Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Dom bryr sig inte om Sverige, de har värre fiender.

De har ju gått ut och sagt att de ser det som en attack mot ryssland om svenska vapen dödar deras befolkning nu.

Visst kan du hoppas putin bara bluffar när han pratar det har fungerat så bra än så länge HAHAHAHA.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag tror du läst det jag länkat som är bekräftad fakta.

Eller nä, du scrollade nog förbi det då du satt och letade efter negativa uttalanden om Putin. Fuck helhetsbilden, så smart är du inte vilket du bevisat flertalet gånger i den här tråden.

Du kan hitta de länkade materialet själv, bara kolla mina kommentarer. Men du är inte intresserad så varför du ens frågar är för mig ett mysterium.

Glöm inte att det var "fake news" att Tjeckien skulle förbjuda yttrandefrihet om just det här.

Det var tydligen inte fake news.

Nej jag har inte sett det inlägget. Den här tråden växer snabbt, och jag tvivlar på att det finns någon som läser varje inlägg här. Man behöver ju göra annat ibland. Och jag tänker inte gå igenom dina 100+ inlägg för att hitta det.

Var påstod jag något om tjeckisk media?
Citera
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag har faktiskt inte sett så mycket rysk propaganda. Eller jag kanske inte kollar på rätt ställen. Jag förväntade mig att dom skulle ha svart bälte i propaganda.

ärligt talat, att Ryssland är så jävla bra på propaganda är propaganda. De är ju bättre inrikes såklart men när det kommer till att påverka omvärlden så är hoten om rysk propaganda kraftigt överdrivna.

Jag tycker de ser bättre ut när andra sidan sprider allt möjligt trams att bara vara tyst och fokusera på verkligheten.
Citera
2022-03-01, 15:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, det är sant. Det var en alltför generös tolkning av ditt uttalande vid närmare anblick. Du har uppenbarligen förstått att propaganda sker från den ukrainska sidan, men att det också sker från rysk sida verkar du av tidigare uttalanden i tråden vara oförmögen att se.

Så jag ber om ursäkt för att jag överskattade din kognitiva förmåga.
Vilken är den största propagandalögnen från kriget du upptäckt från rysk sida så här långt?
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Gissar att högteknologiska stater också behöver saker som mat? Du kanske är för dum för att fatta att man måste ha en fungerande matproduktion och viss del av självförsörjning.
Jag googlade (ibland är google bra) fram dessa siffror:
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Usa står för 50% av världsekonomin.
Europa för 15%
Ryssland står för 1,8% av världsekonomin.
Sverige for 1%

Ryssland är en stormakt i människors hjärnor/medvetanden, inte i verkligheten
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttjesus
Jag hoppas på massa goa ryska och ukrainska damer som kommer över, nu när vi har haft 30 år av skägg araber som kommit hit som efterblivna jävla mo-mo´s ... är det dags att få lite söt frukt från öst!

Bra saker mer damer därifrån

1: De kan laga mat
2: Ofta måna om sitt utseende (Okej lågskrapet är jäääävligt lågt)
3: Dom tar den i alla hål
4: När man själv vill och man behöver inte vänta på att de skall komma (Var och en ansvarar för egen orgasm)
5: Bra damer helt enkelt

Såg du många damer från Bosnienkriget som hamnade hos svenska män?
Nä de håller sig till sina landsmän.

Eller ska desperat inceler jag samma 1% som kan tanka sig svenska om några år. Först ska dom sörja och ev åka hem
Citera
Medlem
Ryssland ber invånare i Kiev som bor i närheten av viktig infrastruktur att evakuera, rapporterar AFP.

Det ryska försvarsdepartementet uppmanar civila i Kiev att stanna hemma då nya attacker mot huvudstaden planeras, rapporterar The Guardian.

I ett uttalande skriver departementet att ryska styrkor förbereder sig för att inleda anfall med "hög precision". Bland annat mot Ukrainas säkerhetstjänst (SBU).

Jaha, då smäller det snart ordentligt då.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Så är det när man har en jude som styr ukraina Att småbarn dör är en liten kostnad för honom i en värld där allt handlar om pengar.

Fast nu var det inte set som det handlade om.
Sen undrar jag om han inte är mer nazist än jude?
För han är väl nazist-globalist-jude?
Citera
2022-03-01, 15:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Från Ukrainas sida ja.

En konflikt där kanske 10 personer dör av stridshandlingar varje år.

Kremls agerande nu är en helt galen reaktion på det.
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Säg det till Tyskland. Finns en anledning till att vissa banker är undantagna från SWIFT sanktioner.

Kommer ett slut där med. Sedan är det enbart Kina som är intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ryssland ber invånare i Kiev som bor i närheten av viktig infrastruktur att evakuera, rapporterar AFP.

Det ryska försvarsdepartementet uppmanar civila i Kiev att stanna hemma då nya attacker mot huvudstaden planeras, rapporterar The Guardian.

I ett uttalande skriver departementet att ryska styrkor förbereder sig för att inleda anfall med "hög precision". Bland annat mot Ukrainas säkerhetstjänst (SBU).

Jaha, då smäller det snart ordentligt då.
Kan det ha varit det som small i Kiev nyss? hörde på stream https://youtu.be/JBsKuYtz61E
Citera
2022-03-01, 15:49
Medlem
ZugMaskins avatar
Enligt rysk media välkomnar Ukrainarna Ryssarna med röda flaggor och glädjetjut! Tror vi på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in