2022-03-01, 16:00
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryssarna är desperat på förnödenheter förutom en som går direkt på kassan .

https://twitter.com/i/status/1498660269261787141

Äh tänk vad dom tänker på alla ukrainska barn, dom lämnar ju ändå glassen kvar.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Man ska kolla BBC alt CNN gällande kriget.
Just nu är Stoltenberg och Boris i Tallinn och det är bekräftat att Belarus också gått in!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Var det inte främst för att kvinnor och barn skulle få åka först? Eller var har du hört att det var på grund av deras hudfärg?
Jag såg inlägg från en som var svart i Ukraina och i det klippet var det en svart kvinna som inte fick åka med.
När det råder en sådan kaos med evakuering så kan många konstigheter uppstå.
Citera
2022-03-01, 16:01
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Grep de 6500 i Moskva idag? Det är många, har de ens så mycket fängelser?
Det undrar jag också.
Citera
2022-03-01, 16:02
Medlem
Citat:
Jaha då vet jag, Putin har fel alltså. Jag skall hänvisa till dig när det påstås att han är nazist.

Putin pratar inte om den judiska presidenten utan de nazsistgrupperna som är emot de etnisk ryska människorna i ukraina.
Citera
2022-03-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Putin vs Zelenskyj är en match i myggviktsklassen.

Zelenskyj är en liten knatte på166 cm och 62 kg.
Putin är lite större med 170 cm och 77 kg.

https://bodysize.org/en/vladimir-zelensky/
https://bodysize.org/en/vladimir-putin/

Syntes hur liten Zelenskyj är när han skrev under "EU-ansökan":
https://www.onenewspage.com/video/20220228/14427523/Zelensky-signs-quot-fast-track-EU-membership.htm

Ja, det är sant. Jag föreslår att vi låter Putin och Kievs borgmästare Klitschko göra upp om Ukraina i ringen istället så slipper oskyldiga människor på båda sidor drabbas. Klitscho, före detta världsmästare i tungvikt och 203 cm lång hade klyvt Putins ryggrad på mitten med ett slag. Det hade varit underhållning jag är beredd att betala för.
Senast redigerad av Reiwa 2022-03-01 kl. 16:05.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

De har ju en hel jävla kanibalö som Stalin upprättat!...
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Är det inte dags att Ukrainas flygvapen (det som finns kvar) klusterbomber ryska konvojen mot Kiev
Citera
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Usa står för 50% av världsekonomin.
Europa för 15%
Ryssland står för 1,8% av världsekonomin.
Sverige for 1%

Ryssland är en stormakt i människors hjärnor/medvetanden, inte i verkligheten
Tror inte någon hade orkat bry sig om Ryssland om det inte var så att det hade några tusen kärnstridsspetsar.

Må vara att de inte de inte är alls så tillförlitliga eller träffsäkra som USA:s motsvarigheter men de är fruktansvärt skrämmande ändå. Gör Rysslands ledning en "fuck it" och skickar iväg ett gäng raketer lastade med ett tiotal kärnstridsspetsar i storleksordningen 500 kt per styck kommer de oavsett precision/tillförlitlighet att förstöra så sjukt mycket. Troligtvis kommer världen aldrig bli sig lik och extremt många människor kommer dö.

Inte så sannolikt att det händer kanske men det gör att att världen måste se på Ryssland som en supermakt när det väl kommer till kritan.
Citera
2022-03-01, 16:04
Medlem
Citat:

Behövs inga fängelser, de får nog en enkel biljett till Sankte Per.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Hur andas du med huvudet i sanden? Varför fortsätter du påstå att jag skulle vara på Putins sida bara för att jag förväntar mig att världens så kallade fredsbevarande institution inte ens lyssnar på landet som invaderar?

Det är en sak att sluta köpa gas, eller vänta nu, det gör vi fortfarande. Byt din profilbild till Ukrainas flagga, lägg några hashtags och se vad det åstammer.
Vad försöker du säga med det fetstilta?

FNs församling anser väl att Ryssland så ensidigt och gruvligt brutit mot världsfreden att de inte är värda att höras i FN. En helt normal reaktion mot en dåre som hotar dem med kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Du borde flytta dit.
Du hanterar inte demokrati.
Hanterar du demokrati? Jag menar det här med yttrandefrihet, egna tankar och åsikter?
Varför skriver du i var och varannat inlägg att folk ska flytta? Dina åsikter är nära Putins och meningsmotståndare ska krossas, fängslas eller kastas ut.

Det andra är ju varför du inte åker till Ukraina och kämpar med dom. Ju fler som åker dit och hjälper ju större chans får dom ju. Gammalt skräp och tangentbordskrigare hjälper inte mycket och folket där verkar inte heller vara sugen på att kriga trots över 40 miljoner invånare. Men så är det alltid, någon annan ska göra det farliga smutsiga jobbet. Själv stannar jag och tar kampen mot ryssarna eller islamister här i mitt land när den dagen kommer. Skulle aldrig falla mig in att kämpa för psykopaterna i Moskva eller Kiev som vill störta Europa i avgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in