2022-03-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, det var väl bra att Sovjet besegrade Nazityskland men Stalin var minst lika grym.
Det som är talande sedan Stalins tid är att ryssar verkar inte värdera ryska liv mer än gödsel.
Hoppas att alla ryska mödrar som får sin avlidna son i en soppsäck och några numera värdelösa rubel riktar vreden mot deras krigstörstiga tsar.

Hoppas att Putin ägnar alla avlidna ryska soldater en tanke och skäms när han är på sin miljardyacht "Graceful" samtidigt som han slänger lite rubel på morsorna. Ett sådant kräk bryr sig inte Ryssland.

Tyvärr så kan du inte mycket om Ryssland.
När Boris Jeltsin avgick var Ryssland en misslyckad stat. Katastrofala socio-ekonomiska förhållanden.
Putin har byggt landet till stormakten den är idag, i vissa områden är Ryssarna tom marknadsledare idag.

Ang hans Yacht, Jag tror att den tillhör staten och inte honom som privatperson men hur som helst, alla länder slösar pengar på skit.

Jag tycker dock inte att han borde ha invaderat Ukraina men jag förstår varför man gjorde det.
Ryssarna svälter hellre än att låta historien upprepas, med det menar jag när man inte var fokuserad på den västra fronten och nazisterna invaderade och tog 20 m liv.
Citera
2022-03-02, 21:44
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det vore ju fan....
Inrullat tonnage militära fordon inkl stridsvagnar skänkta av Putin själv.

Du glömde ordet, skrot.

De gör sig väl själva en otjänst att använda gammal Sovjetisk skit.
Citera
2022-03-02, 21:45
Medlem
Citat:
Att angripa en 6-mil lång konvoj är inte många länder i världen som mäktar med.
Möjligtvis Turkiet, med sina 74 miljoner stridsvagnar och den galne turken i första vagnen vilt skjutande pjäser.

Nej, denna konvoj är nog för extrem.
Den förefaller dessutom totalt ofarlig i stridande stund, då ingen strid där pågår.
Strategiskt är det mkt smartare att ge sig på den då den delar upp sig, om det någonsin kommer ske.

Det kan mkt väl sluta i ett rejält krigsbyte för Ukraina.
6-mil konvoj militära fordon övergivna vore snyggt som avslut på denna invasion.
Konvojen gör ju ingen direkt skada egentligen.
Den står där med fordon som har soppatorsk eller män som står utan mat.

Skulle inte förvåna mig mig om männen lämnar fordonen och vandrar bakåt i ren desperation efter mat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ukraina på väg mot kollaps?

Den ukrainska regeringen har i dag vädjat till ryssland att upphöra med att bomba och beskjuta städerna och låta civila ta sig ut.

Ryska styrkor har framgångsrikt bombat städerna Kharkiv, Sumy, Cherson, Marioupol, Odessa mfl hårt under de senaste dagarna.

Ryska styrkor visade även idag handlingskraft då de bombade sönder staden Borodjanka.

Nu vädjar den ukrainska regeringen om eld upphör så att civila kan skonas och låta dessa kunna ta sig ut ur städerna.

Samtidigt har missiler åter igen slagit ner i centrala Kiev och de ryska styrkorna står utanför staden.

Är Ukraina redan på väg att kollapsa?

https://www.focus.de/politik/ausland/ukraine-krieg-im-ticker-russische-truppen-nehmen-weitere-teile-von-cherson-ein-panzer-feuert-auf-geh eimdienstgebaeude_id_52139887.html

https://www.bild.de/news/2022/news/ukraine-krieg-im-live-ticker-die-aktuelle-lage-im-ueberblick-79328978.bild.html#621fc2d7ea63d148ab03 0fa2
Det visar tydligt vilken perverterad barnamördare diktatorn Puttler är. Dags att skruva åt sanktionerna!
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
PUMA är en bitig och seriös helikopter byggd för räddningsaktioner och dåligt väder, frågan är då vart mig-21 planet försvann? Kan det vara så att ryssarna passade på att aktivera sitt Murmansk-BN system nu när vädret är dåligt?

Eller stt det var Ukraina som sköt ner det så att Nato skulle reagera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
20 miljoner ukrainare har inte dött, vad är din poäng?
Ryssarna dödade 20 miljoner människor. (Kommunism ā gulag)

Min poäng är att du är osympatisk för det som sker med människorna under kriget.

Vi älskar västvärlden och har demokratiska värderingar. Passar inte det kan du åka 40 år tillbaka i tiden och flytta till Ryssland.

Nu glömmer du bort att Ryssarna var en av många minoriteter inom sovjetunionen orkar inte rabbla upp alla. I dagens ryssland är ryssarna runt 55% av befolkningen.

Så nej Ryssarna har inte gjort något folkmord även holodomor är ett påhitt då Sovjet skickade humanitär hjälp till den Ukrainska republiken.
Citera
2022-03-02, 21:46
Medlem
Kedoslavs avatar
Reupload haha videon togs bort igår men nån har laddat upp den igen

https://youtu.be/KPiryXg7w3o

Ren komedi om ni frågar mig.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Det vore ju fan....
Inrullat tonnage militära fordon inkl stridsvagnar skänkta av Putin själv.

Tror inte den är skrot, skulle dykt upp på Nasas brand satelliter. Vilket de större konvojer gör som blir utslagna och brinner. Intressant hjälpmedel vi utomstående har till hjälp för att avgöra sanningshalten i visa videos och foton som cirkulerar på nätet.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av margiela94
Med tanke på hur långt detta gått nu kan man dra slutsatsen att det inte finns något att falla tillbaka på längre. Då återstår bara 2 alternativ

1. Putin blir mördad
2. Fullskaligt kärnvapenkrig

Finns det verkligen något annat rimligt alternativ?

Det finns utrymme till kompromisser där Putin kan utropa sig till segrare och där Ukraina finns kvar, men då måste båda sidor närma sig varandra.

Tyvärr verkar inte den ryska ledningen ha realistiska uppfattningar om maktförhållandena i Europa, vilket märks av deras förtäckta hot om kärnvapen.
Citera
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Ryska långtradare vägras lasta både mat och medeciner runt om i Europa av Transportanställda Truckförare. Lastbåtar vägras lastas och gå i hamn.
Inom 2 veckor är det 100% kolaps i det Ryska samhället.
Man brukar säga att anarki endast är tre måltider bort, vi får hoppas på det.
Citera
Medlem
Citat:
Källa?
Har varit nyfiken på ryska lastbilar i Sverige ett tag nu.
Källan är jag. Har kontakter i branchen i hela Europa. Detta är inte sanktionerat av Regeringar utan startat av jobbarna på golvet.
Citera
Medlem
Citat:
Att angripa en 6-mil lång konvoj är inte många länder i världen som mäktar med.
Möjligtvis Turkiet, med sina 74 miljoner stridsvagnar och den galne turken i första vagnen vilt skjutande pjäser.

Nej, denna konvoj är nog för extrem.
Den förefaller dessutom totalt ofarlig i stridande stund, då ingen strid där pågår.
Strategiskt är det mkt smartare att ge sig på den då den delar upp sig, om det någonsin kommer ske.

Det kan mkt väl sluta i ett rejält krigsbyte för Ukraina.
6-mil konvoj militära fordon övergivna vore snyggt som avslut på denna invasion.

Jag hoppas det är att vägarna är så sönderkörda och att det blir runt 3 grader med mycket blåst och regn så kan de rulla runt där i leran som de grisar de är och bli slaktade för snart börjar väll ukrainarna hitta dit och skjuta på de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in