2022-03-02, 22:16
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Nej, det farliga är att NATO fortsätter hetsa ryssen och fick för sig den briljanta idén att placera kärnvapen precis vid ryska gränsen. Det är väl om något "galet".
Du vet att de "goda" här på FB bara kommer att säga "UA gör väl för fan vad dom vill" utan något som helst konsekvent tänkande
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det har vi ju hört i tre dagar nu. Varje natt tar dom Cherson.

Fast nu har chersons borgmästare sagt det (det blev antagligen det sista han sa).
Citera
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det du skriver har ingen verkan på hur detta kommer att sluta, men du kan ju hoppas.

Typiskt! Jag som satt och hoppades att kriget skulle avgöras här på Flashback. Historien visar ju dock att ditt antagande är helt fel.

Även om ryssen ockuperar så är det miljontals partisaner de kommer behöva hantera. Jag skulle inte vilja patrullera Kievs bakgator.

Frågan är hur länge Ivan har råd med det, landet verkar ju närma sig bankrutt.
Citera
Medlem
Att inte Mariupol har fallit än är helt otroligt, måste vara ett sjuhelvetes försvar där!
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Är det någon som har koll på detta med den försvunna rumänska MIG-21:an och kraschade helikoptern vid svarta havet? Sägs bero på dåligt väder?
Citera
2022-03-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Har varit uppe tidigare, någon pratade om 'Murmansk BN'

Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja fasen tänka dig vad USA skulle kunnat gjort med denna kolonn, ryssarna skulle få tillbaka samma missilregn om än inte sju resor värre i konventionell krigföring.
Du har ju dödens väg i Irak under Quwait.

https://www.nyakultursoren.se/?p=12006
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Putin har än så länge inte tvingat civila ryska män att dö för honom (men skulle inte bli förvånad om han gjorde), vilket zelensky gör. Men jag supportar ingen av dem, men bilden av zelensky som en hjälte är extremt stöttande. Han dödar indirekt sina egna civila män för deras kön, för hans egos skull. Är det något värt att hylla? Är det heroiskt? Hatar du män? Vill du att män ska dö? För det vi ser är ett förintelse ögonblick av män, och för det hyllas zelensky. Feminismen har verkligen gått för långt.

Tvingat? Har det inte gått upp för dig att de kanske försvarar sitt land frivilligt?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Propaganda får du räkna med i båda riktningarna. Sanningen är krigets första offer.

Jag tror att den här mannen vet vad han talar om.

https://www.youtube.com/watch?v=EYk3OyB9juE

FOX är underhållning och propaganda förklätt till nyheter. Det är lite som wrestling är jämfört med riktig sport.

En expert som uttalar sig där tjänar bara till att skapa än fler fascister i USA så att nästa Trump har större chanser att lyckas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Beror helt på hur pass effektiva ockupationsstyren de kan få ihop. Har de kanske annan personal att ta in för den saken? Logistiken borde lösa sig om de kan utnyttja järnvägen.

Jag har inte facit, men tidigare misslyckanden kan ha berott på en strategi de inte behärskat. Och nu börjar de istället bruka allvar och plockar fram den gammelryska handboken.

Är mest orolig att folket i Kreml är beredda att bita ihop medan de långsamt maler ner allt motstånd.

Man har fått befolkningen emot sig. Då blir det mycket svårt att styra i områdena. Det kan bli passivt motstånd och även väpnade attacker mot ockupanter.

Jag pekar bara på svårigheterna och du förstå att detta är år 2022 och vi talar inte om att besätta ett skitland i Afrika exempelvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Fast nu har chersons borgmästare sagt det (det blev antagligen det sista han sa).

Jo, och många borgmästare har sagt många saker. Som sagt, tiden får väl utröna vad som händer men jag tror knappast det är så enkelt som det låter.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Hur är deras försvar mindre än Rysslands?
Ukraina har drygt 240k soldater + 220k reserv + hur många civila som helst vs drygt 200k ryssar.
Här är en sammanställning över de båda ländernas militära kapacitet:

https://i.cbc.ca/1.6365443.1645832699!/fileImage/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/original_780/ukraine-russia-military-comparison-graphic.jpg
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Innan NATO = Ukraina hade inte tillgång till kärnvapen.
Under NATO = Ukraina har tillgång till kärnvapen.

Kärnvapen = Farligt.

Förstår du?
Innan Nato =
Estland, Lettland, Litauen Polen Tjeckien Slovakien Ungern, Rumänien, Bulgarien, Kroatien, Slovenien, Albanien och Nordmakedonien, hade inte tillgång till kärnvapen.

Under Nato =
Estland, Lettland, Litauen Polen Tjeckien Slovakien Ungern, Rumänien, Bulgarien, Kroatien, Slovenien, Albanien och Nordmakedonien, har inte tillgång till kärnvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in