2022-03-02, 21:38
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Inte varje dag man lyckas stjäla en stridsvagn.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t54b7d/civilians_stole_a_russian_tank_video_with_english/

GTA IRL.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Varför snackar man om fyra miljoner flyktingar från Ukraina? Borde det inte handla om snarare 20 miljoner flyktingar om detta helvete fortsätter? Är du morsa med barn är du ju helt sjuk i huvudet om du stannar. Jag hade varit ur landet på 24h om jag inte var tvungen att stanna pga inkallning.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Varför skulle de bli tvingade?

Du förstår dig inte på hur säkerheter fungerar, att köpa ryska statsobligationer idag vore att kasta pengarna rakt ner i ett svart hål.
Ryssland kommer med säkerhet inte kunna betala av de enorma räntorna som torde krävas.

Möjligen kommer Ryssland börja sälja av landmassa för att mata Ryssland med vapen och Putin med gåslever?

Ett Oil for Food-program kanske.

Levnadsstandarden kommer sänkas drastiskt för ryssen. Ingen kan rädda dom som det ser ut nu.

Jag menar bara att det samma antagligen gäller för USA:s statspapper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Dom första bilarna fick soppatorsk och sen har det blivit fler och fler.

Borde man inte ställa sig frågan, varför fick dom soppatorsk? Jag skulle inte bli förvånad om det är gjort med flit för ryssarna vill inte kriga mot Ukraina.

Exakt det jag skrev tidigare. Tror det är en viktig förklaring.
Citera
2022-03-02, 21:39
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Visst jag såg några bilder från gränsposteringen mot Polen och där fanns faktisk en grupp färgade. De fick en egen kö. Destination Sverige?

Det verkar inte bättre. Ukrainare vill dit där ukrainare är, vilket man kan förstå. Och sen negrerna då...
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nåja till den tyska koloni av Nazister i Argentina kan skydda han men annars NEJ!
Han motiverade ju sin invasion med att han skulle avnazifiera Ukraina. Har svårt att tänka mig att några nazister skulle stödja honom.

Faktum är att han målat upp den Ukrainska ledningen som Nazist-hbt-dödsknarkar-judar så han har inte något stöd att hämta varken hos nazister, hbt-personer, dödsknarkare eller judar.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Kina såg till att detta krig inte skulle störa deras OS.

"A Western intelligence report said senior Chinese officials told senior Russian officials in early February not to invade Ukraine before the end of the Winter Olympics in Beijing, according to senior Biden administration officials and a European official.

https://www.nytimes.com/2022/03/02/us/politics/russia-ukraine-china.html
Citera
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Sitta stilla där i en lastbil kan inte vara humörhöjande. Snart stått där i en veckas tid.

Dom har övergett sina fordon! ligger i skogarna omkring och värmer sig med brasor!
Finns bilder på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av margiela94
Med tanke på hur långt detta gått nu kan man dra slutsatsen att det inte finns något att falla tillbaka på längre. Då återstår bara 2 alternativ

1. Putin blir mördad
2. Fullskaligt kärnvapenkrig

Finns det verkligen något annat rimligt alternativ?

Något sådant jag också tänker.

Putin kan inte backa längre det går inte.

Men jag tror det finns ett 3:e alternativ - att han lyckas erövra hela Ukraina och komma hem med en "seger".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Tydligen så har ryssarna börjat sabotera sina egna fordon för att dom vill inte strida i Ukraina.
Lika troligt som att Magdalena har högre IQ än skostorlek.
Citera
Medlem
Har Mr Zuckerberg gjort något för att sätta käppar i hjulen för ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Dom första bilarna fick soppatorsk och sen har det blivit fler och fler.

Borde man inte ställa sig frågan, varför fick dom soppatorsk? Jag skulle inte bli förvånad om det är gjort med flit för ryssarna vill inte kriga mot Ukraina.

Vet inte om det var här eller på reddit där det skrivits om soldater som kör omvägar alt. slår hål på tanken för att få soppatorsk och på så vis hamna utanför kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in