2022-03-02, 16:27
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Tyskland försöker få bort sanktioner mot ryska banker av rädsla att finansiella systemet skall kollapsa.

5.19min
https://www.youtube.com/watch?v=EYk3OyB9juE

EU har bitit sig i svansen genom att stänga ute Ryssland från Swift. EU skall sluta att ta order från USA så kommer det att gå bra. Tyvärr så orkade EU inte stå emot påtryckningar från USA
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Överlevande ryssar som gömde sig ute på fälten efter deras konvoj blev attackerad i Bashtanka, Mykolaiv oblast igår kväll. De lämnade in sig själva till ukrainsk militär utan några vapen.

https://twitter.com/IsraelThreads/status/1499034555910701056
Verkar vara en hel del ryssar som vill överlämna sig.
Inte konstigt kanske med tanke på att det förmodligen är bättre levnadsstandard som ukrainsk fånge än soldat i putins arme.
Jag tror och hoppas att vi kommer få se än mer ryssar överlämna sig snart.

Putin.. Vilken nolla

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Så om du släpper ut katten och räven tar den, så är det rävens fel?

Rätt dålig jämförelse, det kände du nog när du tryckt enter.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Såg att Nordkorea uttalat sitt stöd för Putler, kanske Putler kan be om trupp därifrån? De lär ju vara vana att svälta om inte annat?

De kommer söka asyl direkt de ser en Ukrainsk livsmedelsbutik!
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är snarare du som har dålig koll på geografi, Ukraina är närmare och är mer strategiskt än Norge.
Okej jag svarade på ditt inlägg om att ” Putin vill inte ha Nato vid sin gräns” då skrev jag Norge sen 1949, men sen har vi även Estland, Lettland, Litauen och faktiskt Polen som är Natoländer och gränsar till Ryssland, så det är rätt många länder.
Vilket fall som helst så är det Ryssland som hetsar Ukraina att gå med i Nato, innan annekteringen av Krim så ville ca 15% av Ukrainas befolkning gå med i Nato, det har aldrig varit ett folkligt stöd att gå med i Nato i Ukraina.
Jusjtjenko är den enda presidenten som viljat skynda på ett medlemskap men han blev bortvald av folket och fick 5% av rösterna vid nästa val. Nato-grejen är rysk propaganda punkt slut!
Citera
2022-03-02, 16:28
Medlem
Finns det siffror på ryska förluster nånstans??
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Tyskland försöker få bort sanktioner mot ryska banker av rädsla att finansiella systemet skall kollapsa.

5.19min
https://www.youtube.com/watch?v=EYk3OyB9juE

Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Det är ett fajk, jag har hört en professor tala om flashback medlemmar, inte alla men de flesta av dem har aldrig varit i en skola, det är jämnt dom kan läsa och tänka själva. Har börjad förstå att han har rätt. som detta inlägg t.ex.

källa för att det inte stämmer
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är nog en av de jobbigare bitarna när man skall skapa sig en fiende: de ser ut som vi, pratar som vi och beter sig som vi gör. Det är extremt mycket lättare att avhumanisera någon totalt olik en själv...

Soldaterna har sett väldigt unga ut också. De har säkert kontakt med Ukrainare över internet, vilket inte lär göra det lättare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
EU har bitit sig i svansen genom att stänga ute Ryssland från Swift. EU skall sluta att ta order från USA så kommer det att gå bra. Tyvärr så orkade EU inte stå emot påtryckningar från USA

Och Putin ska göra reträtt men han är så aggressiv så det lär inte hända.
Citera
2022-03-02, 16:29
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå svart på vitt? USA, Nato, Väst EU, UK osv har klargjort från minut 1 att de inte kommer sätta in militär mot detta angrepp.

Då kan Putin fortsätta sin expansion mot icke NATO-länder i väst eftersom NATO är så fruktansvärt rädda för Putin att dom knäböjer och tar han i röven. Det vet Putin om också. Han är inte idiot.

Jag börjar snart tycka om Putin faktiskt. Att man kan kriga och få militärt stöd men inte större militärt motstånd än de man redan krigar emot. Jag kan bara säga i varje krig att "haha, rätt åt er, jag har kärnvapen, låt mig kriga ifred annars ska ni få smaka på kärnvapen" och då kryper dom andra länderna utan så får jag som jag vill.
Citera
Medlem
En högt uppsatt ryss, Boris Lvin, vid Världsbanken lämnar sitt uppdrag. I ett mejl skriver han att han "inte längre vill förknippas" med den ryska ledningen. Lvin säger att hans uppoffring är liten "i jämförelse med vad folket i Ukraina och de modiga demonstranterna i Ryssland får utstå".

Protesterna mot Putin sker överallt. :-)

https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/marknader/rysk-r%C3%A5dgivare-hoppar-av-i-protest-mot-putin/ar-AAUw7QX
Citera
Medlem
När TV-tornet bombades i Kiev då hade även judiska minnesplatsen bombats enligt MSM.

Men det verkade inte stämma övh.

https://twitter.com/NeriZilber/status/1499004383031345155?s=20&t=dtEW02DgeE_vU4ZhAGjiSA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in