Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Trodde att konvojen stod utanför Kiev?

Så fort du kommer in i landet norr ifrån så är du utan för Kiev. Det är 10 mil från gränsen till huvudstaden, "konvojen" ska va 30km ifrån Kiev och ska va 65km lång... r
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det strömmar tydligen in frivilliga som vill in och kriga för Ukraina, det är inga snorungar som fått en 3 månaders utbildning som Putin erbjuder. Kommer även in massor med vapen mat och sjukvårdsartiklar och pengar.

Det massiva stödet Ukraina får hade Putin aldrig räknat med.

Vinner Ryssland kriget blir det en knäpp på näsan för globalisterna och expansionsplanerna österut. Vem hinner först att ta över Ukraina, Ryssland eller EU?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin kan förvandla Ukraina till en grushög när han vill!
Min pappa är starkare än din!
Citat:
Men av taktiska skäl gör han inte det, dessutom vill han inte att civila ska komma till skada.
Ah, Putin är ganska snäll alltså?
Citat:
Ryssland har varnat civila i Kiev för en förestående attack mot staden.
Och USA har varnat i veckor för detta. Det hjälper inte. Det är fortfarande inte ok i min bok.
Citat:
Kiev kan falla i natt.
Eller om en halvtimme. Eller inte alls.
Citat:
Vi får se vad som händer under kvällen, just nu håller man på att gruppera sig, inta anfallspositioner och samordna mellan enheter.
Jahaja, men några kanske intar defensiva positioner? Ringen är ju trots allt sårbar för attacker utifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jag håller med dig. Imponerad över Ukrainas president som leder sitt folk och ingjuter mod och kampvilja i en extremt svår situation.

Ukraina har en framtid med honom, en lysande sådan. Hans kärlek för sitt folk är äkta.

Ett citat från honom som jag gillar: "Sätt inte upp några bilder på mig på ditt kontor. Sätt istället upp bilder på dina barn, och sedan tänker du på dom i varje beslut du tar".
Reagan visade att det behövs en skådis för att knäcka ryssarna.
Citera
Medlem
Det ryska hjärntvättsorganet "Roskomnadzor" ska tydligen ha hotat Wikipedia nu med att hemsidan blockeras i Ryssland om de inte tar bort artikeln "Russian invasion of Ukraine in 2022".

https://mobile.twitter.com/ru_wikipedia/status/1498729685592727554
Senast redigerad av MundoAzul 2022-03-01 kl. 21:07.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Nu vet vi. Europas hjärta är Ukraina - civilisationens ursprung, själen i Upplysningen, humanismens rötter - allt kommer från Ukraina - ja i själva verket ÄR Ukraina Europa.

Komikern har talat!

We can never lose you, darling, you are special!

Juntaledaren Zelensky från bunkern i Kiev:
“Ukraine is the heart of Europe, and now I think Europe sees Ukraine is something special for this world,” he said. “That’s why [the] world can’t lose this something special.”
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60542877

Inte fy skam hur han skött sig hittills, men tanke på hans bakgrund.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, men är det automatikt game-over då? Måste alla lägga ner vapnen eller får man fortsätta?

Det var ironi. Det gick inte så bra för dem i slutändan ändå.
Citera
2022-03-01, 21:00
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Är det bara jag som kan bakgrunden till vad vi ser?
Det har pågått terror mot ryssar inom Ukraina sedan 10 år drygt.

Regeringen är odemokratiskt inkuppad mha USA som en marionettregering med målet att påtvinga Nato och strategisk styrka i landyta.

Orkar du inte skriva mer än så från propagandamanualen? Du plockar fram tre meningar utan någon som helst substans.

Tror du på Pippi Långstrump också? Eller kanske jag ska säga: Karlsson på taket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Jag är besviken! Jag hade hoppats att hon skulle säga att Sverige har gått med i Nato.

Är du säker på att det hade varit det vettigaste beslutet med tanke på att det är en av anledningarna till att Ryssland bombar just Ukraina? Vi är redan på tårna med dem, det finns en extremt hög risk att det hade på riktigt blivit ett WWIII om både Sverige, Finland och Ukraina helt plötsligt går med. Är du verkligen beredd på att börja kriga?
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Dubbelt så nära?

Va fan innebär det?

Hälften av avståndet på ett ungefär 300km vs 700km
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Fantastiskt tydligt att denna trådens ryss-sympatisörer är misslyckade medborgare. Man ser dem på forumen ständigt. Gnällande över hur dålig vår regering är. Hela världen är en konspiration för dem. Förmodligen är dessa människor väldigt olyckliga och strider mot samhället på något sätt. Skattesmitande parasiter.

Det finns ingen annan förklaring. Så förbannat tragiskt.

Tror du bara får acceptera att andra människor har egna hjärnor att tänka med. Att inte det passar din agenda är snarare ditt problem, inte andras.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
De flesta är ryssar som skriver.
Samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto