2022-03-02, 22:41
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
https://tv4play.se/program/nyheterna/live/13749178

Kolla efter intervjun med Ann Tiberg eller vad hon heter, ca 30minuter in

Satan, lyckas inte spola i skiten och skulle precis gå och göra annat..

Någon gör förhoppningsvis ett kort referat här snart (säger inte att du ska göra det)
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Tv4 Nyheter har flera gånger sista halvtimmen berättat om att Ryssland i FNs säkerhetsråd hotat att invadera Sverige och Finland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej, allt hen skrev är ju korrekt.
Det står rostiga ryska stridsfordon överallt på den Ukrainska landsbygden. Nu är det ju tydligt för världen hur dålig den ryska militären faktiskt är. Tomma tunnor skramlar mest.

Här är en översikt över militärkapaciteten i Ukraina vs. Ryssland:
https://i.cbc.ca/1.6365443.1645832699!/fileImage/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/original_780/ukraine-russia-military-comparison-graphic.jpg

Att hävda att man inte kommit någonstans på under en vecka är bara fel.
Förstår inte varför man ska ljuga om detta? Ukraina har erkänt själva att man har förlorat flera storstäder.

Eller är det att folk tror att Ukraina är ett litet land med ingen militär?
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Hear hear

Jag tänkte mest höra med er vänsterliberala homosexuella äckel vad ni anser att det kommer hit några 100k långbenta 29 åriga ukrainskor med barn hit.

Utveckla gärna.

Hellre dom än en kortvuxen man som har en sommarstuga i Finland som varit en bögklubb.

Varför skriver du utveckla gärna i var och vartannat inlägg?
Vill du veta hur det är att bo fredligt i Sverige så får du väll fly, för resa självmant får du väll inte.

Utveckla gärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hur ska det gå till? De klarar ju inte ens att invadera ett betydligt sämre utrustat Ukraina. Rent svammel.

Varför gör ni ingenting åt det då?

Varför slänger ni inte ut Putler med huvudet före?
Citera
2022-03-02, 22:42
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jag vet inte ens hur jag ska svara på skitet du säger.
Man har på bara 1 vecka tagit massa städer och kommer antagligen ta huvudstaden inom kort på ett massivt land på 44 m människor.

Ryssarna i Ukraina är 190k vs Ukrainska militären (240k) + reserven 220k + civilbefolkningen som kan vara hur mkt som helst.

Tror du blandar ihop Sovjet union och Ryssland. Sovjet föll pga Mujahdeen i Afghanistan.
Har aldrig sagt att Sovjet var bra på något sätt.
Vad har mujahdeen med Sovjets fall att göra?
Citera
Medlem
BAB7s avatar
CHERSON HAR FALLIT

Ryska styrkor har nu tagit full kontroll över den första storstaden.
Cherson har 300.000 invånare.

Chersons borgmästare berättar att det tidigare idag kom in 10 beväpnade ryska officerare och knackade på borgmästarens kontor i rådhuset och sa till honom att ta sina saker och gå, "nu tar vi över" sa officerarna.

Enligt borgmästaren finns inga ukrainska styrkor kvar i staden.
Han uppger också att ca 300 ukrainare ska ha dödats under den ryska insatsen i staden.

https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/ukraine-krieg-putin-truppen-zerbomben-wohnhaeuser-in-borodjanka-79330004.bild.html
Citera
Medlem
Jag antar att dom svenska pansarskotten är inne i landet. Den omtalade Javelin har väl kommit från andra länder.

När kommer vapnen att användas?
Citera
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jag vet inte ens hur jag ska svara på skitet du säger.
Man har på bara 1 vecka tagit massa städer och kommer antagligen ta huvudstaden inom kort på ett massivt land på 44 m människor.

Ryssarna i Ukraina är 190k vs Ukrainska militären (240k) + reserven 220k + civilbefolkningen som kan vara hur mkt som helst.

Tror du blandar ihop Sovjet union och Ryssland. Sovjet föll pga Mujahdeen i Afghanistan.
Har aldrig sagt att Sovjet var bra på något sätt.

Du menar att faktan är jobbig?
Ja det är väl det i propagandafabriken.

Det har hetat sen dag att ett att man snart kommer ta huvudstaden, jag föreslår att du kollar på livefeed därifrån i så fall.

Sovjet eller Ryssland, armen är lika usel och omotiverad som vanligt. Framför står fienden, bakom står diktaturen, båda kommer skjuta dom. Det är inget framgångsrecept för att vinna krig.
Världen skrattar åt dom och deras usla utrustning och logistik.

Sä här såg det ut 1939:
https://www.identifymedals.com/wp-content/uploads/2019/04/2880px-Raate_road.jpg

Ser du någon skillnad mot idag? I helgen kommer dessutom kylan till Ukraina, precis som den gjorde i Finland. Ryssarna har slut på mat och bränsle, då är det tufft att klara sig när det är -10.
Citera
2022-03-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizuno
Varför skickar inte Ukraina inte missiler in i Ryssland och gör lite skada där?
Har dom inga missiler?

Finns väl inget att tjäna på det. Blir bara en ursäkt för kackerlackorna att kaosa ännu mer.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är inget narrativ. Det är sant.

Och det är för civilisationens existens. Det är så mänskligheten ser på det, och det är dags för den nazistiska juntan i Moskva att inse det. Sedan Vytautas den stores död 1430 har Moskvaväldet ständigt expanderat tills det idag kan hota alla fria länder.

De fria folken måste reagera mot det och befria de folk som idag slavar under Moskvas ok.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Polska_1386_-_1434.png

Man kan se på kartan att Moskvas gräns borde gå vid Klin, Mozhaysk, Kaluga och Oryol i väst, och Nizjnij Novgorod och Sarov i öst och sydost.

Här får man tänka på att ryssarna, trots sina defekter ändå är en del av den mänskliga etniciteten och kommer att välkomna befriarna.

Narrativ förresten, det är sådant Moskva sysslar med, då det inte kan skapa några verkligt ädla tankar utan bara underliga sagor.

Civilisationen är mycket stark, kan offra hur mycket som helst för att nå sitt mål. Den kommer också alltid att överleva.

Efter som de fria folken tycker så måste vi alla tycka det, eller hur

Du är uppenbarligen hjärntvättad av urkiansk-nationalistiskt dravel. Ukraina tillhör öst och har alltid gjort. Den ukrainska staten är 30 år gammal. Tidigare låg där bl a Novorossiya och nyligen var territoriet en del av USSR. Ukrainas utsikter att bli mycket mer än 30 år är ganska bleka.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
NU vet jag att detta inlägget snabbt försvinner i mängden.

Min slutsats;

-Detta är det första riktiga kriget där båda sidor kan vara virala med varandra.
Det har skett tidigare i Syrien, men detta är en ny nivå;

*
Detta gör att stridsviljan sjunker för Ryssland.

*
Förut kunde man hetsa människor mot varandra, det går fortfarande, men det är markant svårare pga social media.

Vi ser en ny era (om än kort).
Man kan liksom inte bara starta krig för båda ser konsekvenserna av krig i realtid på ex Twitter.

Kom igen nu, döda mig autister med era nummer och hur mycket pansar en RSV-stråle går igenom.

CP_Barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in