2022-03-02, 02:34
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Nej, WWIII är inte här. I mellan-östern har ww3 pågått i många år nu ifall du frågar dom som bor där...

Ja det vet jag, det är war by proxy, USA, Ryssland, Iran, Turkiet, Saudierna, kanske några fler, som slåss.
Kina?
Så vad ska vi kalla det här då? WW4?
Citera
2022-03-02, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Det sägs att DPR har omringat Mariupol. När dom ockuperat staden och besegrat Azovbataljonen som huserar där så borde väl Ukraina kunna räknas som avnazifierat? Finns det nån chans att Putin drar sig tillbaka då eller kommer han bara hitta på nya ursäkter?

Det förutsätter ju att Azovbataljonen är nazistisk vilken den inte är. Putin lever en drömvärld som många andra är här inne som tror att den är nazistiskt.
Citera
2022-03-02, 02:35
Medlem
Kedoslavs avatar
Gillar inte att posta rysk propaganda men det här är ren komedi haha

https://www.youtube.com/watch?v=PejddkCDqjM

ps läs kommentarerna
Citera
2022-03-02, 02:38
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Kollade för ca 5 minuter sen på webcams på den här länken:

https://www.youtube.com/watch?v=x3yMxxAkN4w

Den i högra nedre hörnet visade då en gata mitt i stan med kanske 5-10 personer vitklädda som såg ut att smyga, tittandes längs gatan, sen så ändrade personen webkameran till en annan scen, vad kan det ha varit?
Citera
2022-03-02, 02:38
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Men, Nato bestämmer ju inte att ett land skall gå med i Nato? Ett land tar själva beslutet om att gå med i Nato. Nato styr alltså inte utvidgningen av Nato.

Nej det är sant, det är länderna som själva bestämmer, och Ryssland är ju hatat i många i det forna östblocket, det är inget särskilt konstigt med att de vill gå med i Nato och är rädda för ryssen.
Nu är det ju bara för resten av världen att gå ihop mot Ryssland, de har inte ens stöd av Kina verkar det som men ändå kommer det ta sjukt lång tid och trasa sönder Europa ekonomiskt osv.
Jag vill flytta till Australien.
Citera
2022-03-02, 02:40
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
jag hade pratat som jag gör, som andra riktiga människor gör, som vanligt helt enkelt. Inte försöka med massa mind games för att fiska röster från låg IQ:ade idioter som tror att smarta personer pratar som en robot.
Då är vi ännu mer oense. Riktiga människor skriver du. Jag kan föreställa mig hur din bekantskapskrets ser ut.
Citera
2022-03-02, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det förutsätter ju att Azovbataljonen är nazistisk vilken den inte är. Putin lever en drömvärld som många andra är här inne som tror att den är nazistiskt.

Det är lätt att göra research på dom och det tar inte lång tid att fatta vad det är för organisation. Att dom sedan har ett pragmatisk förhållande till presidenten och övriga Ukraina förändrar inte vad dom egentligen står för.
Citera
2022-03-02, 02:43
Medlem
raskenss avatar
Många ryssar deserterar nu. Dom har kollosala förluser, dålig utrusning deras eget luftvärn skjuter ner deras egna. Samband sker helt öppet i civilradio. Den stora kolonnen utanför kiev kan vara ett bondeoffer. Putin vill komma åt kustremsan öster om Krim.

Besättning på fartyg har gjort myteri. Misslyckade landstigningar. Det bara fortsätter med kaos.

Familjer som fått dödade får en ersättning på 1000kr nu.

Det är en sjuk människa som sitter i Kreml.

Mmycket intressanta insikter från slagfältet:

https://cornucopia.se/2022/03/uppdateras-kyjiv-haller-ut-fa-ryska-framgangar-fortsatta-dokumenterade-ryska-deserteringar/
Citera
2022-03-02, 02:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Pensionsräddarna förnekar sig inte!

https://www.friatider.se/valdskaoset-nar-tredje-varlden-man-tranger-sig-fore-ukrainska-kvinnor-och-barn

Man kan väl bara hoppas att polska soldater/poliser kommer tillrättavisa dessa imbeciller...
Citera
2022-03-02, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Varför använder Azov "Varghaken" på sina uniformer då som emblem ? Skit snack det du säger iaf att dom inte är nazi, Varghaken är en symbol som frivilliga soldater i Waffen-SS från tex nederländerna använde på sina uniformer. Den används av vitt ariskt motstånd, Azov hade frivillig Svensk som heter Mikael skillt som var prickskytt nere i ukraina för 6-8 år sen. Vart kom Mikael skillt ifrån innan det? Svenska motståndsrörelsen.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Lyckades inte hitta originaltweeten.. kollar på en stream som går igenom tweets. Men såg just video på en övergiven "russian D30 and hauwbitz". Pajat eller bara övergivet, vet ej.
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Då är vi ännu mer oense. Riktiga människor skriver du. Jag kan föreställa mig hur din bekantskapskrets ser ut.
Ja precis, riktiga människor till skillnad från politikerna. Bottenskrapet. Samhällets pest. Men jag kan föreställa mig hur ditt liv ser ut lille pojkvaske, en guldram med maggan ovanför köksbordet som man ber till varje morgon kl 4, samt en 10tb hårddisk med våra politikers onaturliga tal sparade som runkas till hetsigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in