2022-03-02, 21:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om Ryssland på något sätt skulle klara att hanka sig fram, trots sanktionerna, så kommer det mer sanktioner. De ryska kackerlackorna håller på att krossas under resten av världens skor.

Precis och om Kina ger dem för många utvägar ur sanktionerna så kommer man förhandla med dem om att stoppa det. Kina har hellre bra relationer med väst. Ryssland får byta olja mot cigarrer och socker i Kuba. Som på den gamla goda Sovjettiden som Putin längtar tillbaka till.
Citera
2022-03-02, 21:12
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
De säger nu på BBC att den inte rör sig över huvud taget.

Har stått still i flera dagar, slut på bränsle. Sitting ducks
Citera
2022-03-02, 21:12
Medlem
Citat:

Jag börjar tro att den där kolonen är som Loch ness odjuret snart. haha
Citera
2022-03-02, 21:13
Medlem
Aakkes avatar
Rumänsk Helikopter och flyg tappat kontrollen med flygbas. Nedskjutet?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t58zgt/romanian_ministry_of_defense_says_an_iar330_puma/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:

De har ju förfan stått still i dagar. Soppatorsk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Hur är det med den 60km långa tattar cirkusen? Står den fortfarande still på tomgång och förbukar enorma resurser ?

En sådan enorm kolumn kräver mycket logistik. De bidar sin tid.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej. Där har du fel – det gick inte snabbt i Irak. Jag tycker du gör fel när du likställer Ryssland och Irak.

Ryssland är ett relativt ordnat land med en stor utbildad medelklass och samhället är hyfsat välfungerande, om man bortser från det politiska ledarskapet. Så förutsättningarna finns där.
Vi får väl se. Ja, om nu Putin faktiskt kommer att hänga.
Citera
2022-03-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
En underhållande betraktelse av de sanslösa lögner och av den propaganda som spys ut om ukraina genom MSM. Detta rolig tragedikomiskt betraktelse av vår västvärld som tappat all moral och sans...

Ukraine and Russia: What the Media Wants You To Think!
Video: https://www.youtube.com/watch?v=q1W5o3Xz5OI

Propagandakriget vinner nog Putin oavsett vad.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Tror du på de ryska siffrorna? Sanningen är säkert nånstans i mitten.

Dom tror jag inte heller på.

Det första som dör i ett krig är sanningen.

Jag tror det har dött få civila och få soldater på båda sidor.

Jag lider med dom civila som sprungit ut med vapen i hand helt otränade för att föra eldstrid mot utbildade soldater.

Jag lider även med dom soldater som måste besvara den beväpnade civila elden. Som att skjuta fisk i en tunna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag uppskattar det till cirka 15 % (Man skall inte räkna Krim och rebellområdena han redan kontrollerade. I denna fart tar det minst 5 veckor till. https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine#/media/File:2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg

Jag tror han kommer att lämna de mest västliga delarna.

Putin har agerat lugnt, koordinerat och ganska försiktigt för att minimera antalet civila offer.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Västvärldens beväpning av Ukraina har utan tvekan setts av den ryska regeringen som att ge ukrainare möjlighet att slutligen krossa pro-ryska separatiststyrkor i öst utan att behöva ge dem den sorts självstyre som föreslogs i de nu nedlagda Minskprotokollen från 2014 -15. Dessa avtal var utformade för att avsluta ett separatistiskt krig av rysktalande i östra Ukraina.
Den stora beväpningen skedde väl framförallt sedan Ryssland börjat agerat hotfullt mot gränsen till UA?
Citera
2022-03-02, 21:15
Medlem
Ukrainska kommandocentralen som hotade att avrätta alla ryska soldater fick sig ett besök av Kalibr missiler precis?

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1499115415322206216?s=20&t=n4Rm34xw9hkrapY0Czr5ag

Ja så kan de gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in