Citat:
Ursprungligen postat av
naturtvål
Hoppas du har rätt, annars...
Det finns bättre sätt att göra en grusparkering av Europa än att använda kärnvapen. Satan2 blåser bort halva Sverige på en smäll. Kärnvapnets primära syfte uppfattar jag som tre 1. Det gör dig i praktiken immun mot anfall på hemmaplan eftersom anfallande part kommer få en missil rakt i sitt egna land. 2. Du kan slå ut en hel civilisation på en annan kontinent 3. Blåtta vetskapen om kärnvapen hos dina fiender får dom att dansa efter din pipa. Det är ett maktmedel mer än ett vapen.
Jag tror ändå Nato måste sluta expandera mot Ryssland. Istället så måste vi börja få med Ryssland och få dom att känna sig som en del av euopeiska gemenskapen. Ryssland kan inte för all evighet isoleras. Det gör dom bara farliga. Jag tycker man skulle tagit tag i taktpinnen och fått med sig Putin redan när han tillträdde som president. Att alltid behandla Ryssland som den fula ankungen skapar i längden en never ending story. Ryssland måste få mogna fram som demokrati i sin egna takt istället för att väst ska hetsa fram och läxa upp dom hela tiden.
Och sist men inte minst så ska inte usa använda länder i Europa för att jävlas med Ryssland. Vill dom sätta press på Ryssland så får dom göra det på egen hand istället för att sylta in andra länder i deras agenda.