2022-03-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangBangTanja
Tack. Jag håller med dig, det finns en rätt krånglig historia som sträcker sig rätt långt, även om Balkankriget var den som utlöste det där lilla sista. Jävligt tråkigt, krig är skit var det nu än händer. Att vi känner större intresse just nu är för att det händer på vår egen bakgård och det krävs väldigt lite för att det kommer att sprida sig.

Håller med!
Citera
2022-03-02, 22:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jag vet inte ens hur jag ska svara på skitet du säger.
Man har på bara 1 vecka tagit massa städer och kommer antagligen ta huvudstaden inom kort på ett massivt land på 44 m människor.

Ryssarna i Ukraina är 190k vs Ukrainska militären (240k) + reserven 220k + civilbefolkningen som kan vara hur mkt som helst.
Nej, allt hen skrev är ju korrekt.
Det står rostiga ryska stridsfordon överallt på den Ukrainska landsbygden. Nu är det ju tydligt för världen hur dålig den ryska militären faktiskt är. Tomma tunnor skramlar mest.

Här är en översikt över militärkapaciteten i Ukraina vs. Ryssland:
https://i.cbc.ca/1.6365443.1645832699!/fileImage/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/original_780/ukraine-russia-military-comparison-graphic.jpg
Citera
2022-03-02, 22:38
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Har du någon länk?
Jag misstror inte men vill gärna läsa mer?
Han är ju knäpp om han gör det. Finland är ju med i Nato och just nu tror jag Nato bara väntar på en ursäkt.

Finland är inte med i NATO. Ta reda på fakta innan ni skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men, veterligen, så har NATO inga kärnvapen i Ukraina. De har inte ens flygplan där eller reguljära trupper. NATO har, dessutom, ifrån början, gjort fullständigt klart: "No boots on the ground".

Däremot så har Putler nu fått NATO, (och Sverige), att börja "tokrusta". Till och med det pacifistiska Tyskland tänker nu tokrusta.

Jag måste säga att Putler missöyckas med allt nu. Det kan inte vara lätt för trollfabrikerna i Ryssland och "spindoktorerna" i övrigt just nu. Det ryska informationskriget går liksom på tomgång!

Okay. Varför stoppar ni inte hans bombningar om nu är allt så happy go lucky.

Fega skithund.
Citera
Medlem
Varför skickar inte Ukraina inte missiler in i Ryssland och gör lite skada där?
Har dom inga missiler?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Borgmästaren avrättas inte. Han samarbetar ju med att sätta upp ett tillfälligt militär styre.

Okej, sköter han sig kanske han får bli borgmästare i sitt Gulag. Men jag tror inte att ryssarna kommer att använda silkesvantar mot den som har uppmanat till motstånd. Snarare silkessnöret.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Staden Cherson i södra Ukraina med +300.000 invånare, bekräftat tagen av rysk trupp.
Inga Ukrainska trupper finns kvar i staden.
Källa: The Guardian
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Kina är minst lika beroende av väst som vi är av dem. För kineserna är det "money talks".
Kina vill dessutom skicka "fredsbevarande styrkor" till Taiwan så vi snackar om två totalitära regimer som styckar upp potentiella erövringar kring sig som intresserar dem.

Mmm, fast väst skulle lida betydligt mer vid ett handelskrig. Precis som ryssar så är kineser vana med misär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Dessutom är din google translate svenska inte så lätt att förstå ibland.
Han byggde upp landet organiskt? wtf?

Men rättelse. Putin gjorde mycket rätt. Han lyckades konsolidisera sin makt, slänga ut demokratin och göra sig till tyrann utan att någon reagerade. Han lyckades också annektera landremsor med rå reaktioner. Han måste ha känt sig som en gud som kan göra vad han vill.
Men allt han uppnått fram tills idag har han själv saboterat genom sin krigföring. En loser.

Vet du inte vad det innebär när ett land växer organiskt? Vi pratade om ekonomin ju, när ett land växer organiskt, vet du inte vad det innebär?

Det innebär att man växer med pengarna man har (genom att återinvestera) istället för att ta massiva lån för tillväxt. Det innebär att BNP å köpkraft blir betydligt lägre men att ekonomin är hälsosammare.
Citera
2022-03-02, 22:39
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Ekbrandt
Hörde jag precis på TV4 att Ryssland i kväll på FNs säkerhetsråd hotat att invadera Sverige och Finland? Visst sa de så???
Hur ska det gå till? De klarar ju inte ens att invadera ett betydligt sämre utrustat Ukraina. Rent svammel.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangBangTanja
Dumt resonemang. Ryssland kan inte på egen hand bestämma gränser. Det fattar även du hoppas jag.

Gör det inte mindre sant. Människor dör för något som redan var förlorat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastersatan
Sverige bör skaffa sig vedergällnings vapen 500st medeldistans robotar riktat mot st Petersburg

Sluta spamma ffs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in