2022-03-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bestäm er är han jude eller nazist? Eller är han en nazistjude?

Han är judisk men det är inte heller något man väljer att vara utan något man föds som.
Citera
2022-03-01, 15:53
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Enligt rysk media välkomnar Ukrainarna Ryssarna med röda flaggor och glädjetjut! Tror vi på det?
Tveksamt då 6500 gripits för demonstrationer idag.
Citera
2022-03-01, 15:54
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Varför gör du dig dummare än du redan är? Det är precis den nivån du försvarat. Symbolismen i att lämna rummet är samma som Birgits snömos. Jag förväntar mig ingen lösning, min poäng är att jag förväntar mig att våra ledare åtminstone kan låtsas vara vuxna. Men majoriteten resonerar väl som du och symbolismen fungerar åtminstone på det egna folket. "Titta vad duktiga vi är och allt vi åstadkommit". Och du applåderar som den nyttiga idiot du är. De är inga idioter och vet precis vad de gör, decennier av att dumma ner befolkningen och här har vi hamnat. Cancel culture I FNs lokaler, det här är vår verklighet nu.
Cancel culture mot Ryssland. *garv*.

Ja, Ryssland ska fram tills att de slutar med sina erövringskrig bli "cancelled" överallt.
Deras fulsprit ska vaskas, deras dopade idrottare ska portas och deras ekonomi ska förpassas till tsarernas tid. Man ska vända dem ryggen så mycket som det går. Kör på du det som du uppfattar som ridderlig och vuxet så stödjer jag det som jag uppfattar är det enda språk ryssen verkar förstå. Jag skiter i om du sitter på din höga häst och är "vuxen". För mig är du ändå bara en av Putins nyttiga idioter.
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-03-01 kl. 15:58.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_
Jag blir lite imponerad hur många "kända" ukrainare och vanliga medborgare som går med i Striden/Armen.
Är dom bara i lugna delar av landet eller är dom i Kiev, för helvetet lär braka loss där snart, och känns nästan som självmordsuppdrag?!

Det kan de nog inte bestämma. Är man soldat så strider man där ens trupper strider, man kan inte åka var man vill. Om hela truppen skall åka österut så åker alla tillsammans.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Frågan är hur många av dom där som kommer träffa något vettigt. Alltid tyckt att MLRS, speciellt dom ryska mest verkar vara ett slöseri på pengar.

Jag gissar på att ryssarna använder dom till att lägga en matta t.ex. över ett minfält. Så att minor blir bortrensad så gott det går och sedan till att ge infanteriet gropar att ta skydd i under framryckningen.

Utöver detta så är nog den störta nyttan med att använda sig av MLRS, den psykologiska, du skall ha starka nerver för att inte råka i panik under ett sådant anfall. Jag gissar på att de flesta vanliga dödliga skiter på sig då...
Citera
2022-03-01, 15:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
En tanke jag har haft under hela dagen

Det kommer ju upp massa videos som påstår att Ukraina tagit Ryska soldater som givit upp.
OM dessa videos är autentiska (mycket är säkerligen propaganda), kan inte Ukraina placera alla dessa Ryska fångar i Kiev, vid viktiga infrastrukturer.

Väljer Putin att skjuta ändå - ja, då dödar han sina egna...

Det skulle innebära att man begick krigsbrott och senare riskerade att dömas för det.

Men kanske värre så skulle det kunna locka ryssarna att behandla sina krigsfångar illa.
Citera
2022-03-01, 15:56
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Han är etnisk jude. Sedan är han väl som alla andra i det landet och hatar svarta människor så klart.

Svarta har det inte lätt när de ska fly och blir bortmotade från tågen och har sista prio på att ta sig ur landet.

Var det inte främst för att kvinnor och barn skulle få åka först? Eller var har du hört att det var på grund av deras hudfärg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
I.o.f.s fick de som gjorde den svenska värnplikten i slutet av 60-talet och i fält ofta äta konserver från 30-talet. Helkonserver och lagrade i bergutrymmen så var det inga problem. Det var ett utbytessystem för konserverna. De äldsta konserverna åts upp och nya fylldes på.
Jag tror de flesta värnpliktiga i Sverige på 1900-talet fick äta utgångna produkter någon gång, jag åt utgångna produkter i svenska försvarsmakten.
Minns när de skulle rensa ur i förråden och skänkte utgångna produkter till Baltikum som använde det som hundmat.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag googlade (ibland är google bra) fram dessa siffror:

Fast det där stämmer ju inte riktigt.

Usas ekonomi är ungefär lika stor som Europas
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Han är judisk men det är inte heller något man väljer att vara utan något man föds som.

Jaha då vet jag, Putin har fel alltså. Jag skall hänvisa till dig när det påstås att han är nazist.
Citera
2022-03-01, 15:57
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Såg inslaget på SVT för en stund sen. Det är obehagligt men samtidigt skrattretande.

Ungefär som när Kim Jong-Un fick 101% av väljarstödet.

Är det taktik från Rysslands sida?
Många ryssar vet trots allt att det pågar ett illegalt krig.
Citera
2022-03-01, 15:57
Medlem
Ev. nya förhandlingar imorgon. Min gissning är att det blr massiva bombningar från Rysslands sida i natt för att markera inför ev. nya förhandlingar. Dyker inte Ukraina upp så kan ryssarna alltid skylla på att Ukraina inte vill förhandla.

"Ett nytt samtal mellan Ryssland och Ukraina planeras att äga rum under morgondagen, rapporterar The Guardian med hänvisning till den statsägda ryska nyhetsbyrån Tass."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in