2022-03-02, 22:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra men det var nog inte idag? Bra att dom är officerare, det väger tyngre.

Fast det visar att den ryska krigsmakten är, ungefär, lika bra på logistik som italienarna var under det andra världskriget!

Egentligen så skulle det, vare sig behövas erbjudande om amnesti och pengar till ryssar som kapitulerar. Det borde räcka med de fotografier som spreds till tyskarna under det första världskriget: "Ge upp och ät fånglägrets goda soppa med bröd!"😄
Citera
2022-03-02, 22:21
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Varför är väst/Nato rädd för en ekonomisk dvärg och en militär makt utan potens

Förklara för mig som att jag är 6 år gammal.
Att Ryssland är en ekonomisk dvärg är fakta. Ett fattigt och korrupt land med kärnvapen ärvda från en
f d supermakt med en lång tradition av tyranner är däremot farlig, speciellt om landet har en grandios självbild och kräver "respekt" av omvärlden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Vad står konvojen nu då?
Varenda kväll har du skrivit lögner!

Det är inte bara vi som skrattar, hela världen skrattar åt den ryska ledaren.
Han måste vara vansinnig på sina odugliga befäl men törs inte komma och skälla ut dom.

Dom ryssar som vägra lyda Putins order borde få dela på Nobels fredspris.

Men då är ju allt chill då.

Kriget slut och Ryssland förlorade.

Å du är fortfarande arg och bitter?
Citera
Medlem
Jag fortsätter att ropa på småpittarna som fäktas dagarna i ända här vad tror ni om avskaffande av Sveriges militär men att istället rikta 500st vedergällnings robotar mot st Petersburg
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vilka kärnvapen finns vid gränsen?

Man planerade att göra det om man gav Ukraina medlemskap i NATO.

Varför måste jag hela tiden hävda det uppenbara för er NPC? Klarar ni inte av att tänka själva?

Vad är den mest troliga anledningen till varför Ryssland invaderade Ukraina?

1. NATO har hetsat ryssen hela tiden med expansion, Ryssland varnade NATO om att de aldrig skulle tillåta att Ukraina gick med i NATO. Sedan invaderade när NATO vägrade lyssna.

2. Putin blev galen med Hitlerfantasier.

Ni är alla totalt sinnesrubbade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Att inte Mariupol har fallit än är helt otroligt, måste vara ett sjuhelvetes försvar där!
Azov bataljonen försvarar Mariupol, dvs. Neo-nazistiska styrkan som ingår i Ukrainas försvar sedan 2014.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Ryska specialpolisen Omon ute på gatorna för att skydda folket från de farliga:

https://twitter.com/Kira_Yarmysh/status/1499098717231722498

Vet du var det är fotat och vad dom säger?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jo, och många borgmästare har sagt många saker. Som sagt, tiden får väl utröna vad som händer men jag tror knappast det är så enkelt som det låter.

Nej, motståndet kommer nog att fortsätta på sina håll även om borgmästaren avrättas.
Citera
2022-03-02, 22:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Du vet att de "goda" här på FB bara kommer att säga "UA gör väl för fan vad dom vill" utan något som helst konsekvent tänkande

Ryssland noll och intet att göra med Ukrainas inre angelägenheter att göra vilket all normal människor ställer upp på förutom ni som har Putin som husgud. Allt detta hade kunnat undvikas enkelt genom att Ryssland fokuserat på sitt på hemmaplan istället har en blind galen Putin skitit i det blå skåpet och agerar nu sänke för hela den ryska befolkningen i form av sanktioner och annat lidande han utsätter sitt eget folk för.
Senast redigerad av Tvond 2022-03-02 kl. 22:26.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Nej, det farliga är att NATO fortsätter hetsa ryssen och fick för sig den briljanta idén att placera kärnvapen precis vid ryska gränsen. Det är väl om något "galet".

Finns inga sådana kärnvapen, så du får hitta andra lögner från Moskva att skriva om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Vad Snowden gjorde rättfärdigar inte att Ryssarna mördar barn.

Demokrati? Jag kan säga vad jag tycker utan att jag hamnar i fängelse eller torteras till skillnad från ditt Ryssland.

Nu försöker du vrida på mina ord.
Du säger att västvärlden har en demokrati, varför sitter Snwoden i Ryssland om västvärlden har en fantastik demokrati då? Varför är han rädd för sitt liv då?

Glöm snowden, förklara varför USA har över 2 miljoner människor i fängelse, vissa sitter flera år för att sälja lite brunt eller grönt. Du tror det är demokrati.

Det är inte mitt Ryssland, jag är inte rysk.
Jag hävdar inte att Ryssland har en fin demokrati, det är du som hävdar att västvärlden har det.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Imponerande släktforskning ni har gjort! Ni har alltså släktforskat hela vägen tillbaka till början av 1700-talet. Kan du beskriva lite mer om hur ni gjorde för att få information om er släkt så långt tillbaka i tid?

Om du läst historia vet du att Sverige hade en väl fungerande byråkrati tidigt och kyrkböcker vilket gör det relativt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in