2022-03-02, 22:28
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Visst kan dom men eftersom dom bara mobiliserat 190.000 man till hela invasionen och en hel del har gått förlorade så tvivlar jag på att man kan hålla staden.

Vad gör man med borgmästaren? Och polischefen? Man befinner sig alltså i ett land där man är en inkräktare och hela denna aktion är oklar.

Det återstår att se. Alla är inte dödsbenägna.
Citera
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Och det enda han behöver göra är att avsäga sig donbass och Krim som Ukraina aldrig skulle få i alla fall.
Det här kriget är helt meningslöst.

Dumt resonemang. Ryssland kan inte på egen hand bestämma gränser. Det fattar även du hoppas jag.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina har inte sökt inträde i NATO. Däremot verkar dom vilja gå in i EU, liksom Georgien och Moldavien. Frågan är om dessa tre länder uppfyller villkoren för ett medlemsskap. För det kostar EU mycket.
Vet inte vad EU kräver men Nato kräver att man satsar 2% av sin BNP på militären.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vet du var det är fotat och vad dom säger?
Vet inte vad de säger, men det var ikväll i St. Petersburg i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Här är en sammanställning över de båda ländernas militära kapacitet:

https://i.cbc.ca/1.6365443.1645832699!/fileImage/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/original_780/ukraine-russia-military-comparison-graphic.jpg

Haha nu försöker du vrida på det.
Vi pratar inte om ländernas militära kapacitet.

Vi pratar om hur många soldat som faktiskt är i Ukraina idag och vi vet att det är drygt 190k ryska soldater vs hela Ukrainska armen + reserver + civila som är betydligt mer än 190k.
Citera
2022-03-02, 22:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vet du var det är fotat och vad dom säger?
Kan inte Ryska, men jag har hört det förut, tror att de helt enkelt säger "Nej till krig".
Tycker mig urskilja "Njet".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Har inte NATO tillgång till kärnvapen, driver du?

Varför då provocera länder med kärnvapen ifrån början?

Som jag säger. Om dom används så kvittar det var dom är tillverkade. Dom når oss alla.
Citera
Medlem
Hörde jag precis på TV4 att Ryssland i kväll på FNs säkerhetsråd hotat att invadera Sverige och Finland? Visst sa de så???
Citera
2022-03-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
För 17 sedan postade han ett inlägg där det står att ukrainarna har full kontroll över Kherson nu rapporterar all media att Ryssland har full kontroll över staden samt att inga ukrainska soldater finns där.

Det kan bero på att borgmästaren sagt lite olika saker. Igår eller i morse sa han att ukrainsk militär höll staden. Nu säger borgmästaren att ukrainsk militär inte finns i staden.

Då gick dom upp i rök. Men OK det är kanske så att Ryssland "behärskar" staden men då får dom se till att det civila fungerar också i staden som tydligen inte kunde ta hand om sårade eller sjuka.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du ignorerade allt jag sa för att du vet att det är sant.
So what? man har också 25 gånger större skulder.
Det du sa har lika mycket värde som en nordkoreansk nickedocka som säger att Kim Jung Il föddes under dubbla regnbågar och första gången han spelade golf så spelade han 38 under par.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Nej, det farliga är att NATO fortsätter hetsa ryssen och fick för sig den briljanta idén att placera kärnvapen precis vid ryska gränsen. Det är väl om något "galet".

Men, veterligen, så har NATO inga kärnvapen i Ukraina. De har inte ens flygplan där eller reguljära trupper. NATO har, dessutom, ifrån början, gjort fullständigt klart: "No boots on the ground".

Däremot så har Putler nu fått NATO, (och Sverige), att börja "tokrusta". Till och med det pacifistiska Tyskland tänker nu tokrusta.

Jag måste säga att Putler missöyckas med allt nu. Det kan inte vara lätt för trollfabrikerna i Ryssland och "spindoktorerna" i övrigt just nu. Det ryska informationskriget går liksom på tomgång!
Citera
2022-03-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Taurus.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Taurus_(robot)

?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in