2022-03-01, 16:08
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Det är bra att inga från EU och NATO går in i Ukraina!
Tror det är vad Putte önskar, så han kan använda kärnvapen.
Tror Putte är körd oavsett hur kriget slutar.
Putin är redan besegrad. Frågan är hur många han tänker dra med sig ner i skiten.
Citera
2022-03-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Någon skrev tidigare att de hade avancerat ytterligare 800 meter...

I den här takten är de alltså framme till midsommar...2032

Låter bra, de har alltså kört fast där och kommer inte vidare i första taget.
Citera
2022-03-01, 16:10
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
OK. Jag ser inte riktigt det på samma sätt som det här att ljuga om hur många trupper man har dödat, Ghost of Kiev, Ormön osv osv. Det du pratar om är mer tolkningsfrågor. Det finns ju uppenbarligen människor som kallar sig nazister i flera av de stridande förbanden i Ukraina så det är ju ingen hellögn (själv hade jag föredragit om Putin kallade det avjudaisering, det hade också varit mer rättvisande). Fredsbevarande insats? Tja, vi får väl se. Det har varit krig i Ukraina sedan 2014 när CIA genomförde den blodiga statskuppen. Om Putin nu får slut på kriget efter 8 år så kanske det uttrycket inte är så fel ändå?

Så om det finns en narkoman, en jude och en nazist i den Ukrainska armén så är det en "tolknigsfråga" om man kan beteckna Ukrainas armé som "jude-nazi-narkomaner"?

"fredsbevarande" kan aldrig vara korrekt. Som du själv säger finns ingen fred att "bevara".
Möjligen om han hade sagt "fredsframtvingande".
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Presidenten är en etnisk jude exakt som en svart person inte är etnisk svensk. Mer än så är jag kanske jag inte borde säga då med risk för att ha fel.

Är han verkligen jude om han säger att han inte är det. Och praktiserar inte heller judendomen.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Putin gillar ju att framställa sig själv som en macho-man i sin propaganda, så det är upp till bevis tycker jag.

!

De må så vara! men han skickar ju andra att slåss för honom i Ukraina! så varför inte skicka sin överlägset bästa kampsportare vid ett sådant möte?

btw någon som vet vad Emelianenko står i denna fråga? han är ju nära vän med Putin men han och hans familj är ju från Ukraina USSR

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fjodor_Jemeljanenko

Citat:
Jemeljanenko har ett ukrainskt efternamn och är född i den östukrainska staden Luhansk, men uppvuxen i Staryj Oskol, Ryssland. Hans mor är lärarinna och hans far arbetar inom stålindustrin. Han är näst äldst i en syskonskara på fyra barn. Han har en äldre syster och två yngre bröder. Den äldre av hans småbröder, Aleksandr Jemeljanenko har också en framgångsrik karriär inom MMA och Ivan, den yngste brodern, tränar på en lägre nivå inom samma sport. Jemeljanenko är idag gift och har två barn, varav ett från ett tidigare äktenskap.
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-03-01 kl. 16:13.
Citera
2022-03-01, 16:11
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag såg inlägg från en som var svart i Ukraina och i det klippet var det en svart kvinna som inte fick åka med.
När det råder en sådan kaos med evakuering så kan många konstigheter uppstå.

Jag har inte sett det klippet. Men jag såg en massa på afrikanska män som stod perrongen och väntade på tåget. De var studenter dock.
Citera
2022-03-01, 16:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
OK. Jag ser inte riktigt det på samma sätt som det här att ljuga om hur många trupper man har dödat, Ghost of Kiev, Ormön osv osv. Det du pratar om är mer tolkningsfrågor. Det finns ju uppenbarligen människor som kallar sig nazister i flera av de stridande förbanden i Ukraina så det är ju ingen hellögn (själv hade jag föredragit om Putin kallade det avjudaisering, det hade också varit mer rättvisande). Fredsbevarande insats? Tja, vi får väl se. Det har varit krig i Ukraina sedan 2014 när CIA genomförde den blodiga statskuppen. Om Putin nu får slut på kriget efter 8 år så kanske det uttrycket inte är så fel ändå?

Grejen är dock den att ja det finns riktiga förband som öppet klassar sig som nazister men det finns gott om dessa i nästan hela Östeuropa.

Det är ett problem som har funnits länge nu, även Ryssland har dessa.

Det Putin försöker köra med är att väcka samma känsla som kriget mot Tyskland där det var de rättfärdiga ryssarna mot nazisterna.

Vet inte om det funkar dock speciellt inte när man samtidigt har sin Vasastat Tjetjenien som styrs av 2000-Talets Idi Amin
Citera
2022-03-01, 16:12
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Jag hoppas ? det är våra politiker som bjuder in ryssen jag bara hoppas de går på dem och inte mig...

Våra politiker gömmer sig i deras atombombsäkra bunkrar och låter den övriga befolkningen få betala för deras högmod...

Vad har vi med detta att göra, som händer i ukraina, otroligt oansvarigt och korkat att reta upp grannen i öster?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Varför är det ett krigsbrott att förvara på ett visst ställe som blir beskjutet av fienden? Knappast Ukrainas fel att Ryssland väljer bomba den platsen.

Låter ju genialiskt.

Nej det är ett direkt brott. Hittar inte paragrafen i Genèvekonventionen nu, men typ 95 eller så.

Detta gällde dock inte internerade legosoldater, men de kanske ryssarna struntar i ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Vad försöker du säga med det fetstilta?

FNs församling anser väl att Ryssland så ensidigt och gruvligt brutit mot världsfreden att de inte är värda att höras i FN. En helt normal reaktion mot en dåre som hotar dem med kärnvapen.
Åstadkommer, om det var en seriös fråga.

Varför samlas de överhuvudtaget om de ska leka barn och hålla för öronen och skrika när andra sidan ska tala? Vad är poängen? FN är bara symboliskt precis som i Rwanda när de står med sina blå hjälmar och ser på när folkmord pågår.

Blir nästa grej catwalk i Paris? Om du undrar vad jag tycker så bör NATO avsluta vad de påbörjat och gå in i Ukraina. Men något riktigt ingripande är väl för mycket begärt.
Citera
2022-03-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Våra politiker gömmer sig i deras atombombsäkra bunkrar och låter den övriga befolkningen få betala för deras högmod...

Vad har vi med detta att göra, som händer i ukraina, otroligt oansvarigt och korkat att reta upp grannen i öster?

Ja de tjänar ett par miljoner på sina saab aktier medans vi blir bombarderade av ryssarna.
Det känns inte som en vinst för oss normala människor.
Citera
2022-03-01, 16:14
Medlem
R5As avatar
Med tanke på hur få som dött så ser de inte ut som ryssarna är aggressiva.
Är dock en civilperson civil när den plockar upp ett vapen? Tror ej de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in