2022-03-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Mauripol nästa.

Vi hoppa det går i rask takt nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Håller med, också försökt hitta ukrainska dödstal, men de har knappt uppdaterats sedan ungefär första dagen av invasionen.

Känns som det är av propaganda skäl eller för att inte sänka moralen som hela väst har gått med på att inte gå ut med ukrainska dödstal. Säger inte att det är fel, men bara en iakttagelse jag gjort
Citera
Medlem
Nu får vi vänta med spänning på Rumäniens utredning. Sänktes MIGen av Murmansk-BN så hoppas jag att NATO kommer inte behöva fler anledningar, och då får Putler skylla på sig själv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du har helt rätt! Höjden av civilisering enligt dig är:

att göra en statskupp med amerikanska pengar, betala toknazister till demonstrera på maidan, ta in georgiska krypskyttar för att blaffa lös på folk maidan...

att misshandla, våldta, tortera, skjuta och mörda obeväpnade människor i Odessa...

att beskjuta på civilbefolkning i Donbass med artilleri i 8 års tid...

Och listan på alla andra illgärningar kan göras hur lång som helst....

Jag tycker synd om dig, som tycker att detta civiliserat beteende!

När har jag sagt det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Varför ska han ge sig ifrån makten? För att Putin vill det? En president get sig aldrig ut i frontlinjen, det vore korkat. En president blir en symbol i ett krig. Om han/hon skulle dö blir det en form av seger och moralhöjare för fienden, medan den sänker moralen i egna leden och skapar en form av uppgivenhet. Jag säger inte nödvändigtvis att Zelenskys politik är bra, att han genomfört bra reformer. Men han stannar kvar i sitt land och har höjt moralen hos både militären och den civila befolkningen under en väldigt svår tid. Det om något ska han ha beröm för.

Precis det är just det jag säger, löjligt när folk säger han är en hjälte och krigar med folket när han obv inte gör det. Tack!

Ja, för att Ryssland vill det och Ryssland är den större makten.
Big fucks smal. Så är det.

USA har förstört massa länder utan någon vidare anledning, vart var ni då? Flashback hjältarna
Citera
2022-03-02, 22:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du sa att Putin förstörde landet, vilket inte stämmer. Han byggde upp landat.
Ryssland är en stormakt i form av militär och politiskt.
Ryssland har mycket inflytande i världen och är ledande i många områden, mkt tack vore Putin.

Du kan inte jämföra västvärldens ekonomi och Rysslands ekonomi.
Kina bygger meningslösa byggnad för att hålla uppe sitt BNP men det betyder ingenting egentligen.

Ryssland växer organiskt och har väldigt lite lån medans västvärlden lever på låga räntor, och om du skulle gå emot västvärldens intressen så kommer räntorna att flyga upp som i Turkiet.

Bara för att man har en hög BNP betyder det inte att ekonomin är hälsosam.

Det är bara i Putins huvud som Ryssland är en stormakt politiskt. De gamla sattelitstaterna vill inte vara en del av Rysslands inflytelsesfär så de närmar sig väst istället och Putin måste dra dem i örat.
Det är bara Serbien som applåderar Rysslands tsar.

Men du har rätt att man inte kan jämföra västs ekonomi med Ryssland för "EU:s och USA:s ekonomier ihop är nästan 25 gånger större än den ryska." Case closed.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Jag har själv funderat men inte kommit på något svar. Du som är insatt kan säker berätta för mig på vilket sätt är Rysslands nationella säkerhet i fara om de är grannar med ett Nato-land? För det som Nato kan göra mot Ryssland när de är grannar det kan de göra nu också.

Nja rent taktist är det ju en stor fördel och vi vet ju inte alla dem militära omständigheterna... Med Ukraina skulle sionisterna.. förlåt NATO totalt omringa ryssen.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Och det ska dom lyckas med en tredjedel av antalet Ukrainska soldater?
Normalt bedöms det krävas 3:1 överlägsenhet vid anfall av en likvärdigt rustad armé. I Ryssarnas fall är styrkeförhållandet det omvända.
Hur tänkte du att ryssarna skulle lösa det?

Vi får väl se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
18 officerare från tankstyrka har överlämnat sig till ukrainska styrkor.
https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1499086460946894848

Mvh

Bra men det var nog inte idag? Bra att dom är officerare, det väger tyngre.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Vad Snowden gjorde rättfärdigar inte att Ryssarna mördar barn.

Demokrati? Jag kan säga vad jag tycker utan att jag hamnar i fängelse eller torteras till skillnad från ditt Ryssland.

Ryssland? Tror att de flesta troll här, är från landet som låter som en könssjukdom. (Srpska)
Citera
2022-03-02, 22:13
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av margiela94
Med tanke på hur långt detta gått nu kan man dra slutsatsen att det inte finns något att falla tillbaka på längre. Då återstår bara 2 alternativ

1. Putin blir mördad
2. Fullskaligt kärnvapenkrig

Finns det verkligen något annat rimligt alternativ?

För att komma undan det hela kan Putin iscensätta allvarlig egen sjukdom, hjärnblödning eller liknande. Sedan kan hans övriga närmaste ta över rodret och inleda en tillbakadragning. Kan till och med skylla hela spektaklet på att Putin inte var vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2022-03-02, 22:13
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Innan NATO = Ukraina hade inte tillgång till kärnvapen.
Under NATO = Ukraina har tillgång till kärnvapen.

Kärnvapen = Farligt.

Förstår du?
Vilken idiot du är! Du har bara hört Putin säga att han inte vill ha Nato som granne utan att förstå innebörden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in