2022-03-01, 18:00
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vi flyger ner dem till Polen så får deras piloter komma och hämta dem.
Bra idé eller inte?
Kan man bestycka dem med något kul vapen också kanske?
Citera
2022-03-01, 18:01
Medlem
Nej vi har gjort nog med skada mot vårt eget folk
Citera
2022-03-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Bra idé eller inte?

Dom har inte utbildning på JAS
Citera
2022-03-01, 18:11
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Dom har inte utbildning på JAS
Har man flygit ett annat stridsflygplan så är det väl inte så svårt. Några timmars genomgång vad knapparna betyder bra.
Citera
2022-03-01, 18:18
Medlem
Citat:
Har man flygit ett annat stridsflygplan så är det väl inte så svårt. Några timmars genomgång vad knapparna betyder bra.

Krävs erfarenhet att göra saker " automatiskt", hinner inte tänka vilken knapp var det, finns ju några att välja på
Citera
2022-03-01, 18:20
Medlem
Citat:

Det tar månader. Ska det gå i rekordfart, så är man kanske på nivån där man inte omedelbart kommer ha ihjäl sig själv och/eller sina kamrater efter några veckor.

En bättre idé är de MiG-plan som vissa västländer fortfarande använder, som är betydligt mer familjära för ukrainarna.
Citera
2022-03-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det tar månader. Ska det gå i rekordfart, så är man kanske på nivån där man inte omedelbart kommer ha ihjäl sig själv och/eller sina kamrater efter några veckor.

En bättre idé är de MiG-plan som vissa västländer fortfarande använder, som är betydligt mer familjära för ukrainarna.

Precis, som att jämföra bil och bil, sätt en med automat körkort i en manuell, där är kopplingen och där är växelspaken.
Citera
2022-03-01, 18:40
Medlem
kalkryggars avatar
Vi borde skicka JAS med våra piloter. Vi kan skicka 50 av våra JAS ihop med franska, danska, Engelska, Polska osv plan. Då skulle vi lätt kunna skicka 400 plan som samtidigt åker in och bombar sönder konvojen. Jämna den helt med marken.

Sen väntar vi på atombomben.
Citera
2022-03-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vi borde skicka JAS med våra piloter. Vi kan skicka 50 av våra JAS ihop med franska, danska, Engelska, Polska osv plan. Då skulle vi lätt kunna skicka 400 plan som samtidigt åker in och bombar sönder konvojen. Jämna den helt med marken.

Sen väntar vi på atombomben.

Precis, vilken vinst
Citera
2022-03-01, 18:57
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent

Tror det där är en myt som odlas av piloter. Kan man fälla upp och ner landningsstället och vet avtryckaren till automatkanonen så borde det räcka långt.
Citera
2022-03-01, 19:01
Medlem
Citat:
Bra idé eller inte?

Polen och Bulgarien har backat, de skall inte tilldela några stridsflygplan till Ukraina. Vad är det för jävla idiotiskt idé från första början? Ska vi förse Ukraina med stridsflygplan får vi räkna med att Ryssland kommer till att dela ut militära konsekvenser på posten, NATO lär inte göra så mycket om vi skulle bli attackerade.

NATO tvingade Polen och Bulgarien att backa eftersom att förse Ukraina med mig-29 skulle vara en krigsförklaring mellan NATO och Ryssland. När fan skall svensken vakna upp och lära sig tänka?

Svensken är efterbliven som skänker pansarskott till Ukraina, men jag hoppas de ödelägger en del av en rysk konvoj så att Ryssland får en god anledning att släppa lite artilleri mot Sverige.
Citera
2022-03-01, 19:40
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Tror det där är en myt som odlas av piloter. Kan man fälla upp och ner landningsstället och vet avtryckaren till automatkanonen så borde det räcka långt.

Sant, och jag som spelat en del tv-spel i min ungdom borde vara överkvalificerad. Dessutom behärskar jag alla roller i en pansarvagn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in