2022-03-02, 19:34
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Älskar att de bara dumpar utrustning värda flera miljarder för att de fått soppatorsk och/eller inte pallar kriga. Här bränner lokalbefolkningen en pjäs värd 150 miljoner kronor:

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t4lqws/one_more_russian_pantsir_burning_in_mykolaiv/

Säger en hel del om deras logistiska förmåga. Herregud vilka ärkepuckon.
Citera
2022-03-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så Så Vare sig NATO el US han gjort detta det är din ledare Kamrat Putin som invaderat ett demokratiskt land men det där har du inte lärt dig i er Propaganda skola, Du har två options antingen sluta trolla och snacka sanningen och skit i er propaganda eller så tar du loggar ut och gör ngt annat vettigt i livet!

Han har iofs varnat USA och Nato att inte komma för nära gränserna med deras militär i 15 år, till slut tar det stopp. Ukraina f.ö listat på 117e plats på listan för korrupta länder, kolla vilka länder de ha framför sig, man häpnar. Demokratiskt land my ass, samma skrot och korn där borta som vi i väst ska skita i. Vad är det jag ljuger om?
Citera
2022-03-02, 19:35
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
https://twitter.com/nexta_tv/status/1499085205197447174

Det kan nog motivera en del ryssar nu i dessa tider. Bäst för Putin att han screenat servicepersonalen ordentligt i sin bunker, annars kan denna semestervistelse bli mycket kort.

Att mörda Putin är nog lagom intelligent nu när knähunden i belarus fått tillbaka sina kärnvapen.

Nej såna tilltag kan få ödesdigra konsekvenser om en desperado får tillgång till knappen. USA hetsar på. Dom behöver backa. Nato behöver backa. Det behövs göras om och göras rätt via politiska avtal genom långtgående möten med alla parter. Nuvarande regering i Ukraina är väl mer eller mindre kuppad dit av USA. Visst är Rysslands invasion oförlåtlig. Men det är också oförlåtligt av USA att använda Ukraina som ett provokationsmedel mot Ryssland. Det finns flera som felat i denna situation. Jag köper inte rakt av förklaringsmodellen där all skuld läggs på Ryssland. Jag är inte ett dugg ryssvänlig men jag har börjat tröttna på USAs jävla näsblötande överallt i hela världen. Det slutar ju alltid likadant - med någon form av krig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Larv-ov är en rövslickande daggmask och kan krypa tillbaka in i husse igen

Har sett några intervjuer med honom. Han är bland de bästa diplomaterna jag sett.

Vad har han gjort dig?
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är framförallt ryssarna som drabbas. Väst är inte beroende av de ryska bankerna.

Helt korrekt.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Efter kritiken stoppar nu klädjätten H&M all sin försäljning i Ryssland, skriver de i ett pressmeddelande.

Vad säger vi, gör Ikea samma sak inom vad, 24 timmar?
Citera
Medlem
Cobas avatar
1 av 22 krigsfångar. Han är från Vladivostok och har nog förhoppningar om att kunna bosätta sig i Ukraina istället.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t55r6q/22_captured_russian_pows_came_from_far_east/

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
122a plats till och med.

Under länder som Nepal, Egypten, Algeriet, Thailand, Mongoliet, El Salvador, Malawi, Moldavien, Elfenbenskusten, Gambia, Brazilien, Marocco, Etiopien och till och med Belarus.

Ja precis, man häpnar. Och här sitter folk och får för sig att det är ett demokratiskt land.
Citera
2022-03-02, 19:36
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Är du lite speciell eller?

Räckte inte manuset till nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Vi får se vad som händer. Men återkommer om ett år eller så, så får vi se om inflationen börjar på riktigt och energibristerna är 10 gånger värre i Europa än innan sanktionerna.

Jag tror snarare att man lättar på sanktionerna ganska snabbt efter allt lagt sig.
Haha tro på den du.. Tyvärr så kommer mijön få stå tillbaka denna stunden.. Kolkraftverk kommer starta upp igen och soppan kommer bli lite dyrare innan regeringen sänker momsen. Incitamenten att gå över till elbil kommer öka och fler kommer välja det alternativet. ( många som kommer upp när jag parkerar min tesla för att fråga om för och nackdelar) absolut vi får se om ett år var ditt kära moderland är då? Min förhoppning är att det har nytt ledarskap och demokratiska reformer på väg att tillhöra den europeiska gemenskap den förtjänat i så många år.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Rysk Lastbil I Kiev!

edit: såg en liten konvoj med civila bilar... lite senare ser man en Z-lastbil.
Citera
2022-03-02, 19:37
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Kan höra pansarbil-motor nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in