2022-03-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Finns fler än nazister som uppskattar Wagner, mig själv inkluderad, och en stor andel kontrakt dom haft innan har mig veterligen varit nere i Afrika.

Googla Dmitry Utkin. Tvättäkta nynazist som ska "denazifiera" Ukraina.
Citera
2022-03-02, 21:51
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Och sluta låtsas som att alla svenskar är hjärndöda npc.
Det var ett konstigt påhopp. Det räcker ju med att titta på hur ryssarna klusterbombar Ukrainska barn för att se vem som är hjärndöd.
Citera
2022-03-02, 21:52
Medlem
Ryssarna har för mig blivit ett mjölke.
I Europa har vi en stolt historia att vi bekämpar diktatorer.
Det har kostat mycket blod, men vi kan kan vara stolta över vad våra förfäder offrade sig för.

Vi i Europa lever ett liv som de flesta på jorden vill ha.
Det är dags för ryssarna själv att ta tag i deras blindtarm.

Och till alla rysstroll ( serber ), ni skämmer ut er land.
Och ni svenskar som håller på Ryssland, flytta dit.
Citera
Medlem
Är det ingen som lyssnar jag sa ju att Sverige bör lägga ner försvaret och skaffa sig vedergällnings vapen 500st medeldistans robotar.
Sen kan Ryssland hota på!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Herre gud! Du tror verkligen att Ukraina har något att sätta emot. Ryssarna gör i princip hur de vill i Ukraina. Det är ju helt enkelt meningslöst att gå i strid mot en så överlägsen motståndare. Vet du vem Bagdad Bob är?

Ingen vet vad Ryssland är kapabla till militärt.
Det finns enbart parader och militärövningar att hänvisa till. Men irl, finns nada.

Att Ukraina försvarar sig mot en tänkbart överlägsen angripare är stort.
Ingen har sett antydan till slut på denna invasion ännu, så råder att sitta still i båten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Herre gud! tänkte jag först när jag läste. Sen trodde jag mig förstå att att det är någon som skojar. Men jag har ändå mina tvivel. Säg att du skojar.

Ser du inte i flödet att dom slår ut dom mindre konvojerna? Det finns hur många bilder på detta som helst och man behöver inte se på dom som vevas om.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Vet inte om det var här eller på reddit där det skrivits om soldater som kör omvägar alt. slår hål på tanken för att få soppatorsk och på så vis hamna utanför kriget.

Tack för informationen!
Smarta killar, varför dö för en någons sinnessjuka idéer!
Citera
Medlem
Der Spiegel har som huvudnyhet att några SU vart och lekt kring Gotland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men va fan? Tog de inte ens med käk för en vecka? Skulle de stanna och proviantera på Donken eller?
Många var antagligen på övning sen skickades man vidare i tron att övningen fortsatte.
Fick någon ludig order att vi möts i Kiev där vi tankar upp och får mat där från lastbilar som hänger på.

Tror inte man har mer mat än för några dagar om ens det i vagnarna.
Citera
2022-03-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
MiG-21 är ett riktigt gammalt plan och Rumänien har haft många krascher av dessa de senaste fem åren. Att ett MiG-21 kraschat är inte helt otänkbart.

Att både mig-21 planet och helikoptern PUMA råkar kraschaa ser jag som osannolikt. Det är inte tornado väder utanför Svarta kusten.

https://military-wiki.com/the-power-of-russias-murmansk-bn-electronic-warfare-complex/
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så rätt så. Men nu tar han inga risker. Han är nog sjukt paranoid nu. Kolla hur han håller möten med sina kollegor:
https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/T3cSRnRp6IOhtMPOcEdmFQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MA--/https://s.yimg.com/os/creatr-uploaded-images/2022-02/417de5d0-98c2-11ec-bf3f-aa47d35384f3

Som en gammal medeltidsfilm, eller bondfilm med skurken i ena hörnet.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det är hybridkrigföring från väst mot Ryssland. Då man inte vill att jorden går under. Så gör man så här stället för skicka trupp. Meningen med det hela är att stoppa den Ryska aggressionen mot Ukraina utan kärnvapenkrig.

Jag måste säga att det är ett ganska civiliserat sätt att slåss på i stället för att döda folk.

Du har helt rätt! Höjden av civilisering enligt dig är:

att göra en statskupp med amerikanska pengar, betala toknazister till demonstrera på maidan, ta in georgiska krypskyttar för att blaffa lös på folk maidan...

att misshandla, våldta, tortera, skjuta och mörda obeväpnade människor i Odessa...

att beskjuta på civilbefolkning i Donbass med artilleri i 8 års tid...

Och listan på alla andra illgärningar kan göras hur lång som helst....

Jag tycker synd om dig, som tycker att detta civiliserat beteende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in