Citat:
Ursprungligen postat av
Loveangelie
Ja Emil berättade det för mig, men säkert för flera.
Och vad har du för belägg för att Lydia inte skulle ha klarat studierna då? Ledsen, men jag tror ju mer på vad Emil och Lydia berättat.
Orsak till varför jag finns här? Ja från början var det ju för att man ville dela med sig. Men jag blev påhoppad från första inlägget. Det har gjort att jag ännu mer vill försöka ta reda på så mycket det går, och att rätt skall vara rätt.
Jo, visst skall rätt vara rätt, det håller jag med dig om.
Och alldeles rätt är det att mörderskan Lydia Barth, hemskingen du väljer att krama och skydda, får sitta i fängelse under alla de år hennes barn växer upp. Bra att de slipper sin mamma! Felet vad gäller påföljd var ju att Lydia Barth tyvärr inte dömdes till livstid.
Hoppas nu bara att inte tanterna på Soc skall arbeta intensivt för att Lydias barn skall tvingas ha kontakt med den usla mamma som negligerade dem och deras behov.
Tanter på Soc "tvingade" ju Helge Fossmos barn att ha kontakt med sin pappa, Knutbypastorn, medan han satt av sitt livstidsstraff.
Ang det fetade:
Är det du skriver där ett utslag av din slarvighet? Menar du kanske istället: "Jag ville dela med mig"?
Det du har kommit att dela med dig av, det är envist återkommande försvar för Lydia Barth.
Du har t ex lyft fram henne som en bra mamma.
Bra mammor sitter inte i fängelse dömda till arton år för mord!