2022-03-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Tittar man på USA och hur de gjort egentligen samma sak många gånger på raken sedan decennier tillbaka så har de ofta lyckats manipulera världens befolkning till att ge sitt stöd för imperialistisk invasion. Ryssland hade kunnat komma undan med att förklara DPR och LPR självständiga och även placera styrkor i dessa områden. Men där gick gränsen. Kraftsamlingen, militärövningarna och hotet om invasion skulle stannat vid att ha varit en bluff. Mer än så fanns det inte stöd för, och redan då hade de korsat en gräns. Man har inte den sofistikerade makt och position i världen för att lura till sig krig som väst, de spelar på helt andra premisser. En ledare på den nivån som inte kan ta in viktiga råd från sina rådgivare är inte längre lämplig att styra.

Det verkar vara något som slagit fel i skallen på Putin, helt klart. Kolla här när chefen för underrättelsetjänsten försöker varna Putin på det mest artiga och försiktiga sätt att inte invadera.

https://www.youtube.com/watch?v=o9A-u8EoWcI

Putin får ett pinsamt utbrott, och chefen för underrättelsetjänsten ser uppriktigt livrädd ut och börjar stamma.

Farligt att han verkar vara helt omgiven av ja-sägare som inte vågar gå emot Putins linje det minsta.
Citera
2022-03-02, 19:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Konsensus i väst=Bagdad Bobs kusiner yrar.

En rättvis bild av kriget i Ukraina får vi från den amerikanske översten Douglas McGregor. Givet denna rättvisa bild så framstår Zelenskij som ett fån och direkt ansvarslös när han offrar människoliv helt i onödan.

That is over, and the phase in which we find ourselves now, Russian forces have now maneuver to encircle and surround the remaining Ukraine forces and destroy them, through a series of massive rocket artillery strikes, airstrikes with Russian armor then slowly, but surely closing the distance and annihilating what’s left.”

“No one really wants Russian forces on their border, least of all Poland. So I think Sullivan and Biden will essentially tell Zelensky, if he is still the President at that point and if he is still running any semblance of the Ukrainian government, which is largely collapsing now. If he is still there, he is going to be told accept the deal, go neutral, because there really is no choice.”

https://www.infowars.com/posts/top-army-colonel-this-is-the-beginning-of-the-end-of-ukrainian-resistance/
Absolut, så kan det ju gå men Ukraina och Zelensky har hittills gjort något jävligt bra. De har totalt förnedrat ryssen på slagfältet och visat att ryssen inte är så farlig som alla trott. T o m jag får hopp om att vår hbtq-cerfierade fjollarmé har en chans.
Citera
2022-03-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Skärp dig nu och sluta yra kolla inte så hårt på Propaganda listan din för den köper inte jag, Det är Ukrainas val vad dem vill göra som demokratiskt land vill dem in i EU då ansöker man vill dem inte till NATO så gör dem det INGEN tvingar dem för 5öre!

Allt detta du hittar på och yrar om är den egna fantasi så det passar den egna agenda och tror andra ska lyssna på den, Dags öppna ögonen och fatta vad din ledare Kamrat Puttin håller på med det är ingen fredsbevarande insats inte ens nära detta är invasion och i princip en kupp att få bort en vald president av folket men det är fattar inte du eller Kamrat Puttin!

Fortfarande, var är mina lögner?
1. Att Putin har varnat USA och Nato i flera år?
2. Att Ukraina är korrupt så in i hel****?
3. Att vi inte ska lägga näsan i blöt?

Är nog du som får ta ett varv till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Var det inte väpnat uppror ifrån de ryska separatisterna som inte ville tillhöra Ukraina? Ett lågintensivt krig som det rapporterats om i just 8 år.
Nej, det var en rysk invasion med omärkta trupper för 14 år sedan. De båda skurkstaterna har sedan fått "låna" rysk militär och utrustning. Ännu en konflikt skapad av barnamördare V.Puttin
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaph
Om du inte är blind och dum har du läst om Ryska terrorbombningar som verkar rikta in sig på civila mål eller ha usel träffsäkerhet. Härifrån kommer nog de flesta dödsfall.

Jag har inte sagt någonting om detta. Det var inte något svar på min fråga.

Citat:
Det är ju snarare Putin och hans soldater som är psykopater som dels invaderar ett fritt land och dels dödar civilbefolkning som inte vill ha dem där.

Återigen, detta har ingenting med min fråga att göra.

Citat:
Ju mer motstånd Ryssjävlarna möter desto svagare blir deras vilja. Eller tror du de njuter av att döda tonårsflickor i ett främmande land?

