2022-03-01, 20:42
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ryssland kommer aldrig att "ta över" Ukraina.
Om de lyckas installera en marionettregim precis som i Vitryssland kan det dock sägas att de har "tagit över" Ukraina. Ungefär som en sattelitstat i f d Sovjet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
De har tydligen ansökt om konkurs. Den har inte ens slutförts. 1000 spänn låter mycket för ett stort rör som snart utan underhåll börjar rosta på Östersjöns botten. När ansökan är behandlad är det öppet att buda på inventarierna. Sjukt.
Kan man inte använda det som skidtunnel? Eller för rörpost? Eller någon form av hyperloop?
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Kl 0300 håller Bilden sitt tal till nationen..tror jag sitter uppe..ska bli mycket intressant att höra hur han tänker om Ukraina... eller så blir det ett sömpiller

Han är lite seg nuförtiden, han var bättre att lyssna på under Obamatiden, men ge gubben en chans. Annars får du sova sött.
Citera
2022-03-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
En lugn plats för Zelensky, vad skönt.
Tror du att 16 åringarna han tvingar ut i krig tycker det är lika ”lugnt” att stå med en gammal AK i näven vilse i Kiev bland massa ryssar?

Har du några namn på dessa 16-åringar han har tvingat?
Citera
2022-03-01, 20:43
Medlem
"The EU agreed to disconnect from the SWIFT system the banks VTB, Rossiya, Otkritie, as well as Novikombank, Promsvyazbank, Sovcombank and VEB RF."

https://twitter.com/nexta_tv/status/1498745200813957132
Citera
2022-03-01, 20:44
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Och själv protesterade du högljutt mot invasionen av Georgien? Eller hycklar du kanske? Pajas

Se dig själv i spegeln först innan du pratar om andra. Nä jag protesterade inte och gör det inte nu heller, så jag hycklar inte. Hyckleri är om man har ett motsägelsefullt agerande, och det rörde ju inte mig i detta fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Uselt planerad och genomförd invasion, kraftig underskattning alternativt blev militären tvingade till att forcera ett intåg.

https://mobile.twitter.com/sbreakintl/status/1498619309618503680?cxt=HHwWgIDRtc6UlcwpAAAA

Sanslöst att trollen försvarar Putin efter att han, utöver begått grova brott mot folkrätten, även sett till att tusentals ryska soldater har dött i en invasion många inte ens visste att dom var del av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det måste man säga att han gör, han leder sitt folk, han tar ansvar, gör det bästa av en svår situation. Barnamördare V.Puttin däremot gömmer sig i en bunker i Uralbergen och ser ut som han skitit på sig i det senaste framträdandet. Han har just generöst meddelat att de stackars värnpliktigas familjer får en knapp 1000-lapp om deras unge son stupar för att rädda pajasen kvar vid makten ett tag till.

Bra svar. Men nyfiken, har du någon källa på det där med 1000-lappen eller var det något du drog till med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ja tänk så många unioner och försvarsallianser det kommer bildas efter denna konflikt.
Inget land i världen kommer att "våga" stå ensam.

Ja alltså jag har inte ens börjat försöka sätta mig in i Ryssland-Ukrainakonflikten och jag kommer nog heller aldrig göra det på riktigt(annat än att slänga ett öga på propagandaorgan likt SVT då och då) men ett som är säkert är att detta på sikt är någonting som kommer gagna amerikaniseringen av samhället det brukar bli så.

Globalism, "mångkultur"(läs sörja av uppblandade kulturer som alla transformeras till samma oigenkännliga massa av konsumenter), individualism, egoism, hyperkapitalism, företagsägda privatarméer detta är vad som väntar.

Nåja lite off topic och jag önskar såklart ett snabbt slut på kriget. Vad jag önskar amerikaner samt deras hantlangare? Det låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Periodic 2022-03-01 kl. 20:47.
Citera
2022-03-01, 20:46
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
USA hade inte kunnat förvandla afghanistan till en grushög. Hela afghanistan var redan en grushög ju.

Hehe, fair point. Poängen är dock att man hade kunnat utplåna hela Kabul om man verkligen velat, men det är sällan målet i krig. Du vill besegra och härska över fienden, inte förinta honom fullständigt. Även om Putin överträder anständighetens gräns i Ukraina så finns det fortfarande gränser även för honom, eftersom de ligger i linje med hans övergripande mål att återupprätta ett Storryssland. I den visionen härskar han över Ukraina, inte över en obeboelig grushög tidigare känd som Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Jo, men om beslutet innebär att tunga vapen kommer att placeras nära ens egna dörr så kommer landet reagera.

Finns ju ett avtal/lag, vet inte vad den heter, som säger att inget land i den västra delen av jorden får ha nukes förutom USA. Varför ska inte ryssarna få känna likdant?
Ryssland före 2008 var hur välkomna som helst att närma sig väst, det passade dock inte barnamördare V.Puttin eftersom hans framtid som valfuskare inte såg alltför ljus ut. Han behövde fiender.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Kan man inte använda det som skidtunnel? Eller för rörpost? Eller någon form av hyperloop?

Bra tänkt. Det borde ju finnas en herrans massa områden för användning. Problemet kan bli att få oligarker och Vladolf efter sig. Ge det som en avbetalning till Ukraina, som kommer få skadestånd från Ryssland så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in