2022-03-02, 11:10
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det tror jag inte.

Putin har under flera decennier byggt upp rysk image i stora delar av världen, och oavsett vad man personligen tror om det så tror större delen av världen att vi nu är i sluttiden innan Messias kommer. Detta ger ytterligare ett perspektiv på världshändelser.
Muslimer är generellt på Rysslands sida i konflikten med Väst, och Kina utmanar ekonomiskt samt gällande tillgång på råmaterial i Afrika.
Sammantaget kan man nog säga att om Ryssland/Kina/Indien vill ta över makten i världen, så blir tillfället aldrig bättre än såhär.

Lägg sedan till att Västs senaste turer i Mellanöstern och Afghanistan tagit nervositeten till nya nivåer, då Väst nu avrättar länders ledare på ett nytt vis!
Ryssland har invaderat Ukraina. Det är vad jag talar om och det är vad tråden handlar om.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
1000 fordon på en dag. Avbryt fantasierna. Igår sas det på dom Ukrainska propagandakontona att myten Ghost of Kiev lever efter att ha blivit nedskjuten och har nu fått ett nytt stridsplan och han har nu skjutit ner 21 RYSKA FLYGPLAN.
Det är så många "boosta moralen"-historier i detta krig som går runt nu och dom flesta kommer ifrån Ukraina eller de som stödjer dom.

Vilka fantasier vi skriver väl att det är o ekräftade uppgifter men rätt tillförlitliga Kiev independant bekräftade det redan igår. Vi får avvakta och se film finns enligt Ukrainska Försvarsmakten.

Citat:
Source: head of the Nikolaev regional military-civilian administration Vitaly Kim.
"We count tomorrow"
18m
“As for the details, we’ll count tomorrow. There is already a video showing up to 800 pieces of equipment. Tomorrow we’ll see how much it really is, but it’s a lot,” he said.

De 180 andra man slog ut igår finns ju redan ute på nätet i form av foto och film

Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Finns det fortfarande ingen TV kanal med inbäddade journalister?
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Den ende som står fast är Zelenskyj, en riktig statsman. En helyllegrabb. Han gömmer sig inte.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Vad som menas är att t.ex. Usa, EU eller Nato skulle militärt garantera Ukrainas luftrum. Det skulle betyda att gå med i kriget mot Ryssland. Nato kan man räkna bort på en gång eftersom det inte är så Nato fungerar. Ganska otänkbart att EU eller USA skulle göra det. Militärallianser gör man innan krig.

Det skulle kunna ändras pga exceptionella händelser. Skulle Ryssland börja ägna sig åt regelrätt folkmord kan spelplan ändras och EU och/eller Usa starta krig mot Ryssland. Men att sporadiskt, trots att det är med flit, döda civila räcker inte för det.

Mvh
Om opinionen av MSM drivs i den riktningen kan dock tidigare regler förändras mycket snabbt. I demokratier är opinionsbildare den verkliga maktfaktorn.
Citera
Medlem
jag har använt några nyckelord på twitter och märker att väldigt många från indien försvarar ryssland, varför?
Citera
2022-03-02, 11:11
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Exakt.
Ryssvännerna här, och framförallt Putin, vekar inte kunna särskilja på:
A) Jag har rätt.
B) Jag kommer agera utefter A), dvs att jag har rätt och kan inte ta med konsekvenserna av mitt handlande i beräkningen.

Putin tycker uppenbarligen att han har rätt att invadera Ukraina. Men är konsekvenserna värt det? Det hela påminner om barns nedsatta konsekvenstänk.

Sen hade väl Putin räknat med att det inte skulle bli så stora konsekvenser, som 2014.

Men nu sitter han i skiten ordentligt.
Kan bara instämma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Nej, från senaste dygnet käre frihetofob.
Har du några bilder på de 800 fordonen som sägs slagit ut?

Rysstrollen gör samma fel som putin. Istället för att försöka förbättra sina (ryska) liv så jobbar de enträget på att upprätthålla lögner. Stackars arma ryssar.
Maffialedare efter maffialedare suger ut befolkningen..

Hälsa Inkompetentomir Pruttin.
Tick tack putin.

Mvh
Det är visst en gammal bild och det är inte några 180 utslagna fordon. exakt samma gränd som man har sett på bilder för några dagar sen. -.- Step it up
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju helt ofattbart att man inte ha fått löst problemet ännu. I 2-3 dagar har de ju suttit helt fast och aviserat sin plats. De kan ju lika bra skriva "-Hej, hej, sikta här" på torn/tak.

T.o.m en svårt reumatiskt artillerist skulle ju hinna att sikta in sig.

Blir inte förvånad om ryssarna där har dragit sig 100-200 meter ifrån kolonnen..
Är tankbilen längst bak och bilen med soppatorsk 5mil frammtar det väl en stund att backa undan bilarna som är ivägen? Eller springer soldaterna fram och tillbaka med bensindunkar? Snart vågar inte soldaten med sista ciggpaketet visa sina cigg.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men det måste du väl förstå att vad Ryssland kommunicerar med sin befolkning inte behöver vara sant?

Dessutom beror det ju på vad Ukraina gör. De har ju gjort hårdare motstånd än vad de flesta - inkl Putin - trott. De kanske inte har lust att sluta kriga på fredag.
Visst förstår jag det.

"Ta det för vad det är" skrev jag av en anledning.
Citera
2022-03-02, 11:12
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Den ende som står fast är Zelenskyj, en riktig statsman. En helyllegrabb. Han gömmer sig inte.

Han har hållit sina löften och varit allt han utlovat.

Föreställ er hur Stefan Löfven hade handlat i Zelenskyjs skor: Vi ger upp. Nu måste vi utbilda oss för solidaritet och stå upp mot rasismen.
Citera
2022-03-02, 11:12
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Vem skulle köpa? Med vilka tillgångar?
Både valutakurser och räntor är nu lika fejkade som under kommunisttiden.
Inflationen kommer att ligga på tusentals procent.
Alla bankkonton i rubel är snart värdelösa om ens bankerna skulle kunna betala ut något.

Möjligen kan någon form av byteshandel in natura fungera

Eftersom aktierna är prissatta i rubel och dessutom finns till försäljning på en marknad så kommer det gå att köpa och sälja.

Det finns en massa ägare som vill kliva av och sannolikt så finns ett värde för en eventuell köpare.
Kurserna kommer att krascha och förmögenheter kommer att försvinna.
På sikt kommer också förmögenheter att skapas.
Naturtillgångarna kommer inte att bli värdelösa bara för att Putin är president.

Det är ett fantastiskt tillfälle för den som är skrupellös och likvid att bygga en förmögenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in