Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Varför går inte Ryssland att stoppa? Tror du att stridsmoralen hos ryska trupper är särskilt hög? De är ju dittvingade att attackera sina egna vänner och bröder.

Det är bara Putin och en klick runt honom som vill detta, det är en fråga om tid innan Putin faller. Det förstår nog de flesta.

Ok, din åsikt, respektera den. Ingen som har en aning om deras moral, är man yrkesmilitär lär man ha moral, speciellt i Ryssland tror jag.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Solklart att förhandlingarna endast var för att köpa tid för Ryssland. Så man kan samla styrkorna för en mer samlad framstöt.

Ja även innan de anföll förhandlade de bara för att förhala, de menade ingenting de sa. Rysslands ord är meningslösa tills de faktiskt börjar åka hem med sina trupper. Jag tro att Ryssland nu vill köra fram en massa mat, bränsle och vapen. De har varit för dåliga på det så att de övergivit bilar i brist på bränsle etc. Så nu behöver de köra in mer sådant till Ukraina innan de kan attackera ännu mer.

Men jag tror Ukraina också kan föra fram mer vapen som de fått från väst.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Krigstaktik, man går in bland civila för att man tror inte fienden ska skjuta tillbaka då. IS stred exakt så. Född igår?
Nä, född i förrgår. Jag skiter i IS. Du skrev att ryssarna BARA sköt civila med vapen i Ukraina.
För mig är du IDIOT 3, bara DT och Putin är värre!
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Varför skickar inte Ukraina bara upp sina bayrak drönare och bombar sönder 27 km långa konvojen? Är väl inte särskilt svårt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Källa? Undrade precis vad som blev av dem. Ser rätt riskabelt att stå ihoppackade på det viset.

Har florerat info under kvällen om att Ukraina slagit ut 200 fordon i en kolonn kl 14 idag. Oklart om det är den kolonnen.
” Arestovych claimed that more than 200 Russian military vehicles had been destroyed or damaged on the highway between Irpin and Zhytomyr by 14:00 EET.”
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine

Orginal artikel:
https://espreso.tv/do-1400-bulo-znishcheno-ponad-200-odinits-tekhniki-okupantiv-na-napryamkakh-trasi-irpin-zhitomir-are stovich
Citera
2022-02-28, 19:54
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
En konvoj med dittvingade ungdomar som inte ens förstår vad de slåss för. Stackars satar när de möter motiverade soldater.

Det är mycket möjligt att rysslands förluster blir större än Ukrainas, men underskatta inte hur många soldater och fordon Putin kan skicka in för att uppnå ett mål.

Ukrainarna borde förvänta sig hårda strider och förluster, men de ska också veta att de har rätten på sin sida, det moraliska övertaget, vi i världen ser deras kamp.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Du verkar ha svårt med läsförmågan.

Vad skiljer det som händer i Ukraine nu mot det som hände på Cuba på 60-talet?

Skriv på svenska så jag kan läsa då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Njutbart!
Hur usla är de där BUK systemen?
Eller är det de Turkiska drönarna som är oslagbara?

Det systemet är inte gjort för små långsamma mål på nära håll, utan är designat för att skjuta mål flera mil bort, och som är betydligt större och snabbare.

Dessutom såg inte systemet ut att ens vara gruppera på bilden, då robotarna ser ut att vara i transportläge.
Citera
Medlem
Maackans avatar
Hatten av för Elon musk ja!

Men hur gick det med dessa Tjetjenska krigare som prutten kallat in att göra hans skitgöra?
Blev dem nedskjutna hela bunten?
Nån källa isåfall?
Bara sett nåt om att generalen dödats.
Men det kanske räckte för att resten skulle gråta som småtjejer och ångra sig och sedan fly?
Citera
2022-02-28, 19:55
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Ingen har hela bilden, finns förmodlingen många ukrainare som håller med Ryssland. Precis som här, jag och många med mig hade lätt önskat att Danmarks regering kommit och tagit över Sverige så slapp vi flatheten i detta land.
Apropå det.
Hur klarar Vitryssland anstormningen av flyktingar?
Jag har inte sett några rapporter om det?
Eftersom över hälften av medborgarna i Ukraina stödjer Putin och hatar väst så måste ju minst lika många fly dit (och till Ryssland) som till Polen. Hoppas de klarar anstormningen!
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja, jag tycker egentligen inte att man ska straffa det Ryska folket för ett brott som Putin begått.

När kriget är över bör man istället hjälpa gemene man och kvinna i Ryssland. Speciellt om Putin eliminerats från makten.

Men visst, jag har kanske fel.
Jag tycker som du. Men det är helt otänkbart med putin kvar.
Så han måste bli pensionerad.
Men klockan tickar även för de som förstår det här i hans närhet. Ju mer de väntar desto längre kommer de ha dragit ner Ryssland i gyttjan.
Förmyndarskap växer som alternativ ju längre de krafterna är passiva.

Tick tack putin

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Nä, född i förrgår. Jag skiter i IS. Du skrev att ryssarna BARA sköt civila med vapen i Ukraina.
För mig är du IDIOT 3, bara DT och Putin är värre!

Du har ett bra vokabulär. Tack och hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in