2022-03-01, 23:09
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koxlz
USA gjorde det samma i Jugoslavien 1999 och bombade sjukhus, tåg etc.
Men då var det tydligen OK...

Då tyckte de flesta att det var bra! Eftersom serberna gav upp Kosovo….
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Aha, bara sådär. Logistik ? Du ser inga som helst problem med det annars ? Är du en av alla fittor som tänker med fittan

Om du dör i Sverige och socialtjänsten betalar begravningen kan du räkna med kremering.

I detta fall är anledningen ekonomi.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Känns mer som en marsch under träning?

Till fots med tung packning borde de annars vara nära målet, då tycker man de borde gå lite mer utspritt ifall de utsätts för beskjutning.

Ja det får man väl hoppas. Men dom där Tjetjenerna har ju sedan dom kommit velat haft fina videobilder så vem vet.
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag lider som fan för ryssarna också, fast ännu mer för det Ukrainska folket för att ryssarna anfaller!
Varenda jävel vet att det här bara är Putins idéer.

Vi är överens. Ryssarna här gör allt för att stötta sina ukrainska bröder och systrar. Ryssarna skäms. Man blir tårögd för att vara ärlig.
Citera
2022-03-01, 23:10
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ryssland har mkt guldreserv som har gått upp typ 30% sedan kriget började.
Skitsnack och antingen så vet du det eller så...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hur tror du sanktionerna kommer slå mot Rysslands ekonomi? Vad tror du händer när Moskvabörsen öppnar? Toapapper kommer vara värt med än Rubeln.

Jag har förklarat Rysslands nationalekonomi flera gånger..
Ryssland har haft sanktioner sedan 2014, dem kommer bli påverkade men inte så mkt som man tror.
Man säljer typ bara naturtillgånger till EU som EU behöver.

Nu har man gått över gränsen när man stängt ner deras konton, det ligger i EU:s intresse att frigöra ryssarnas pengar.

Rysslands ekonomi är inte som västvärlden, den bygger inte på massiva skulder till låga räntor.
Börsen kommer gå ner och vet du vad? När kriget är över kommer den att gå upp igen.
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Har fortfarande inget med länken att göra. Och vad säger att denna video inte är från 2014? Man kan inte lita på ett skit längre i denna värld.

”Z” på tanken bakom.
De symbolerna började användas vid denna invasionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Jag råder därför ukrainas regering att omedelbart underteckna fredsavtalet.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.
Ansvaret ligger alltid på aggressorn, i detta fall barnamördare V.Puttin. Skitstöveln behöver se lite manlig ut och då passar det bra med tusentals döda civila.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Kom ju en undersökning idag att 68 % av ryssarna stödjer invasionen, om det är sant är annan fråga.
Ja och samtliga media i Ryssland rapporterar att "specialoperationen" i Ukraina går exakt enligt plan.
Citera
2022-03-01, 23:11
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koxlz
USA gjorde det samma i Jugoslavien 1999 och bombade sjukhus, tåg etc.
Men då var det tydligen OK...

Varför tar du upp Jugoslavien i en tråd om Ukraina? Håll dig gärna on topic så är du en pärla.
Förklara gärna hur USA är skyldiga till att Putin nu beordrar mord på barn i Ukraina.

Har du sett klippet på de två barnen som läkare försöker rädda på sjukhuset? Har du sett tårarna i ögonen på sjuksköterskan när hon inser att ena barnet inte går att rädda? När de fortsätter med HLR med man fattar att det är kört.

Det är Putins fel. Det enda rimliga är att han hängs. Helst av sina egna.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Såg ett klipp där Putin talade om att han var tvungen att göra detta. Det var en säkerhetsfråga eller något åt det hållet.

Har han glömt bort att Ryssland har tusentals kärnvapen? Ingen hade startat ett krig med Ryssland... Atombomberna försäkrar att ni är säkra.
Citera
Medlem
Detta är det första krig jag följer och har försökt läsa källkritiskt och från så neutrala källor som möjligt för att få mig en så ärlig och rättvis bild som möjligt, men är fortfarande amatör och lär mig mer och mer varje dag så jag vill ställa en fråga till de som är kunniga

Jag spekulerar inte kring vad Putin kommer och inte kommer göra då jag inte vet hur han tänker. Samt hur han tänker nu i en isolerad och pressad situation. Har följt sanktionerna ganska noga och märkt att Oligarkerna har börjat bli lite svettiga. Flyttar sina yachts och andra ägodelar. Sedan kollade jag på ett möte Putin hade med sina top 30 oligarker där jag tyckte att energin och tonen var helt annorlunda jämfört med tidigare möten där han framstått som väldigt bestämd och säker

Så min fråga är, att fortsätta med dessa sanktioner och pressa oligarkerna, är inte det en jävligt bra strategi mot Putin då det inte är någon hemlighet att pengar är prioritet?

Det känns som att Putin är den som styr skeppet, men någon som hade kunnat ändra kurs eller röra om i grytan är dem?

Det jag skriver säger jag inte är fakta, utan endast hur jag upplevt det, upplys mig gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in