Motståndet skall bestå av militärer eller möjligtvis frivilliga män, inte 14-åriga molotovkastande tjejer. Är det bara krigsgalna p12or på flashback eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Varför tror du Ikea kommer stå emot? Min tanke är att företag som säljer till konsumenter är väldigt måna om att skydda varumärke och väldigt sårbara för gräsrotsbojkotter. Att skydda en döende marknad (där man inte kan få in varor eller ut pengar) genom att utsätta sig för bojkottrisk där hjulen snurrar framstår som konstig business för mig.

Dem borde redan stå
emot kan jag tycka.
Citera
2022-03-02, 19:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Näe men att det i deklarationen står att de skall hålla sig alliansfria. Det andra får du se utifrån två stater som är "det som blev över" av Sovjet och varit djupt involverade i varandra, inte bara politiskt utan även infrastrukturmässigt och också etniskt. Ukrainas självständighet har varit väldigt vag enda sen starten. Självständighet är ju inte något självklart bara för att man skriver det på papper. Lika lite som det är självklart alla klarar av att leva självständigt bara för att de blivit myndiga. De har flera gånger sökt rysk hjälp och ryskt inflytande. Antingen bryter man upp står på egna ben eller så är man involverad.

Som användaren enoent påpekade är det ett dokument skrivet av en stat som inte existerar. Det förefaller därför ganska värdelöst som styrdokument för att säga att Ryssland och Ukraina är samma land.

Vi kanske skall ta en titt på den eviga freden i Polyanovka 1634, där Ryssland lovade att inte expandera västerut, vilket de ändå har gjort.

Är det inte på tiden att Ryssland lämnar tillbaka Smolensk och andra områden till Polen, Litauen och andra stater?

Eller så kan vi sluta dra ickerelevanta avtal ur röven för att bevisa något som inte alls stämmer.
Citera
2022-03-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Skulle säga att det är 0% chans att Ryssarna nu bara skulle drar sig ur Kiev och många andra städer är omringade. Det riktiga motståndet är i princip slut :P Nu kan dom bara vänta tills UA:s soldater svälter och tillslut ger sig.
Putter-Ryssland verkar duktiga på att svälta sina egna trupper. Det finns ingen militär seger i sikte förrän Ryssland tvingas tillbaka för att man inte längre har råd att hålla trupperna kvar.
Citera
2022-03-02, 19:50
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Skulle säga att det är 0% chans att Ryssarna nu bara skulle drar sig ur Kiev och många andra städer är omringade. Det riktiga motståndet är i princip slut :P Nu kan dom bara vänta tills UA:s soldater svälter och tillslut ger sig.

Som om det är gratis för Ryssland att bedriva denna terrorkampanj. Varje dag deras arme är mobiliserad till denna grad tickar taxametern vidare. Ryssland står inför en ekonomisk kollaps utan dess like. Allt tack vare ärkepuckot Putin.
Citera
2022-03-02, 19:50
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
När Hitler attackerade Sovjet var det inget dataspel heller, och ändå så kämpade och dog civila ryssar. För att de slogs för sina hem.

Samma sak i Ukraina. Om civila ryssar valde att slåss mot Wehrmacht skulle jag önska dem lycka till, samma sak med civila Ukrainare. Och ja... många kommer att dö. Bäst skulle vara om Putin avbröt sin invasion så både ryssar och ukrainare kan få åka hem till sina familjer. Ingen kommer att vara vinnare i detta krig. Ryskt och Ukrainskt blod kommer att vattna marken och resultera i större kyrkogårdar, finns ingen glädje i att se döda ryssar eller ukrainare. Ett helt onödigt krig.

Så det är okej enligt dig att uppmuntra tonårstjejer till att begå självmord? Bra, då behöver du inte svara på mitt inlägg.
Citera
2022-03-02, 19:51
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Absolut, så kan det ju gå men Ukraina och Zelensky har hittills gjort något jävligt bra. De har totalt förnedrat ryssen på slagfältet och visat att ryssen inte är så farlig som alla trott. T o m jag får hopp om att vår hbtq-cerfierade fjollarmé har en chans.

Fast...nej. Ukrainarna har åkt på stordäng trots att ryssarna gått väldigt försiktigt fram för att spara civila liv. Återigen...överste Douglas McGregor.
Citera
2022-03-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Miljon. Men det är inte fy skam det i heller.

Kanske dax att starta en Gofundme kampanj att mörda Putin? Jag hade iallafall kunnat skänka lite pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in