2022-03-01, 20:26
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om det stämmer var det helkorkat av honom att nämna tipset.
Nu kommer de börja leta läckor inom FSB.

Eller så var det smart för att så split inom ryska militären, mao tror jag inte FSB läckte någon information alls.
Citera
2022-03-01, 20:26
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Muslimska män går banans under expressen och aftonbladets nyheter om att Sverige blivit indragna.

"NI ÄR DUMMA I HUVUDET"..
"NU HAR VI DRAGITS IN I KRIG"..

De börjar väl redan planera att fly en andra gång som de fegisar de är.

Det är ju samma visa i den här tråden. Livrädda invandrare. Sedan kallar de svenskar fega.
Citera
2022-03-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Har Zelenskyj låtit sig filmas ute i gatubilden idag eller far han bara omkring mellan olika gömställen?

Tror han anar att snaran börjar dras åt nu. Det blir nog mycket beskjutning med tungt artilleri och raketer av mål i Kiev inatt. Bandhaubitsar och raketartilleripjäser borde vara grupperade runt Kiev nu.

Är Putin med i fronten? Nä inte det. Det tror fan att Ukrainas president håller sig i skydd när bomber haglar.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Sköter Zelensky jobbet med bravur?
Vart har du fått denna information ifrån?
Du får informera oss andra om du sitter på statistik, dela med dig!

Jag ser det själv, alla älskar honom!

Bara en ryss kan inte se det, vad är du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ännu en vapendepå som attackerats, alternativt en termobarisk bomb.

Enligt Aftonbladet har man observerat sådana

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7P5bO/bildbevis-putins-extremvapen-pa-vag-mot-ukraina
Citera
2022-03-01, 20:28
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Jag såg precis Andersson tal på TV. Lite tråkigt att det inte var mer tydligt vad det är hon vill stärka. Totalförsvaret ska få mer pengar förstod jag det som men det finns ju en militär och civil gren inom det så jag vet inte om hon vill se fler vapen eller mer till kampanjer mot desinformation? Med tanke på ryssarnas stridsinsats så kanske SVeriges militär står pall även om det civila får den stora kakan.

Har inte sett talet, men det är väl som vanligt i politiska kretsar ? (Slösa aldrig bort en bra kris) Genom att inge förtroende,beslutsamhet och skrämmas lite. Lite kaffepengar hit eller dit till försvar och dyl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Sverige skickar väl robot 86?

Sverige skickar Pansarskott 86.

NLAW som andra länder skickat har dock utvecklats av Saab Bofors men tillverkas i Storbritannien. Kallas i Sverige Robot 57.

Så bägge är svenska i någon bemärkelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Ja kommer inte göra ett skit, för jag bryr mig inte om en konflikt mellan 2 idiot stater som har skeva politiker, en konflikt som redan började för 8 år sen, v Ukraina är inte mitt ansvar, och det är heller inte Svenska folkets ansvar. Så vad kommer jag göra? ja leva som ja gjort innan. Jobba, kolla på film, käka och sova bland annat.

Allt det där kan du inte göra om det ww3 .
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Hoppas du har rätt, annars...

Det finns bättre sätt att göra en grusparkering av Europa än att använda kärnvapen. Satan2 blåser bort halva Sverige på en smäll. Kärnvapnets primära syfte uppfattar jag som tre 1. Det gör dig i praktiken immun mot anfall på hemmaplan eftersom anfallande part kommer få en missil rakt i sitt egna land. 2. Du kan slå ut en hel civilisation på en annan kontinent 3. Blåtta vetskapen om kärnvapen hos dina fiender får dom att dansa efter din pipa. Det är ett maktmedel mer än ett vapen.

Jag tror ändå Nato måste sluta expandera mot Ryssland. Istället så måste vi börja få med Ryssland och få dom att känna sig som en del av euopeiska gemenskapen. Ryssland kan inte för all evighet isoleras. Det gör dom bara farliga. Jag tycker man skulle tagit tag i taktpinnen och fått med sig Putin redan när han tillträdde som president. Att alltid behandla Ryssland som den fula ankungen skapar i längden en never ending story. Ryssland måste få mogna fram som demokrati i sin egna takt istället för att väst ska hetsa fram och läxa upp dom hela tiden.

Och sist men inte minst så ska inte usa använda länder i Europa för att jävlas med Ryssland. Vill dom sätta press på Ryssland så får dom göra det på egen hand istället för att sylta in andra länder i deras agenda.
Senast redigerad av goosehunter 2022-03-01 kl. 20:31.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Vad kostar den då? Tusen spänn?

De har tydligen ansökt om konkurs. Den har inte ens slutförts. 1000 spänn låter mycket för ett stort rör som snart utan underhåll börjar rosta på Östersjöns botten. När ansökan är behandlad är det öppet att buda på inventarierna. Sjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
En liten studentstad nära Krim.
Sjukt att det skulle ta nästan en vecka att ta sig dit.

De har nått längre än så, inringad men det var först nu man gick in i staden
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Intressant att Andersson väljer att påminna att vi inte ska prata om saker vi sett angående vårt militära försvar. Thats war talk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in