2022-03-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Väst verkar vilja ha kriget mer än Putin annars hade man gått med hans förslag och sökt en diplomatisk lösning på konflikten.
Putins förslag? Som att Sverige och Finland skulle ge upp som land!?
Citera
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag förstår precis vad du menar men jag delar inte dina slutsatser.

Slutsats? Jag ställde en fråga som skulle kunna leda till en slutsats.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den ukrainska militären & civilbefolkningen går på ett världshistoriskt unikt sätt emot den ryska invasionen, och så länge det ser ut så är det av noll värde att ge upp.
Det bli nämligen än mer förstörelse om man skulle lägga sig.

Jag har en föraning att detta krig kommer pågå så länge Putin har militärekonomisk förmåga, och så länge Ukraina får stöd/påfyllningar från väst.
Det blir ett utnötningskrig, där ingen sida kommer ge upp.

Jag är rädd för det också. Och ju längre det pågår desto mer kommer hatet växa, vilket kommer skapa problem i generationer framåt.

Se bara på mellanöstern och deras ändlösa konflikter. Sånt skit kan vi få inpå knuten bara för att idioten i Kreml har fått dille.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
I USA så säger man fortfarande att det redan är över.
https://www.youtube.com/watch?v=EYk3OyB9juE
Putin skulle gått in och tagit dom östra delarna som dom gjorde med Krim isf.
Men han ville få kontroll över hela landet, byta ut ledningen.
Även sjukt roligt att det kommer från amerikanska armén att det är ”över.” Tror dom ska tona ner den retoriken med sin historik. Vi har flera år framför oss med terrorattacker i Putins nya republik.
Citera
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och det en knapp vecka in i kriget, 2000 personer som för en vecka sedan såg fram emot våren och en pandemifri sommar

Allt detta på grund av en dvärg som suger ut sin egen befolkning. Bor i ett förgyllt palats och omges av feta äckliga oligarker som slickar den elake dvärgens röv.
Citera
Medlem
BENZOMOORs avatar
kanske bara att skicka energitanten att lösa allt:

https://www.youtube.com/watch?v=PuM1ZR89PDk
Citera
2022-03-02, 15:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Majoriteten, men börja ni importera frackinggas från Alaska istället, typ det sämsta som finns för miljön. Blir nog bra det i Eu´s New Green deal.

Skulle ta tiotals år att ersätta den ryska energin med mobila lösningar.
Vi struntar fullständigt i miljön egentligen.
Citera
Medlem
Civila ukrainare stoppar konvoj, varningsskott avlossas. Men som flyttar inte på sig.

Ryssland kommer förlora kriget.

https://mobile.twitter.com/AVindman/status/1499000425533652996
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
På vilket sätt frigör sig Europa från Putins naturgas och ställer om till elektricitet (kärnkraft/vind).
Har Eu satt igång en plan och åtgärd?

Eu kan inte säkerhetsmässigt behålla några beroenden av Rysk gas.

Det är det dom har betalt för att lösa. Så dom är säkert en plan.
Citera
2022-03-02, 15:09
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Läs en gång till. Och se sedan nedan.

https://www.canadianminingjournal.com/news/ranked-worlds-top-ten-nickel-producers/

Jag sa att det fanns gott om det i Sverige. Skulle vi vilja bli självförsörjande så finns det goda utsikter för det.

https://www.nyteknik.se/energi/lang-vag-till-brytning-av-metaller-i-sverige-6905322

Citat:
Alla dessa batterimetaller finns i den svenska berggrunden. Dessutom bryts nickel redan i dag i Finland och grafit utvinns i Norge. Visionen om närproducerade råvaror är alltså inte omöjlig, enligt Erika Ingvald, enhetschef på SGU, Sveriges geologiska undersökning.

– Det finns potential att utvinna kobolt, nickel, grafit, mangan och litium i Sverige. Det finns många indikationer på att det finns malm, säger hon.

Faktum är att Sverige och Finland rankas bland de mest intressanta länderna för utvinning av batterimetaller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag kommer ihåg när den då nitton år gamle västtysken Mathias Rust drog ner brallorna på Sovjetunionen då han flög in en Cessna och landade på Röda torget 1987.

/Provokatör

Borde det inte vara ganska enkelt egentligen att glida in i ett land med en Cessna. Jag menar du kan ju flyga lågt, 10-20m över marken. Sen på den tiden hade heller inte alla mobiltelefoner de fotade med och kunde lägga upp på sociala medier eller ringa polis.

Dem gör ju det hela tiden i Sydamerika när dem ska smuggla knark. Visserligen över regnskod.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Dessutom tror jag att siffran 70% av ryssar skulle stödja detta kriget är rejält friserad.

Putins stora grej har hela tiden varit att han var den som ökade det ekonomiska välståndet i Ryssland och fick slut på mycket av den öppna kriminaliteten, nu har han raserat det, hur lång tid tar det tills kriminalitet, kidnappningar rån och jävelskap börjar igen kommer Ryssland falla tillbaka till 90-talet? Massa kriminella organisationer och liknande lär inte vara nöjda när den mer dolda kriminaliteten kanske påverkas ekonomiskt med
Ja, det blir ju inga smuggelresor mer gällande knarkt och vapen ?
Kriminella måste blivit klart påverkade med framtida knarkleveranser/piller etc ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in