2022-03-02, 14:26
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
50 procent av alla hushåll och sjukhus i ex. Berlin är direkt beroende av NS1, det gäller stora delar av Europa. Om vi sen skär av ryska mineraler och rysk olja så kommer vi pumpa upp energipriserna till nivåer som gör att stora delar av Europa kommer stanna, därav kallar jag det ekonomisk terrorism från väst håll, och Putler svarar med att sätta världen i brand.

Fake som vanligt. Man ställer om inom en dag genom att välja en ny leverantör som Eon exempelvis. Inget kommer stanna mer än att ett par branscher höjer sina priser en aning. Sitter du i Serbien och hittar på igen.
Citera
2022-03-02, 14:26
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Och hur många är emot?
Det vet jag inte.
Citera
2022-03-02, 14:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Om du trollade mindre, hade du kunnat läsa att Ukraina rapporterat att Kiev snart attackeras, Kharkov är inringat, Maripol är inringat osv. Eller missade du det helt i din jakt på propaganda?
Om du är nöjd med den propaganda du får från dina herrar så är jag helt fine med det. Personligen tror jag Ukrainas lögner har varit bra för Ryssland, så kör på bara. På ett personligt plan kommer jag att stå fast vid att ju mer man vet om verkligheten, desto bättre beslut kan man ta.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det borde vara dags för Zelenskyj att lämna över sig och sin familj nu. Om han alls bryr sig om ditt folk. Den urskiljningslösa förstörelsen måste avbrytas.

Den ukrainska militären & civilbefolkningen går på ett världshistoriskt unikt sätt emot den ryska invasionen, och så länge det ser ut så är det av noll värde att ge upp.
Det bli nämligen än mer förstörelse om man skulle lägga sig.

Jag har en föraning att detta krig kommer pågå så länge Putin har militärekonomisk förmåga, och så länge Ukraina får stöd/påfyllningar från väst.
Det blir ett utnötningskrig, där ingen sida kommer ge upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
50 procent av alla hushåll och sjukhus i ex. Berlin är direkt beroende av NS1, det gäller stora delar av Europa. Om vi sen skär av ryska mineraler och rysk olja så kommer vi pumpa upp energipriserna till nivåer som gör att stora delar av Europa kommer stanna, därav kallar jag det ekonomisk terrorism från väst håll, och Putler svarar med att sätta världen i brand.

Rysland har intet som väst har....ge mig ett enda exempel.

Innan var det en stjärna som sade att ryssland var exlusiva producenter av tex ädla gaser.....ha vilket nys.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Du råkade skriva Zelenskyj istället för Putin.

Fascinerande hur man kan anklaga den som inte spränger sönder städer.

Lite som att anklaga ett våldtäktsoffer för att denna blir våldtagen.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Rysslands luftvärn runt Moskva hade förut/fortfarande kärnstridsspetsar.
För att skjuta ned bombplan och inkommande missiler.

Jag kommer ihåg när den då nitton år gamle västtysken Mathias Rust drog ner brallorna på Sovjetunionen då han flög in en Cessna och landade på Röda torget 1987.

/Provokatör
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Friska 18 åringar dör inte av corona.

Nej inte om man sitter tryggt hemma i värmen och har tillgång till i princip obegränsat med mat, vatten och allt annat som behövs vid sjukdom. Tror du så är fallet längst fronten? Tror du det kan påverka utfallet?
Citera
2022-03-02, 14:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hur många större städer kommer ryssarna att behöva ta innan den ukrainska propagandan går över i en ny fas från "ryssarna står still, deras fordon har inte bränsle, de deserterar i massor, vi har slagit ut 700 stridsvagnar, 100 flyg och dödat 25 000 ryssar", enligt din bedömning? Kharkov + Mariupol? Kharkov + Mariupol + Odessa + Kiev?
Flera saker kan vara sanna samtidigt, år 2014 så retirerade vissa ukrainska förband och andra stod kvar och slogs.
Samma sak nu, vissa förband kan ha högmoral och krigar på, andra kan ha låg moral och ger upp om de tar förluster.
Att angripa Ukraina militärt är ingen populär idé, ryssarna skjuter i princip på sin egen släkt.
Att Ukraina erövrat mängder med övergiven rysk materiel är tydligt.
En del verkar i princip bara ha lämnats vilket tyder på bränslebrist.
Sen kommer Ukraina inte kunna hålla östra Ukraina hur länge som helst, men Ryssland kommer å andra sidan inte kunna behålla Ukraina och fungera som ett modernt land.
Så tiden jobbar för Ukraina, inte Ryssland.
Citera
2022-03-02, 14:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Flygförbud hävdas genom att slå ut luftvärn och landningsbanor.

Hur skulle det gå till här??

Nu förstår jag faktiskt inte hur du menar?
Citera
2022-03-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Det var många som såg sidan, men det var i lördags det var aktuellt och då hade väl inte du fått tillgång till internet än. Det är bara att du börjar läsa i tråden så förstår dum framstår och nu börjar du även ifrågasätta hur waybackmachine funkar.... som sagt, nej du är kanske inget troll men du resonerar som ett så du jobbar alltså gratis åt Ryssland. Nyttig idiot.
Fortfarande, ingen som såg artikeln på en sida som borde ha överdrivet mycket under rådande omständigheter skärmdumpade den men det var "många som såg den".

Din hjärna verkar inflammerad gosse. Kolisar vettu.
Citera
2022-03-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej lilla vän. Flyktingströmmen kommer vi klara av. Europa är mer enat än på länge så vi har nog inga problem med att klara oss utan gasen som står för ca 10% av EUs energi. Vi hittar lösningar, EU vet att det är viktigare än någonsin med samarbete. Bra jobbat där Putin ditt korkade fanskap.

Ljug inte lilla liberal. 40 procent av all gas, och 30 procent av olja som används i Europa kommer från Ryssland. plus i stort sett alla jävla jordartsmetaller som finns.

Ljugliberal.

https://www.hbl.fi/artikel/varlden-behover-rysslands-ravaror/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in