2022-03-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Beror kanske på hur man går fram?

Ryssarnas metoder såg ganska trevliga ut i kanske 3 dagar, men nu är det artilleri och ännu mer artilleri som gäller; det är vad de är bra på.

Ja men de måste ändå gå in med infanteri, kollar Syrien spelar ingen roll att städerna var bara grus ändå gick det sakta fram med tanks och infanteri då rebellerna låg på lur överallt och svåra att se.
Citera
2022-03-02, 18:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Driver du? Vad visste du om Ukraina innan detta egentligen? Snarare du som har läst dig till och fantiserar ihop något. Ty, hur Ukraina var som samhälle har talats väldigt lite om i media. Du ska inte undervisa bättre vetande om det.
Jag har jobbat med ukrainare. Är väl bekant med landet. Har spenderat timmar åt att prata ukrainsk politik efter Putlers första invasion av Krim och Donbass. Förstår väl hur landet är sammansatt.
Citera
2022-03-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnieLax
Kollat lite Flightradar idag. Ser att US Air Force (USAF) cirkulerar utanför gränsen nära Moldavien? Vad beror det på?

Kan vara radarspaningsplan?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag förstår. Psykopati är väldokumenterat. Putin checkar massor av boxar på psykopatchecklistan PCL-R.

Ja, så mycket djupare analyser än amatörmässig distansdiagnostik tycks det alltså tyvärr inte bli. Hur som helst så kan vi släppa den diskussionen. Du får förstås tro vad du vill precis som alla andra.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Kamala Harris slänger runt med stora ord ang konflikten i Ukraina. Hon verkar mycket påläst och vet vad hon talar om.

Sky News: https://youtu.be/JmdmPqSp3bk
Citera
2022-03-02, 18:47
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangBangTanja
Definitivt. Jag litar 200% procent mer på Ukraina, däremot så köper väl ingen allt i blindo. Förutom Iran möjligtvis eller serber i tråden. Ryssland har väl inte någonsin haft rent mjöl i påsen. Kan du ge mig exempel på när de inte har ljugit. Börja gärna från 1900-talet.

Näe, allt är propaganda såklart även från ryskt håll. Rätt komiskt ibland att följa rapporter från båda sidor. Men man förstår ju samtidigt poängen, att ingjuta stridsmoral eller smutskasta fienden osv.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Du tror att väst inte kommer att se till Ukrainas folk kommer att få den support som krävs?

Men du tror att Ryssland inte kommer att bli fattiga när alla deras likvida tillgångar utraderas?
Ryssland har Kina, Venezuela, Iran, Nordkorea, Syrien, Cuba, Tjejenien mfl

Ukraina var Europas fattigast land före kriget och kommer att bli fattigare efterkriget. Menar du att svenska pensionärer ska betala pengar till Ukraina?

Rysslands mål är att bryta sig loss från Petro-dollarsystemet vilket Europa har påskyndat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnieLax
Kollat lite Flightradar idag. Ser att US Air Force (USAF) cirkulerar utanför gränsen nära Moldavien? Vad beror det på?

Det finns en rysk utbrytarrepublik i Moldavien som heter Transnistrien. Det går inte att utesluta att Putin även har som mål att invadera Transnistrien.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Men Putin vill ju tillbaka till 80-talet Sovjet, han kanske kan uppfinna nån tidsmaskin.
Ja, han är ju på god väg att lyckas. Inte lika mycket territorium, inte lika stor påverkan men samma usla levnadsstandard. Lika tomt på hyllorna, lika stor propaganda-apparat att kuva befolkningen med. Samma typ av obryddhet för ryska människors liv.

Så tragiskt. Ryssland är tragiskt. Jag hoppas det inte blir ett megastort Nordkorea men ju längre putin är kvar desto större risk för det.

Mvh
Citera
2022-03-02, 18:48
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Då väljs Klitschko som ny ledare, och Ryssland blir lurade av sig själva 😂

Det ingår även i fredsavtalen att Ukraina ska förbli neutralt och avmilitäriserat.
Citera
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dmkqt
Jag lyssnade på den serbiske ambassadörens tal som föregick röstningen och det lät väldigt pro-ryskt, därav min förvåning.

Serbien kommer aldrig att kritisera Ryssland. Inte ens om Ryssland bombar sönder daghem. Iran ligger i samma linje. Beroendet är stort, egentligen för stort gentemot Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har jobbat med ukrainare. Är väl bekant med landet. Har spenderat timmar åt att prata ukrainsk politik efter Putlers första invasion av Krim och Donbass. Förstår väl hur landet är sammansatt.

Så om du jobbat med Ryssar som kommer från Östra Ukraina så hade du förstått dom väl också

Älskar dessa som "umgås" med ett visst folk och ser sig helt enlightened Du fick ju bara deras syn på saken vilket är en del av sanningen självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in