2022-03-02, 09:07
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Putin har lyckats med det omöjliga. Han har förenat EU, förstört sitt lands relationer med 90% av världen, totalkollapsat Rysslands ekonomi, uppviglat ett oöverträffat hat mot Kreml och fuckat oligarkerna i röven – allt på en vecka. Glory to Putin!

Man kan också se det som att, att utvecklingen lett till att man lyckats försvaga Europa genom att Ryssland isolerats. Och att USA stärkt sin ställning i Europa.

Det är sällan som den ideliga vinnaren på situationer gör det av en slump.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag tror de har system att identifiera och skjuta ner allt som närmar sig från luften i denna konvoj .

Jag tror som USAs militär sa inatt, konvojen står stilla för de inväntar en annan konvoj från andra hållet så Kiev omringas.

Att de skulle ha slut på bränsle,mat eller övergivet konvojen är bara drömmar.

Jag tror att även du drömmer, tyvärr.
Citera
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Putins fredsbevarande operation verkar lite luggsliten.

Det handlade dock om ett nazi-judiskt, kokainsnortande bostadshus som gjort sig skyldigt till folkmord! Iaf om man ska tro Putin
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
en liten inblick i hur det är i ryssland:
https://twitter.com/FrancescaEbel/status/1498901280495915008?s=20&t=5wZ67g7pnhEXr0Kz3x2Ybw
Och ryssar på flykt säger att de kommer från "det där landet" (då de vägrar ta landets namn i sin mun).
Citera
2022-03-02, 09:08
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Glöm inte bort det...

(förluster på bägge sidor dvs)

Mvh // Snapcount

Det gjorde jag givetvis. Extremt mycket på jobb i dessa dagar, men jag ska försöka återkomma med realistiska uppskattningar så fort jag kan. Beklagar att jag inte kan hänga här dygnet runt nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Det är mkt desinformation i detta krig

Soppa torsk, inte soppa torsk you name it

Men en sak är jag 90% säker
Ryssland har luftherraväldet? ngn som har annan synpunkt?

För om Ukrainas flygvapen är aktiv och får en gyllene tillfälle att skjuta fiskar i en tunna (64 km konvojen) så hade de gjort det. Ett flygvapen skulle aldrig låta en sånt tillfälle passera, för bra för vara sant minst sagt.

Så median kan sluta med Ghost rider in the sky eller Batman eller fan hans moster som han kommer stoppa Rysslands framfart

Att det finns en skicklig pilot är beundransvärt , som kommer i historie böckerna men försvarsmakten är ett lagspel...allt måste fungera och syftet är väl att vinna kriget, inte ge en man kredit. En israelisk överste sa till mig en ggn "de bästa soldaterna är inte begravda i masoleum"

Så kan media börja rapportera lite mer saklig hur än sanningen ser ut med just luftherraväldet än soppa torsk eller inte soppa torsk , för det borde man iaf veta nu, för har Ryssland luftherravälde så är det inte bråttom för konvojen

Eller har ngn annan något info.

De har inte luftherravälde då Väst ger radar från polen till Ukraina. De vet alltså exakt var och när stridsflygen kommer och kan skjuta ner de från marken vilket har gett ryssen bekymmer. Elon musk har även gett Ukraina sitt satellit system till landet vilket hjälper soldaterna och civilbefolkningen enormt med att kommunicera med varandra om tex luften.

Problemet uppe i norr är att Ukraina inte har något försvar. Annars hade deras artilleri bombat sönder den.
Citera
Medlem
Official Bayraktar song. Ska denan bli en hit?
https://youtu.be/kGVZHLOV60E
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Lyckas Nato/USA knäcka Ryssland så står Kina på tur, och det vet dom om. Globalisterna ger sig inte för ens de har total kontroll över världen.

Sopan Putin knäcker sig själv med sina usla beslut.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Moskvabörsen kommer inte att öppna idag heller.

https://www.reuters.com/business/moscow-exchange-wont-resume-stock-trading-wednesday-cenbank-2022-03-02/

Kanske lika bra att stänga den för gott nu.
Man ju verkligen säga att Sovjet är tillbaka för gott i så fall.
Citera
2022-03-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
För att det kommer att bli en börschkrasch av Guds nåde, trots att ryssen förbjudit utländska ägare att sälja sina aktier. Följden av detta kommer dock bli att det blir glasklart att den kommande kraschen blir en signal om just de ryska investerarnas förtroende för Putte.

Samtidigt kraschar rubeln, statsräntan är panikhöjd. Nästa steg blir att inflationen sticker iväg och att bankerna börjat krascha.

Sedan får nog Ivans ekonomi återgå till att huvudsakligen bestå av att folk byter rovor mot potatis på marknadstorget. Stackars jävla vanligt folk, de har några tuffa decennier framför sig.

tack för förklaringen!

Hur länge kan ryssen förbjuda utländska ägare att sälja sina aktier?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Putin under sina 22år som president aldrig ändrat sig när han bestämt sig för nåt,varför nu?

Jag skyller på de som hejar på,EU NATO.

Att Putin starta de ser min demente mamma med,men varför vet ingen förutom han och de sina.

Härligt, berätta om hur du känner honom så du kan veta att det är sant.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Vad är det som är farligaste med en bomb? är det själva smällen eller tryckvågen som blir??
Det beror på var du är i förhållande till bomben. Står du i ground zero så behöver du inte oroa dig för tryckvågen eftersom du smälter. Längre ifrån har du tryckvåg och splitter från explosionen.Längre ifrån det har du tryckvåg och sekundärsplitter (typ glasrutor mm som krossas av tryckvågen och kan skada en.

Sedan kan själva tryckvågen förstöra inre organ och orsaka inre blödningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in