Citat:
Ursprungligen postat av
AbsolutPrada
Och ditt resonemang var ändå helt knasigt så därför valde du att inte svara istället vände du diskussionen till något annat.
Jag besvarade ditt logiska resonemang.... Som var en tankevurpa.
Snyggt försök.
Yes, jag missade det du menade. Men problemet är att du enbart tänker vad som sker nu de senaste 5 dagarna och inte har koll alls på varför Ryssland ens går in i Ukraina. NATO expanderar österut. De har ingen anledning alls att vara i Ukraina och förse dem med vapen. Hade det varit på Kuba idag så hade USA gjort precis samma sak. Dvs anfalla. Du är bara en jävla hycklare som alla USA kramare.
Man måste förstå att 2 fel gör inte 1 rätt. Väst visste att Ryssland skulle anfalla Ukraina. Det fanns inget annat utfall i scenariot.
NATO håller på och försöker rubba terror balansen och det skulla aldrig Ryssland kunna acceptera. Det finns inga kärnvapen nära varken USA eller Ryssland idag. De kan båda hinna skjuta tillbaka innan de blir träffade av fiendens atombomber. Baltikum vägrar ha atombomber på sin mark av en anledning.
Ukrainas nuvarande president är NATO vänlig och de hade satt atombomber i landet. Dvs de hade nått Moskva eller St Petersburg inom 5 minuter och Ryssland hade inte kunnat svara.
NATO är ingen försvarsallians. Det har Ryssland sätt i:
- Serbien
- Anfalla Iraq på grund av en lögn.
- Lybien
Det är omöjligt för Ryssland att acceptera att Ukraina är med i NATO och det är så jävla självklart, men nötter likt dig själv sitter där och läser att det är krig och sen säger "Putin är ond"! Han anfaller Ukraina för att han är ond.
Nja, han tar Ukraina för att han vill inte förlora terrorbalansen. Att han går in i Ukraina är helt jävla självklart. Jag anser att ifall NATO inte hade kommit närmare Ryssland så hade Ukraina varit förskonat från detta krig.
Båda är skyldiga för det som händer nu i Ukraina.