2022-03-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Rumänsk Helikopter och flyg tappat kontrollen med flygbas. Nedskjutet?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t58zgt/romanian_ministry_of_defense_says_an_iar330_puma/?utm_medium=android_app&utm_source=share

MiG-21-planet försvann, och en helikopter skickades ut för att leta. Denna helikopter rapporterade väldigt dåligt väder och sedan hörde man inget mer (sägs det).
Citera
2022-03-02, 21:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Du vet att det är ett diskussionsforum? Du maler på... Du har väl äntligen hittat en ventil för ditt tomma liv.
Jag gjorde ju ett helt adekvat inlägg om att Ryssland kommer drabbas av mer sanktioner om inte de nuvarande sanktionerna räcker. Jag förstår att många ryssar inte tycker att det är roligt att läsa, men du kan väl svara på argumenten istället för att komma med personpåhopp?
Citera
2022-03-02, 21:16
Medlem
HC47s avatar
Det vore av enorm symbolisk vikt att Kyiv hålls ett tag till, när andra städer runt om i landet faller.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag tror inte på Ulrainas siffror. Vietnamn och djungel under 19 års (eller var det 21?) tid jämfört med några dagars invasion.

Inte ens chans att dom siffrorna stämmer.

Fog of war. Det är onekligen höga siffror, om det verkligen stämmer så är dom grymt framgångrika. I Afghanistan dog 14000ryssar totalt (om man nu ska tro det).
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Rumänsk Helikopter och flyg tappat kontrollen med flygbas. Nedskjutet?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t58zgt/romanian_ministry_of_defense_says_an_iar330_puma/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Relativt nära Snake Island.
Citera
2022-03-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
De har ju förfan stått still i dagar. Soppatorsk?

Konstigt om alla fordon drabbats av det. Sannolikt en del kanske till och med en stor del. Finns nog andra skäl också.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Har Sverige ngn uppbackning militärt om de behövs ? Vad innebär vårt samarbete med Finland

NATO, då blir Ryssland en öken!
Men det kommer inte ske eftersom Putin förmodligen är mördad inom dom närmaste månaderna.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja, det kan gå åt båda håll. Men det känns mindre sannolikt att en ny diktator omedelbart tar över efter Putler – då kommer ju sanktionerna inte släppas och man är tillbaka på ruta 1. Tippar att den växande medelklassen i Ryssland stöttar att man får stöd från väst för att äntligen få ordning i sitt land. När kriget är slut och man begravt sina soldater och de ryska desinformations-troll som hänger här på Flashback, finns det nog ingen stridsvilja kvar hos befolkningen. Jag tror att det ligger nära till hands att man då ber oss om hjälp.
Ska sanningen fram tror jag det finns ingen stridsvilja i det ordets bemärkelse vare sig hos gemene Ryss eller inom militären, men dem är tvungna att följa det Putler sägr dem vågar INGET annat alls tyvärr men då han är borta kommer en rörelse växa det är nog säkert!

Den där propaganda maskinen av troll som sitter i ST Petersburg som är avlönade av en oligark kommer få stänga ned butiken för den kommer ha problem tjäna sitt syfte, Tror nog lite att folket som får hem sina söner i liksäckar och ska begrava dem och få jordnötter i ersättning kommer nog göra ett uppror mot Putler!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ryssland växlar upp

Ryssland utökar sin militära operation, ryska styrkor har idag bombat sönder den lilla staden Borodjanka med missiler och artilleribeskjutning.

En fd ukrainsk ambassadör skiver på twitter: staden är i princip utraderad.

Bildzeitung växlar samtigt upp tonen och kallar nu Putin för "Kreml-tyrannen"...

Opartisk är i alla fall inte västmedia: https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/ukraine-krieg-putin-truppen-zerbomben-wohnhaeuser-in-borodjanka-79330004.bild.html

Bild är u geföhr som The Sun. Är iaf inget bra exempel på någorlunda objektiv media. Men det säger nog en del om stämningen och bilden stora delen av den tyska befolkningen har nu.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi får väl se. Ja, om nu Putin faktiskt kommer att hänga.
Förr eller senare är han oförsiktig och får ett skott i ryggen. Jag kan inte tänka mig att det är många runt honom som är intresserad av att han ska sitta kvar vid makten. Det har han nog också insett själv och håller viss distans till sina egna:

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/T3cSRnRp6IOhtMPOcEdmFQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MA--/https://s.yimg.com/os/creatr-uploaded-images/2022-02/417de5d0-98c2-11ec-bf3f-aa47d35384f3
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag tror inte på Ulrainas siffror. Vietnamn och djungel under 19 års (eller var det 21?) tid jämfört med några dagars invasion.

Inte ens chans att dom siffrorna stämmer.
Alla vi som har sett kolonner av rykande rysk pansar, gråtande fjuniga ryska pojkar och alla rapporter om avlyssnade förband tror på siffrorna.

Ryssarna har väl sedan Stalins tid sett sina egna som kanonmat så inget nytt under solen med skyhöga ryska förluster.
Citera
2022-03-02, 21:18
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Borde vara flera anläggning in Kiev då, ett per distrikt. För man vill väl inte transportera varmt vatten långa sträckor med energiförluster

Ja precis är ett par dock är inte värmeförluster så stort problem i just städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in