2022-03-02, 21:49
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Här går de stora starka hjältarna in för att undsätta det ryska folket från ännu ett hot!

https://twitter.com/AlexKokcharov/status/1499080826599919633?s=20&t=S17iMoPU3JSvI2s8DEHALA

Hedersmedaljer borde hagla på dem efter detta ingripande!
Skamligt att gripa den gamla gumman som garanterat har mer förstånd i huvudet än Putin. Hon orkar knappt ta sig fram för egen maskin men gör det ändå för att framföra sitt fredsbudskap. Ynkligt av poliserna.
Senast redigerad av Kloss 2022-03-02 kl. 22:02.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Nu glömmer du bort att Ryssarna var en av många minoriteter inom sovjetunionen orkar inte rabbla upp alla. I dagens ryssland är ryssarna runt 55% av befolkningen.

Så nej Ryssarna har inte gjort något folkmord även holodomor är ett påhitt då Sovjet skickade humanitär hjälp till den Ukrainska republiken.

Nu vet jag att du trollar och tror att någon köper ditt skitsnack, men känner inte du dig lite dum när du påstår att ockuperade länder är lika delaktiga som förövarna som ockuperade dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag menar bara att det samma antagligen gäller för USA:s statspapper.

Jag menar på att det är en milsvid skillnad mellan Amerikanska och Ryska statspapper.

Titta på USD/RUB och jämför även statslåneräntan för länderna så inser du förhoppningsvis väldigt snabbt att jag har rätt.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tror inte den är skrot, skulle dykt upp på Nasas brand satelliter. Vilket de större konvojer gör som blir utslagna och brinner. Intressant hjälpmedel vi utomstående har till hjälp för att avgöra sanningshalten i visa videos och foton som cirkulerar på nätet.

Självklart, en av flikarna jag har upp hela tiden. Därigenom gick att bekräfta att Putin använder FOAB.
Fordonen är stående, men vi vet inte hur status är på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Konvojen gör ju ingen direkt skada egentligen.
Den står där med fordon som har soppatorsk eller män som står utan mat.

Skulle inte förvåna mig mig om männen lämnar fordonen och vandrar bakåt i ren desperation efter mat.

Vi har väst-underrättelser ang konvojen, men vet inte de facto hur det står till.
Är rätt makabert dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Inte varje dag man lyckas stjäla en stridsvagn.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t54b7d/civilians_stole_a_russian_tank_video_with_english/

GTA IRL.

Så jävla sköna. Haha, där fick Ukraina ytterligare en gratis tank.

Undra hur många Usa miste i Irak?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han har ingenstans att fly till Putler i realiteten tror han vågar sig inte utanför bunkern ens rädslan är den som kommer ta han helt plötsligt, Nog sitter ngn i bunkern och smider en plan för få dem där pengarna som är satt på hans huvud lär bli kamp om vem som gör det!
Så rätt så. Men nu tar han inga risker. Han är nog sjukt paranoid nu. Kolla hur han håller möten med sina kollegor:
https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/T3cSRnRp6IOhtMPOcEdmFQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MA--/https://s.yimg.com/os/creatr-uploaded-images/2022-02/417de5d0-98c2-11ec-bf3f-aa47d35384f3
Citera
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Jag har samma åsikter.
De största företag inom logistiken har bojkottat Ryssland, med all rätt.
Men, det finns alltid ett men, men livsmedel och läkemedel är ett undantag.

Så nu är det upp till om livsmedelsföretagen och farmacia vill sälja till dem?
Just nu ser det svårt ut för dem, att sälja till dem med tanke på opinionen?

Hur är din tanke om detta?

Jag själv är övertygad att detta har gått så långt att de som var trötta på rödbetor, får vänja sig igen.

Även om livsmedels-/farmaciaföretagen väljer att sälja till Ryssland, vilket jag tycker man ska göra, kan man fråga sig om Ryssar kommer ha råd att köpa dessa? Viktigt att hålla två tankar i huvudet, Det är inte Ryska folkets val att kriga mot Ukraina.
Citera
2022-03-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Piloten hade ju rapporterat att det var dåligt väder.

Det vet vi inte.Vi vet bara att deras försvarsminister sa att piloten hade rapporterat att det var dåligt väder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
20 miljoner ukrainare har inte dött, vad är din poäng?
Ryssarna dödade 20 miljoner människor. (Kommunism à gulag)

Min poäng är att du är osympatisk för det som sker med människorna under kriget.

Vi älskar västvärlden och har demokratiska värderingar. Passar inte det kan du åka 40 år tillbaka i tiden och flytta till Ryssland.

Västvärlden älskar demokratiska värderingar haha, du har verkligen ingen koll.

Du kan inte jämföra det som skedde under andra världskriget mot kriget idag, det är min poäng.
Många dog under Sovjetisk styre för att kommunism funkar inte men man kan inte ta vad dem gjorde under andra världskriget från dem.

Har du varit sympatisk till alla krigen som västvärlden startat om alla miljoner människor som har dött? Vart var du då ?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Putin har inte lämnat mycket till slumpen.

”Rysslands centralbank och statliga förmögenhetsfond äger troligen sammanlagt 140 miljarder USD i kinesiska obligationer, tillgångar som de kan försöka få tillgång till med tanke på globala sanktioner, enligt uppskattningar från Australia & New Zealand Banking Group.”

Tillsammans representerar det nästan en fjärdedel av det utländska ägandet på Kinas inhemska obligationsmarknad.

https://www.scmp.com/economy/global-economy/article/3168905/russias-us140-billion-chinese-bond-holdings-are-major?module=hard_link&pgtype=article
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Skamligt att gripa den gamla gumman som garanterat har mer förstånd i huvudet än Putin. Hon orkar knappt ta sig fram för egen maskin men gör det ändå för att framför sitt fredsbudskap. Ynkligt av poliserna.

Än värre är hon en överlevare från en utav Sovjetunionens svåraste stunder... hon överlevde alltså en belägringen i ett av det blodigaste och brutala krigen.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Inte varje dag man lyckas stjäla en stridsvagn.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t54b7d/civilians_stole_a_russian_tank_video_with_english/

GTA IRL.
Nu ska man inte döma efter utseendet men de ser lite ut som efterblivna hillbillies.. Att de rattar ett sådant vapen.. vad kan gå fel haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in