2022-03-01, 20:57
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu är arbetet på Nordstream 2 nedlagt, och de anställda på huvudkontoret i Schweiz har fått gå.

Nord Stream 2 har begärts i konkurs.
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Fantastiskt tydligt att denna trådens ryss-sympatisörer är misslyckade medborgare. Man ser dem på forumen ständigt. Gnällande över hur dålig vår regering är. Hela världen är en konspiration för dem. Förmodligen är dessa människor väldigt olyckliga och strider mot samhället på något sätt. Skattesmitande parasiter.

Det finns ingen annan förklaring. Så förbannat tragiskt.

De flesta är ryssar som skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ukraina ligger inte vid östersjön nej, du kanske tänker på Polen?. Ironin i det hela då att Ryssland ligger mer än dubbelt så nära Sverige som Ukraina geografiskt

Tvärs över Östersjön. Då når du Viryssland, till syd har du sen Ukraina. Du kan även passera genom Polen, så är du i Ukraina.
Det är ett land mellan gränserna. Det är nära.

Jag sörjer de fallna ryska soldaterna. Däremor sörjer jag inte för den ryska nationen. Hade de varit i Ukrainas situation hade jag självfallet sörjt dem med.

Men nu är Ryssland ett vidrigt pissland sen flers hundra pr tillbaka som förpestat sitt folk och sin omgivning så nej. Även fast Ryssland ligger närmre Sverige är deras sak inte vår.

Snarare tvärtom. Deras direkta närhet till Sverige och den vidriga ideologi de följer gör att jag äcklas av de än mer.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-03-01 kl. 20:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du verkar väääldigt övertygad du om dins tankar och funderingsr..nästan lite kusligt övertygad. Har du info ingen annan har?

Har du inte tillgång till twitter eller telegram?

Jag hänvisar till verklighten.

det finns mängder med klip.
Citera
2022-03-01, 20:58
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Har det inte gått lite för långt när man t.o.m utesluter ryssar från Vasaloppet, är målet en kristallnatt för ryssar eller?

Mycket bra. De får åka hem och protestera mot kriget, de får mycket mer tid för det nu.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Vår riksdag har i princip enhälligt röstat in oss i ett krig vi inte har något att göra med. Om några månader ligger Stockholm i ruiner och hälften av oss här kan vara döda. Bara hoppas att barnamördare V.Puttin dödar tillräckligt många barn för att bli avsatt medelst halshuggning.
Stoppas inte Ryssland så står Sverige och Finland på tur efter Ukraina.
Stoppar vi Ryssland nu, så slipper vi få hit kriget.

Att hjälpa Ukraina att jaga ut ryssarna tjänar Sveriges säkerhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Om inte Kina vill bli rövkörda av sanktioner heller så tror jag nog det...
Du menar att vi i väst, istället för att ha slavar här, exporterat jobben till Kina för att sen sätta sanktioner mot dom. Är det någon som blir rövkörd av sanktioner mot Kina så är det vi i väst, men förklara gärna du vilket leverage du anser att vi har mot Kina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Nord Stream 2 har begärts i konkurs.

Hoppas folk inte klagar på elräkningen i framtiden, personligen tycker jag det är bra för miljön.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Bra tänkt. Det borde ju finnas en herrans massa områden för användning. Problemet kan bli att få oligarker och Vladolf efter sig. Ge det som en avbetalning till Ukraina, som kommer få skadestånd från Ryssland så småningom.
om man ska döma av hur välsmort invasionen varit hittills, så lär ryska armén drabbas av kollektiv felvallning.
Citera
Medlem
Är det bara jag som kan bakgrunden till vad vi ser?
Det har pågått terror mot ryssar inom Ukraina sedan 10 år drygt.

Regeringen är odemokratiskt inkuppad mha USA som en marionettregering med målet att påtvinga Nato och strategisk styrka i landyta.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bounty på Putin nu. 1000000 usd till den som dödar honom.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158124190715286&id=63761028 5

Det var inte mycket! De detroniserade oligarkerna, Bill Browder m.fl. borde ju ha betyyydligt fetare kontrakt ute på det.
Citera
2022-03-01, 20:59
Medlem
https://www.youtube.com/shorts/s-8A80L9JCc

Det börjar bli dagis nivå från EU, vart var man när miljoner dog i Mellanöstern? Hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in