Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Helt sjukt hur man utesluter ryska idrottsmän och lag från tävlingar.

Där kan man snacka förföljelse. Mig veterligen har dessa idrottsmän inget med det att göra.

Lite komiskt att förbjuda dessa att försörja sig för de kommer från Ryssland som är "i krig".
Ryska idrottsmän är väl inte alls förbjudna?

Om de flyttar till ett annat land så kan de tävla för det landet istället.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcko
Vad tror vi om att först "sprängdes" TV Tornet och nu ca 30 min senare släcktes hela staden?

Är det ikväll det smäller på riktigt?

Nej. Det kommer inte att smälla "på riktigt" under hela det här kriget. Putin kommer snart att kapitulera. Han ser att ryssland blir utslängda överallt nu och kommer bli helt isolerade från omvärlden
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Där kan man snacka förföljelse. Mig veterligen har dessa idrottsmän inget med det att göra.

Lite komiskt att förbjuda dessa att försörja sig för de kommer från Ryssland som är "i krig".
Dom kan tävla i Ryssland. Säkert bra betalt där nu när väst har dragit bort kapitaliet. Samtliga ryska idrottare som du talar om har antingen vägrat att kommentera eller så har de försvarat Putins invasion. Inte en enda som fördömt den. Då är det väl rimligt att de får samma behandling som Putin själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Det är precis vad det handlar om...

10,9,8...1,0 = RYSSTROLL !!! kommer någon säkert säga nu... för jag resonerade exakt som du

Hade det varit USAs doktrin så hade man avancerat och när man mött motstånd stannat upp och klagt bombmattor och jämnat allt med marken, sedan hade man helt enkelt gått in och rensat de eventuellt kvarvarande. Kanske man sparat någon liten grabb som man inför kamerorna hade gett ett tuggummi just for show. Sedan hade man rört sig vidare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Så du tänker dra ner byxorna och ta i röven varje gång Putin hotar med kärnvapen? Det låter som en riktig vinnarinställning.

Hur många gånger har han hotat med kärnvapen under sin tid som president? Hur skulle USA reagerat ifall man satte kärnvapen på Kuba riktade mot Washington och New York?
Citera
2022-03-01, 19:27
Medlem
Film på ytterligare ett fall av övergivna saker av ryssar, som ukrainare givetvis tar tillvara på.
Nu raketer till D-30 Howitzer som fraktades i södra Ukraina. Ingen ryss i sikte, bara tacka och ta emot.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1498721718386544647
Citera
Medlem
okok1s avatar
Jättebomb i Ukraina: https://twitter.com/YWNReporter/status/1498723256999755777
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vänta nu, vad sa du? Är hemvärnet inkallat?

Jag har vänner som är med i det och jobbar med det också aktivt.

Två är sjukvårdare och en är soldat/operatör. De två första åker på lite övningar ett par gånger per år men den tredje han är mer aktiv/jobbar inom FMV. Alla tre skall inställa sig imorgon Onsdag 0800.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Nån rysk idrottare intervjuades i förrgår ang hur han såg på saken.
Han hävdade att man ska befria Ukraina och att detta var väl ingen stor sak alls.
Där har du den generella och breda synen på det också, bland ryska idrottare.

Vem i helvete vill möta en ryss i sin idrott efter detta? Det kommer bli vilt slagsmål.
Låt ryssarna ha sin dopade idrott på hemmaplan istället.
Citera
2022-03-01, 19:28
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Nä jag tror inte dom vill utplåna sin egna nation, allting man byggt upp osv. Det finns andra vapen än kärnvapen att använda, tex satan2 som kan bestyckas både med och utan kärnvapen.

Hoppas du har rätt, annars...
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tack för ditt artiga svar Ulla. Det är en hypotes som sagt och jag kan inte styrka den med fakta (borde väl skämmas för det med tanke på mitt namn).

TIDSASPEKTEN
Georgian war; 12 dagar. Russian Strength verkar vara ungefär 80.000 soldiers (länk 1)
Chechnian war; 9 månader. Russian Strength 80.000 soldiers (länk 2)
Ukrainian war; -- .Russian Strength 900.000 soldiers (länk 3)
(finns det några andra "bra" referenskrig?)

Antar Putin hade med ovanstående beräkningarna. Har ingen fakta på vilken tid man räknat med.

KOSTNADER
Rysk årlig GDP är väl 1483 000 miljarder USD. 20 miljarder per dag kan inte vara försumbart men om "Putte" kunde lägga undan ett års GDP till det här så borde han väl klara 74000 dagars krig - grovt räknat 200 år. Jag vet, det är raljant och lite tokigt räknat då man inte kan lägga undan GDP så här men ändå..

+++
1 https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Georgian_War
2 https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Chechen_War
3 https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War

Har googlat litegrann och 2019 la man ungefär 59 miljarder Euro på militären, en extra kostnad då på nästan 3,5% av den totala budgeten per dag är nog rätt kännbart.

Men det är ju den direkta kostnaden. Sen har vi alla sanktioner, det är dom som jag tror kommer knäcka Putte.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag skulle nog säga att Putin är mäktigast i världen just nu.

Kanske galnast, men inte mäktigast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in