Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Ja, det var väl bra att Sovjet besegrade Nazityskland men Stalin var minst lika grym.
Det som är talande sedan Stalins tid är att ryssar verkar inte värdera ryska liv mer än gödsel.
Hoppas att alla ryska mödrar som får sin avlidna son i en soppsäck och några numera värdelösa rubel riktar vreden mot deras krigstörstiga tsar.
Hoppas att Putin ägnar alla avlidna ryska soldater en tanke och skäms när han är på sin miljardyacht "Graceful" samtidigt som han slänger lite rubel på morsorna. Ett sådant kräk bryr sig inte Ryssland.
Tyvärr så kan du inte mycket om Ryssland.
När Boris Jeltsin avgick var Ryssland en misslyckad stat. Katastrofala socio-ekonomiska förhållanden.
Putin har byggt landet till stormakten den är idag, i vissa områden är Ryssarna tom marknadsledare idag.
Ang hans Yacht, Jag tror att den tillhör staten och inte honom som privatperson men hur som helst, alla länder slösar pengar på skit.
Jag tycker dock inte att han borde ha invaderat Ukraina men jag förstår varför man gjorde det.
Ryssarna svälter hellre än att låta historien upprepas, med det menar jag när man inte var fokuserad på den västra fronten och nazisterna invaderade och tog 20 m liv.