2022-03-02, 08:07
Medlem
Låt mig ta en vild gissning

För Ryssland var det lose lose enligt mig

Ngn i tråden sa tidigare hur Putin framställer sig som "macho" , du vet rider, flyger plan ja en, kan stå vid en minnes cermoni oavsett väder.
Ja en hård man (inte mina ord dock poänger man bör ta in)

Hur skulle det se ut om NATO bara körde över honom? Ser väl då illa ut på hemmaplan skulle jag tro. Han vill hellre få sanktioner än bli en dörrmatta oavsett om det gynnar folket eller inte, för sanktioner kommer inte bita på honom så rik han är.

Sen trodde jag aldrig att Putin är den som bluffar när han säger ngt, då han utmanade Obama i Syrien, Georgien ,Krim och annat han gjort under sina 20 år i makten

Han kommer även efter detta krig besöka vita huset, Paris,London,Berlin etc etc och alla politiker kommer låtsas inget har hänt

tvekar ni? se Georgien och Krim...vart på många statsbesök innan och efter...

Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag tycker en vettig fråga att ställa är:
"Vad hade konsekvenserna för Ryssland blivit om de inte invaderat?"

Jag har svårt att se några nämnvärda negativa konsekvenser av detta alternativa.

Det verkar rent av som att Ryssland förlorar på beslutet att invadera kontra alternativet att inte invadera.

Hur kan Putin ha missat detta resonemang?
Citera
2022-03-02, 08:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Väldigt bra för banker som lånar ut pengar till vapenköpande, krigsförande stat.

Men det är ju som att byta pengar mot mänskligt lidande och död. Det är väl inte ”bra”?
Citera
2022-03-02, 08:08
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att Patriot skulle kunna skjuta ned ballistiska robotar är fantasier precis som att S-400 skulle kunna göra det.

Ja, det är minst sagt lite ”hit-and-miss” över det, men utan Patriot eller motsvarande system har man inte något som helst motmedel mot ballistiska robotar och kryssningsrobotar. Svårt att plocka ned ballistiska missiler överlag.
Citera
2022-03-02, 08:09
Medlem
Kharkov centrum. Ruiner. Grozny 1990?

https://twitter.com/ELINTNews/status/1498912919475691520?t=CMRVgbJtlI2uydxL_Zr4hw&s=19
Citera
2022-03-02, 08:10
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
JÄVVVLAR VILKEN LEDARE! Ödmjuk, verklighetsnärvarande, vass... ett riktigt jävla pathos och etos med tanke på vilken jävla hopplös situation de befinner sig i.

Ett litet land, en liten man, mot hela jävla röda armén och putins jävla vansinne och putins alla år av planering.

https://www.youtube.com/watch?v=UkQW8Q8rcEg

Ukraina kämpar för vår frihet och allt vi står för. Ukraina och denna ledare förtjänar all respekt i världen. Det här är en historisk intervju. Den här intervju kommer att gå till historien.

Håller med dig fullständigt. Har kännt det redan från början att den här mannen, han ska Ukrainarna vara riktigt stolta över.

Ukraina MÅSTE klara detta så att han får fortsätta vara deras ledare.
Utstrålar en sådan genuin kärlek till folket och har en förmåga att ingjuta mod och hopp.

Han har fått Ukraina att gå rakt in i hjärtat på hela världen och han är en person som jag skulle vara stolt på riktigt över att ha som president.

Måste vara fruktansvärt att se sitt älskade land bli sönderskjutet såhär
Citera
2022-03-02, 08:10
Medlem
När kommer EU/ USA bestämma vilka banker som ska uteslutas ur swift och när sker det?
just nu bara spekulationer om vilka banker det blir.
Citera
2022-03-02, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ja det får du fråga din kompis skitstöveln Puttler, hur många fler döda vill han ha på sitt samvete innan han drar tillbaka alla trupper från Ukraina och låter dem forma sin egen framtid?

Du menar USA ska forma Ukrainas framtid.
Citera
2022-03-02, 08:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Varför kommenterar du innan du ens läst artikel.
THAAD är inte samma som Patriot.
Samma fantasier, de kan inte stoppa multipelladdningar, att man påstår det är en annan femma.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När har krig NÅGONSIN lett till några ”positiva” resultat (förutom vinster för vapentillverkare)?

Krig är ALLTID det sämsta alternativet.
Det beror helt på vilket perspektiv man har.

Ofta finns ju även skäl till krig. Det är sällan krig startas för att de som startar det bara vill jävlas med sig själva, som enda anledning.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Jo, jag vet och det var det jag menade:
krig är inte bra för någon förutom för de som tjänar på krig dvs vapentillverkare och banker som lånar ut pengar till länder som lånar pengar för att köpa vapen.

Då är vi överens.

Sorgligt det vi nu ser.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Tyskland och Österrike är fortfarande nazistiskt med allt vad det innebar.

Allt vad det innebär? Enpartistater? Ledare i uniform på massmöten? Konfiskering av judisk egendom.

Du verkar ha en egen agenda, så som flera noterat före mig.
Citera
2022-03-02, 08:14
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du vet lika bra som jag att Natos expansion är riktad mot Ryssland, det är det vi ser nu. Alla vet att Nato s syfte är att säkra USAs intressen.
Det här hyckleriet är genomskådat för länge sedan.

Ryssland försökte få säkerhetsgarantier i förhandlingarna. Men fick inte det. Hur skall man tolka det? Det är den springande punkten.
Du kanske kan förklara Natos syfte med att ignorera Rysslands säkerhetskrav?
Nato skulle aldrig invadera Ryssland. Det vet både du och jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in