2022-03-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Fel.
USA är livrädd att detta ska ske och kommer göra allt för att motarbeta.

Nedan text daterat 2010;

"Det som gör BRIC-gruppen så unik bland den här typen av länder är det finns en kraftig ekonomisk cykel med en konstant tillgång och efterfrågan mellan dem. Brasilien och Ryssland är de två största leverantörerna av råvaror som bidrar till urbaniseringen och industrialiseringen i Indien och Kina, säger Kathryn Koch.

– Tittar man på handeln BRIC-länderna emellan har den växt med en bra bit över 100 procent de senaste fem åren. Desto mer de handlar med varandra desto mindre beroende blir de av västmarknaderna. Det är något som håller dem samman, fortsätter hon."
Bric🤣. Alla som på något vis arbetar och har insyn i internationella finanser vet att Bric är en dockteater som inte kommer hjälpa ett enda shitholecountry som anslutit sig. Parodisystem.
Citera
2022-03-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Så länge Ryssland har något att sälja av värde som handlas i Rubel så kommer den att ha ett värde. De har gas och olja, och lite annat.

(Vad använder de om inte toalettpapper?)

Men förstår du inte att för gemene ryss är det här en fullständig katastrof? Ofattbart att ni inte kan se det. Ryska liv går till spillo, för vad? Kolla på räntan bara, 20%, och då är det bara början.

Kul för ryssar som har köpt lägenheter nyligen..
Citera
2022-03-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Ja, alltså.. Ryssland åker ur BRICs nu, den saken är säker.

Putin var i Kina under OS, han pratade knappast om konståkning om man säger så. Invasionen tog fart när spelen var över. Han har nog fått sina garantier öster ut...
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Kom ju en undersökning idag att 68 % av ryssarna stödjer invasionen, om det är sant är annan fråga.
Beror nog på var man frågar. På landet långt ifrån Ukraina är det nog stort stöd för Putin. I städerna mindre stöd för kriget. Närmast Ukraina bör också stödet vara lägre, rimligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Jag råder därför ukrainas regering att omedelbart underteckna fredsavtalet.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.

Ansvaret ligger väl ändå hos det landet som står för invasionen!
Det är ganska tydligt att de Ryska styrkorna är knäckta. De saknar det överläge som krävs för att kunna fullfölja anfallet. Hälften av de Ryska styrkorna har lidit sådana förluster att de ej längre kan bedriva offensiv strid.
Putin har inga mer styrkor att sätta in. Ska ha få dit mer trupper så är det reservister, som tar månader att få fram.
Jag råder Putin att omedelbart underteckna fredsavtal och dra sig ur Ukraina så inte fler unga ryssar behöver dö.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En död soldat är billigare i drift än en invalidiserad. En död soldat kan dessutom inte prata skit om armén från sitt pojkrum när han kommit hem.

men hur övertalar man officeren att göra det? "Skjut alla som blir skadade!"
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jag bad om seriösa källor som bekräftar att det är fake, men du har alltså inga?
Din personliga vinklade bedömning betyder liksom inget hur mycket du än önskar att alla skulle gå på det.

Det är liksom lite högre standard på FB än att alla villkorslöst går på allt någon påstår. Det här är inte ljugarbänken utanför ICA.

Gå inte på all Kreml-propaganda som ett dumt får. Det är dags att vakna nu.

Vad är en "neutral" källa enligt dig då? Vad som är neutralt för dig kanske inte är neutralt för mig. Har du tänkt på det?
Citera
2022-03-01, 23:13
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Brasilien, Sydafrika, Kina, Indien, Pakistan, Iran, Saudi, UAE mf orkar inte nämn alla, står med Putin eller bryr sig inte.
Går de med Ryssland mot väst så blir det ännu mer fruktansvärt. (Miljöpartiet blir väl glada om nästan alla utplånas, det vore ju bra för klimatet. Nä, men kunde inte låta bli att raljera lite.)
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Har fortfarande inget med länken att göra. Och vad säger att denna video inte är från 2014? Man kan inte lita på ett skit längre i denna värld.
Såg du många BMP-3 i Ukraina 2014?
Hade Azov den utrustningen de har på sig i länken åt 2014?
Hur oinsatt är du på en skala din dumme fan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Då är det rena kamikaze som väntar ryssarna. Omringning/belägring, uppmana civila att komma ut (man skruvar av vattnet, och av med el).., ett sista kapitulations erbjudande. Sedan börjar ett vanvetts bombardemang.. Efter man gått in så utropas "seger" och en Quisling tillsätts. Anfallet mot Kiev påbörjas tidigast om en vecka. Vedrörande Kiev så lär nog Ukrainas trupper vara medvetna om detta scenario, och lär nog bunkra upp vatten och förnödenheter..

Men ingen kommer att acceptera denna Quisling, och fred i landet är det absolut inte.
.

När ska de hänga Zelensky?

Eller kommer han att fly på en dressin genom Kievs djupa tunnelbana...?
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Jag skulle gissa att merparten av dem är ryska troll helt enkelt. De är anställda av ryska staten och arbetar i St. Petersburg. Därifrån koordineras enorma desinformationskampanjer runtom i världen.

Vissa av dem kan svenska, andra kör via Google Translate.

Max 0.5% av Sveriges befolkning gillar Putin. Han har kört Ryssland och dess folk i botten med sin egocentriska politik som gjorde oligarkerna till miljardärer medans folket svalt.

Ingen klok person är idag positivt inställd till Putin. Däremot har ett fåtal hjärntvättats av desinformation.

Det är folk i bekantskapskretsen. Dom har alltid haft ett gott öga till Putin, jag har alltid varit lite reserverad.
Men att dessa nu sitter och tycker att denna satans mördare skulle vara bra gör mig vansinnigt irriterad. Antar att dom kollar på RT och en massa annat skit, inte vet jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Och brist på mat skriver dom på fake news också.
Som att man skulle ha glömt bort att skicka med mat. Pinsam media i Sverige för fan ju.

Precis, Kalle Anka media. Allt för att förlöjliga ryssen as usual.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in