyheter för mig som sen många år blivit kallad ”konspirationsteoretiker” när jag försökt sätta ljuset på de här globalistfilurerna. Det finns mycket mer att säga i ämnet än vad som står i artikeln. Exempelvis är det ingen slump att Klaus Schwabs mamma är en Rotschild. Sen handlar det inte bara om WEF utan om ett nätverk av globalistaktörer som samverkar men har lite olika roller. Bilderberggruppen kan nämnas.
Vad jag förstår är Schwab tämligen öppen med sin agenda, så någon konspiration blir nog svår att hitta. Han har ett politiskt program, helt enkelt.
Citat:
Jo, det är helt omöjligt så länge vi tvingas leva med globalistimperiet USAs stövel på nacken. Vad som måste ske är en förskjutning av makten i världen såtillvida att USA försvagas rejält. Jag satte ett visst hopp till att Trump skulle kunna ta tillbaka USA när han vann men det falnade successivt och slocknade helt efter det massiva valfusket 2020.
USA är redan kraftigt försvagat, både genom inre konvulsioner och efter 20 år i Afghanistan, som man nyss förlorade. Så, jo visst kan vi.