2022-03-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag tror det är många som har frågor om den 6 mil långa konvojen, och den största frågan är väl när den ska komma fram

Distraktion?
Citera
2022-03-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Det är aldrig ens fel att två träter.

Jo, om ena parten är galen. Fast då är det kanske sjukdomens fel, och då blir det ingens fel. Möjligtvis miljöns fel.
Citera
2022-03-02, 09:57
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Yup, idioti av tyskarna.
Går det är göra något åt det där eller är det helt kört?

Vad jag vet håller man väl på att stänga dom sista kärnkraftverken i år. Men jag är ingen expert på kärnkraftverk så jag vet inte om det bara är att avbryta det och köra på som vanligt eller om det är omöjligt.
Citera
2022-03-02, 09:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukrainsk info om ryska förluster.

https://m.youtube.com/watch?v=CQpgzvNE2ow
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror det är många som har frågor om den 6 mil långa konvojen, och den största frågan är väl när den ska komma fram
Om två veckor? Samma som i pandemitråden
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Distraktion?

Enligt nästan alla militärexperter och underrättelsetjänst både i USA och England så har dom logistikproblem.
Citera
2022-03-02, 09:59
Medlem
Citat:
Vad jag vet håller man väl på att stänga dom sista kärnkraftverken i år. Men jag är ingen expert på kärnkraftverk så jag vet inte om det bara är att avbryta det och köra på som vanligt eller om det är omöjligt.

Det tar decennier att faktiskt riva dessa verk, så snarare handlar det nog bara om att man valt att säga upp onödig personal utöver de som krävs för att hantera nedkylningsfasen. Anställer man nya så går det säkerligen alldeles utmärkt att starta upp dem igen.
Citera
2022-03-02, 10:00
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Det sker en samordning mellan flera kolonner som dom inväntar från andra håll. På ett givet tecken slår dom till, och Kiev kommer att förintas och bli till en grushög.
Citera
2022-03-02, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Han har hotat Sverige specifikt gällande Natofrågan, men även hotat alla länder som sänt vapen som kan döda ryska soldater.
Sverige är helt klart inkluderat där. Det spelar ingen roll att det var uttal utan att nämna något land, då innehållet i hotet pekar ut bla Sverige.

Ska putler angripa:

Sverige
Danmark
Finland
Tjecken
Polen
Tyskland
Turkiet
GB
Med flera, för att dessa har bistått med vapen?? Det är Putins fall isåfall, ingen har mig veterligen någonsin vunnit ett flerfronts krig.

Mer troligt är att han skulle kunna straffa enskilda individer med dessa nationaliteter som han får fatt i genom att hålla dem ansvariga
Citera
2022-03-02, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är Putin och inte det ryska folket som startat krig mot Ukraina.
Oavsett moralisk kompass har inte ryssen i gemen önskat detta krig.
Många ryssar har som sagt släktingar i Ukraina.

Tål att upprepas typ varje dag. Bra sagt
Citera
2022-03-02, 10:02
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Hade för mig att det skulle hållas förhandlingar idag, Är det någon som vet något om detta?
Citera
2022-03-02, 10:02
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Ska putler angripa:

Sverige
Danmark
Finland
Tjecken
Polen
Tyskland
Turkiet
GB
Med flera, för att dessa har bistått med vapen?? Det är Putins fall isåfall, ingen har mig veterligen någonsin vunnit ett flerfronts krig.

Mer troligt är att han skulle kunna straffa enskilda individer med dessa nationaliteter som han får fatt i genom att hålla dem ansvariga

Putler kommer avrättas av sina egna långt innan hans gubbfinger når den röda knappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in