2022-03-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja han är en pajas på alla plan. Obegripligt att han är PM eller...?

https://youtu.be/DGscoaUWW2M?t=79

Haha, ja den fångade Boris ganska bra.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det finns det, jag får återkomma med sådana efter jobb, nu är det möte.

Glöm inte bort det...

(förluster på bägge sidor dvs)

Mvh // Snapcount
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Det har skett många gånger under i förhandlingar mellan länder att man inte skrivit ned det på papper. Nu finns det iaf dokumenterat men inte i form av avtal.
Det låter väldigt oseriöst i större frågor som dessa.

Men det finns alltså inget s k avtal att NATO inte får expandera utan det är falsk propaganda från Putins chihuaor här?
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men snälla du, är det DIN plan eller putins? Här jobbar vi med källhänvisning.

Anfallskarta
https://bilder.bild.de/fotos/infografikkarte-schlacht-um-kiew-79307260/Bild/21.bild.gif
Citera
2022-03-01, 22:49
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Jag råder därför ukrainas regering att omedelbart underteckna fredsavtalet.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.
Ah, klassik hustrumisshandlartaktik. Om du lyder mig så slipper jag slå dig. Om jag slår dig, är det ditt eget fel.
Citera
Medlem
Jag hatar att säga det, men du har rätt

Sen kanske off topic men Ukraina/Ryssland så pratas det om demokrati vs diktatur så vill ta med detta .....

Jag vill gärna ha Eran åsikt (utan personangrepp)

Ponera jag är en politiker

Mitt parti säger - Vi för marknadsekonomi , vi kommer inte släppa en kommunist regering

Folk röstar på mig , men då ist "Skojar bara vi släpper nu in kommunister "

Är det demokrati??? För jag tänkte på Annie Lööfs svek, då antar många röstade på henne då hon sa att hon skulle inte släppa Löfven en ggn till

I mina ögon är det valfusk då man säger en sak men gör ngt annat

Så jag tycker iaf inte 2018 var demokratiskt ... annars kan väl jag göra som mitt exempel här
Då är det snarare än stulen röst, då är vi inte bättre än en diktatur

Kommentar om detta tack

Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Precis. Har folk helt plötsligt glömt bort hur man försökt tystat invandringskritiker? Hur man tystat folk som är kritiska till vaccin och vaccinmandat? Hur man i många år har svartmålat å det grövsta när folk vågar ha en åsikt som går emot narrativet?

Det här är en aspekt som jag tycker är viktig och som Putin är fullt medveten om. Nämligen att väst fullständigt har tappat all form av moralisk hävstång. Vi är demoraliserade och splittrade tack vare årtionden av usel politik och usla politiker och ett hyckleri av sällan skådat slag. Vi kan inte längre vifta med moralpinnen.

Och nu har Putin bestämt att omvandla diffus diplomati till faktisk realitet på marken. Och vad har vi att sätta emot? Värdegrund och hälla ut rysk vodka?
Senast redigerad av David1982 2022-03-01 kl. 22:53. Anledning: korrektion
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Precis därför är sanktionerna extremt viktiga. Putin har sitt på det torra ekonomiskt. Men hans befolkning kommer tillslut bli lika desperata som 1917 och vi vet ju vad som hände då

Ja. Det är ju syftet med sanktionerna. Göra det så jövligt för folk att de vänder sig mot ledaren. Ekonomisk krigföring.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Återigen, kolla upp TOS-1 på Youtube, varje raket är ganska liten, kan inte åstadkomma det där.
Det är en större bomb eller så har man träffat något explosivt mål.

TOS-1 är mkt riktigt ett rampsystem med flera mindre raketer.
Men ryssarna har ATBIP, och videor stämmer mkt väl med hur en sådan beter sig vid detonation.

Man kan även bombat någon typ av vapendepå med konventionella bomber - till synes samma effekt.
Men gissningen går först o främst till den sk "FOAB", eller ATBIP som den egentligen heter.
Citera
2022-03-01, 22:50
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Den 64km långa konvojen fick slut på soppa och mat HAHAHAHA vad fan är det för jävla klantarsel som styr militären egentligen? Det är ju skrattretande.
Vad förväntar du dig av ett gäng gangstrar som är utvalda av gudfadern själv. Det är lågfungerande maffiamedlemmar som styr varenda samhällsfunktion i det där korrupta skitlandet.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Tänk till lite här nu.

Vad vinner väst på att sprida en massa lögner. Vi lär ju snart bli varse om det är sant eller inte. Finns det ingen sanning i det så underminerar de bara sitt egna förtroende. Är det smart i upplysta och demokratiska länder?

Amerikanerna har kört med propaganda från dag 1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Din skenheliga lilla hora !

Plötsligt så är det skillnad på folk och folk. Vad har hänt ? Har du försagt dig ? Eller är du såhär uppenbart en inkonsekvent känslig käring ? Du går på känslor, right ? Din lilla fitta

Nazister kan inte vara ett broderfolk
Citera
Avstängd
Krigeri Ujraina medför en mängd allvarliga hot mot folkhälsan utöver själva militära våldet, varnar experter.

Konflikten kan göra det svårt för personer med tillstånd som diabetes eller cancer att få behandling, och det kan öka spridningen av infektionssjukdomar, inklusive Covid-19, när människor samlas i härbärgen eller flyr landet.

Ukraina har nått sin största topp i Covid-fall hittills - dess sjudagarsgenomsnitt slog rekord på 37 408 den 10 februari, enligt en NBC News-rapport. Mindre än 40 procent av befolkningen hade vaccinerats den 15 februari.

Dessutom har Ukraina försökt kontrollera ett polioutbrott sedan oktober. Två barn med paralytisk polio har identifierats och 19 fler identifierades som infekterade med viruset men utvecklade inte förlamning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in