2022-03-02, 22:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
FOX är underhållning och propaganda förklätt till nyheter. Det är lite som wrestling är jämfört med riktig sport.

En expert som uttalar sig där tjänar bara till att skapa än fler fascister i USA så att nästa Trump har större chanser att lyckas.

Om nyttan är noll, så skall man inte utsätta civilbefolkningen i tätbefolkade städer för tungt artilleri, vilket Zelenskyj indirekt tydligen är beredd att göra. Det blir ett ofattbart lidande.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Vi pratar om hur många soldat som faktiskt är i Ukraina idag
"Soldater" säger man på svenska (войска).
Jag tror inte någon, förutom Pruttin och hans rått-vänner, vet hur många ryssar som just nu befinner sig i Ukraina. Men i den 6,3 mil långa konvojen lär det finnas några tusen personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag börjar bli allt mer övertygad om att stor del av er i tråden är förståndshandikappade.
Och jag börjar bli mer och mer övertygad om att ryssälskare borde packas i en container och fraktas långt från Europa. Typ Vladivostok..
Citera
2022-03-02, 22:32
Medlem
Tuors avatar
https://www.foxnews.com/politics/china-no-sanctioning-russia-amid-ukraine-bombardment-vows-normal-trade-cooperation

Citat:
China firmly opposes all illegal unilateral sanctions, and believes that sanctions are never fundamentally effective means to solve problems,

Kina fördömer västvärldens sanktioner.

Hur kommer västvärlden reagera på Kinas hållning till det här? Man kan i princip säga att Kina är på Rysslands sida i detta nu. Bör västvärlden tagga ned lite nu kanske för att inte göra Kina ännu mer irriterade? Ett handelskrig med Kina skulle få katastrofala följder för Europa.
Senast redigerad av Tuor 2022-03-02 kl. 22:34.
Citera
Medlem
Citat:
Både Georgien och Ukraina planerades att gå med i NATO.

Och det vet du helt ekelt för att Putin säger så?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Både Georgien och Ukraina planerades att gå med i NATO.

Nej, det stämmer inte.
Länderna har visat intresse genom opinionsomröstningar, men Nato har från start sagt att det inte är aktuellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Ekbrandt
Hörde jag precis på TV4 att Ryssland i kväll på FNs säkerhetsråd hotat att invadera Sverige och Finland? Visst sa de så???

Trupptransporter från Sverige mot utlandet.
Citera
2022-03-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Deras militär är usel. Dom använder för det mesta ren kanonmat för attt vinna segrar.
Hela världen skrattar åt dom idag precis som man gjorde 1940 och 1944 när finnarna gav dom så jävla mycket stryk att en miljon man strök med, detta mot ett land med knappt fyra miljoner invånare.

Nu förnedrar dom sig igen, Sverige behöver knappt rusta upp sitt försvar mot en sån klen arme.

Jag vet inte ens hur jag ska svara på skitet du säger.
Man har på bara 1 vecka tagit massa städer och kommer antagligen ta huvudstaden inom kort på ett massivt land på 44 m människor.

Ryssarna i Ukraina är 190k vs Ukrainska militären (240k) + reserven 220k + civilbefolkningen som kan vara hur mkt som helst.

Tror du blandar ihop Sovjet union och Ryssland. Sovjet föll pga Mujahdeen i Afghanistan.
Har aldrig sagt att Sovjet var bra på något sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Den yngre generationen som växt upp de senaste åren, har börjat vänja sig vid en viss livsstil och kommer ha svårt att anpassa sig till en återgång. Jag tror på en folklig resning mot Putin regimen.

Dessutom verkar prisjakten precis börjat!

https://www.jpost.com/international/article-699098

Ingen avundsjuk resa de får.
Nu ska jag lämna dig ifred.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastersatan
?
Räckvidd 50 mil.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Krigslagar?

Konstigt, Lille Putte säger ju att det inte pågår något krig.

Der är väl lite si och så med översättningen till svenska, men ”Martial law” är lite bredare än bara det svenska ”krigslagar”.

Det pågår strider och Väst har ju startat ett totalt ekonomiskt, politiskt och propagandamässigt krig mot Ryssland så Ryssland måste förstås svara.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du ignorerade allt jag sa för att du vet att det är sant.
So what? man har också 25 gånger större skulder.
Dessutom är din google translate svenska inte så lätt att förstå ibland.
Han byggde upp landet organiskt? wtf?

Men rättelse. Putin gjorde mycket rätt. Han lyckades konsolidisera sin makt, slänga ut demokratin och göra sig till tyrann utan att någon reagerade. Han lyckades också annektera landremsor med rå reaktioner. Han måste ha känt sig som en gud som kan göra vad han vill.
Men allt han uppnått fram tills idag har han själv saboterat genom sin krigföring. En loser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in