2022-03-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vad är det för halvsvarta tattare han har i sin armé? Inavel från Uralbergen?

Hur trodde du Putins soldater skulle se ut?
Citera
2022-03-02, 16:20
Medlem
shoottheelkss avatar
Tyskland försöker få bort sanktioner mot ryska banker av rädsla att finansiella systemet skall kollapsa.

5.19min
https://www.youtube.com/watch?v=EYk3OyB9juE
Citera
2022-03-02, 16:21
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Är det inte mer sannolikt att du hittar sanningen någonstans mellan väst och östs propaganda?
Men sanningen är väl inte något du är intresserad av.

Jag är intresserad av att kunna se båda sidorna av myntet och sen bilda mig en egen uppfattning.

Så har jag gjort hela mitt liv.

Jag beklagar att du har förutfattade meningar om folk du inte känner. Kan inte vara hälsosamt för psyket.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
I ett hypotetiskt scenario att Nato plötsligt skulle bestämma sig för att hjälpa till i Ukraina, hur skulle det utspela sig? Skulle ryssarna rensas bort på 5 minuter eller vad?
Citera
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vem som vann propagandakriget kommer inte ens att omnämnas i historieböckerna, det är vinnaren av kriget som skriver dem. Skrattretande att tro att ett land med mer än 10 gånger mindre militära resursers skulle kunna stå emot på sikt. Att Putin skickat in reservlaget först för att Ukraina skall skjuta slut på sina raketer är rätt uppenbart. För Ukrainarna kan det bara sluta med en total massaker ivrigt påhejade av EU om man fortsätter. Fruktansvärt tragiskt och ansvarslöst av Bryssel, men otroligt bekvämt, på armlängds avstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Läs på lite om finska vinterkriget. Där var det också stor skillnad. Ryssarna led enorma förluster, 10-20 falt. Finnarna tvingades till ett fredsavtal eftersom de inte hade tillräckligt med avancerade vapen.

Ukraina får massvis med tunga och avancerade vapen och de kommer att användas. Måhända blir det många civila som får ge sina liv för den här meningslösa konflikten. Men Ryssland kommer aldrig att bli vinnare givet läget.

Är ganska säker på att väst inte drar tillbaka sanktionerna även om Putin vinner kriget i Ukraina. Ryssland kommer sanktioneras tillbaks till medeltiden! Kina som partner kan dom glömma, möjligtvis om Ryssland sätter sig i Kinas knä och blir deras lilla lydstat. Ryssland som stormakt är då ett minne blott. Betänk att Kina skulle säkerligen inte har något emot att ta över Rysslands naturtillgångar!

Blir kriget långvarigt och Putin vägrar lämna över makten till någon annan, så är det inte helt otroligt att vi kommer se flera väpnade försök till kupp i Ryssland. Risken för inbördeskrig är då påtaglig.

Jag ser däremot en mer trolig lösning. Putin styr nu Rysk media och ger sin befolkning desinformation angående Ukraina, läs "Räddningsaktionen" Även om folket inte vet sanningen så är det vad dom kan ställa på middagsbordet som är viktigt. När dom inte har råd att köpa de få varor som mot all förmodan finns att köpa i livsmedelsbutikerna, kommer fler och fler vända sig emot regimen och kräva Putins avgång. Detta kommer att gjuta mod i de oligarker, militärer och politiker som finns kring Putin. På sedvanligt Ryskt vis kommer en Palats-kupp att genomföras. Viktigt då är att den som förs fram som Rysslands nya ledare accepterar Ukraina och övriga grannstater som suveräna. Än viktigare att han kan accepteras av västvärlden. Då kommer restriktionerna lättas och Ryssland kan byggas upp på nytt, men då förmodligen med krav på nedrustning av kärnvapen mm.
Senast redigerad av NixonGonzales 2022-03-02 kl. 16:23.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Ryssland är en mångkulturell stat med många delrepubliker. Det är inte en rysk nationalstat.
Citera
2022-03-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Boris Johnson var i Polen för att visa sitt stöd mot det ryska hotet och frågan om flygfriz zon kom upp.

Då ifrågasattes han av en ukrainsk journalist som höll ett tårfyllt tal.

Boris Johnson svarar:

Då har vi fått det svart på vitt att Putin nu kan härja fritt i Ukraina och inte få något större militärt motstånd utan bara sanktioner.

Något annat jag tycker är märkligt är att inte NATO reagerar att Belarus går in militärt och stöttar Ryssland. Skulle ett icke NATO land som tex. Sverige, Finland och Australien stötta Ukraina militärt så skulle Ryssland bli vansinniga men NATO gör ingenting åt att Belarus stöttar Ryssland militärt.
Reporten har en jävligt bra poäng.

Varför åker inte ledarna till lviv eller Kiev? Stoltenberg åkte också till Polen. Bara det lär ju ses som ett svek mot Ukraina
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja det är och gör han. Om några dagar eller kanske bara timmar så får vi se vems själ som blev såld.
Det är bara tugga i sig att Putin är körd. Århundradets felbedömning att våldta Ukraina. Poppar pocorn i väntan på att Moskva börsen öppnar och den ekonomiska själen blottas.
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Ryssarna kastar granater mot skolor och kvinnokliniker. 21 barn dödade hittills. Bra jobbat Putin. Du får en gratisbiljett till helvetet.

https://nv.ua/ukraine/events/voyna-v-ukraine-pogib-21-rebenok-rossiya-obstrelivaet-mirnye-goroda-denisova-50221687.html
(använd maskinöversättning)
Citera
Medlem
Citat:

Bara, och jag menar bara på flashback lyckas varenda tråd på något sätt skifta fokus till ras och etnicitet. Någon skulle kunna skapa en tråd om vart dom godaste semlorna går att hitta och någon hade lyckats trycka in ras i den tråden.
Senast redigerad av Rouchs 2022-03-02 kl. 16:24.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Det som gör usa och deras kunskap trovärdig är ju att dels deras uppgifter om att ryssland skulle anfalla och även när. De missade inte med många dagar.
Biden sa vid pressträffen strax innan att en attack var att vänta när som helst. Journalist: "Säger du att Ryssland kommer invadera Ukraina? Hur vet du det?" Biden: "Vår underrättelsetjänst är väldigt bra." Eller något sådant. Har för mig att onsdagen var jänkarnas bud. Torsdag blev det.

För övrigt: Just nu känns det som uppgifterna om ryska övertramp duggar väldigt tätt. Jag försvarar inte Putin, men det var länge sedan jag tog del av så ensidig rapportering från ett krig. Nästan lite dehumanisering av ryssarna — nä, indignationen över att 19-åriga ryska rekryter/värnpliktiga luras ut i krig väger inte upp.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Tänkte på den här videon.

Kan väl även hända den bästa att man blir nekad vid dörren när man ska in dansa på klubben när man befinner sig i ett förändrat sinnestillstånd, så jag sympatiserar med honom
Ja den, men det står ju "9-19" på dörren, måste vara The kristen technoklubb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in