Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kan du ryska? Ukrainaren säger Leve Ukraina, och de svarar vadå?
Gerojam Slava! "Glory to the heroes!"
"Ära till Ukraina, ära till hjältarna!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Mellanöstern och Asier står med EU och Nordamerika när de jämför storleken på Ryssland och motpartens ekonomi. Tror inte ens Kina får svårt att välja. Kina lever på konsumtion i väst.

Är det inte så att Kina har gigantisk export till väst, typ 80% eller så. Jag är rätt så säker på att någon skrev om det, med källa.
Citera
Medlem
Två Amerikanska f.d stridspiloter diskuterar kriget i Ukraina.
Bland annat tar dem upp "Ghost of Kyiv"

Verkligen sevärt.

https://www.youtube.com/watch?v=86Hq_EPXeVw&t=1081s
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin har en ny plan.

Planen är att gå in från norr, låta två fronter ta norr, gå in på två fronter från nordost och med två fronter från nordväst.
Södra delen ska lämnas helt öppen.
På så vis kan man slå en järnring runt norra delen av staden och tränga sig in.

Man har gett Ukraina så många chanser nu, eftersom man vill skona civila, men ändå vägrar de skriva under sin kapitulation, så nu är det dags att börja ta i med hårdhandskarna.

När ordern ges, är det bara timmar kvar tills att Kiev faller.
Innehåller planen bränsleleveranser? Om inte lär den 64km långa parkeringsplatsen söder om Vitryssland fortsätta vara ivägen för alla bönder som vill ut och plöja.

Skitstöveln Puttler bör dra tillbaka alla sina trupper från Ukraina ögonaböj om han vill skona civila. Men drull-puttin vill mörda barn, han känner sig mer manlig då.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Du tycker inte var var vidrigare av Putin att invadera?
Eller är det Putin du talare om?

Zelinskij så klart. Ukraina har alltså bokstavligen en judisk clown som president. Han har knappt några soldater kvar och försöker därför använda sig av civilbefolkningen samt släpper ut brottslingar från fängelset. Nåja, Group Wagner plockar nog vettvillingen snart.
Citera
Medlem
Citat:
Anfallskarta!
https://bilder.bild.de/fotos/infografikkarte-schlacht-um-kiew-79307260/Bild/21.bild.gif

Kniptångsmanöver med stora plåtvrak som rör sig fram och tillbaka

Russian Blietzkrieg.
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det senaste dygnet så har det varit en del personer som har försökt stjäla vapen från den Ukrainska militären.

Detta är några utav konsekvenserna.

https://ibb.co/DgnvxxQ

https://ibb.co/5FSpdyy

https://ibb.co/x2sDLFy

Kommer från en Telegram-kanal som är ganska duktig på att vara källkritisk

Enligt merparten av all information på Telegram om bilder på fasttejpade personer så är det lokalbefolkningen som "tejpat" fast såna som plundrat affärer och dylikt. Sen vad som är sant vet jag inte, men känns som att försöka stjäla vapen skulle rendera lite akut blypiercing i ryggraden annars.
Citera
2022-03-01, 22:54
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Just nu sker omgruppering.
Anfall sker inom kort, ev redan i natt.
Ja, eller igår. Eller om en vecka. Du har ingen aning. Sluta låtsas att du vet vad du pratar om, när du är precis lika aningslös som gemene rysk soldat som inte ens förstår vad han gör i Ukraina.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Just nu sker omgruppering.
Anfall sker inom kort, ev redan i natt.
Aha är det så det heter nu mer då man har soppa torsk och slut på maten, Omgruppering jaja mycket skitsnack ser man men detta var nog höjdaren i dag!
Citera
Medlem
trillians avatar
Putin har nog levt i sin egen värld för länge. Han har varit omringad av JA-sägare.
Har ni SETT hur risig jävla armé han har eller?! Man (jag iaf) trodde fram tills nyligen att hans grejer låg i absoluta framkant. Jag såg framför mig coola drönare och högteknologiska vapen.

Istället är det inavlade typ mongoler och tjetjener som lurats ned i gamla, riktigt gamla, rosiga jävla skåpbussar som faller isär så fort ett gäng Ukrainska proffsboxare skjuter lite raketer på dem.

Fy fan vad modigt av Ukraina att syna bluffen. När han nu visar sina kort så är han inte mycket bättre än Nordkorea: tomma tunnor skramlar mest.

Han är ju patetisk. Jag ser väldigt mycket fram emot att fritt ryskt folk som får se Putin hängas på Röda Torget. Hoppas kriget får ett snabbt avslut även om jag inte tror det.

Hoppas innerligt att han inte går vidare till nya länder och städer.

Slava Ukraini!
Länge leve Sverige och den svenska fanan!
Frihet åt det ryska folket!
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Länka gärna till källan av det citatet?
Tyvärr hörde jag det på P1 radio, efter Putin uttryckt sig konstigt till media när han träffat Macron.

P1 hade en professor i Ryska som förklarade ordspråket som medierna hade så svårt att översätta.
Knulla ingick uttryckligen.
Dessutom handlade ordspråket om att något i stil med "du är död, jag knullar dig som jag vill".

Varför sa Putin så frågade journalisten på P1? Professorn sa att hon bara kunde översätta, inte förklara varför Putin använde ett sådant kränkande språkbruk.
Citera
Avslutad
Den dära 6 mil långa konvojen som är på väg mot Kyiv. Varför bombas den inte sönder och samman av ukrainskt artilleri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in