Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 14:50
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Absolut. Vi ser det hända redan där vi imponeras och inspireras av ukrainarnas mod och offervilja. Hur vi inser att allt det vi älskar och tar för givet lätt kan hotas och tas ifrån ur ingenting- och påminns om varför det är värt att försvara.

Som nationalist tänker jag inte enbart på Sverige i denna stund utan hjärtat klappar lika mycket för Ukraina. Det har inte att göra med att jag stödjer deras regering utan deras kamp för sitt land. Där har vi alla något att lära.

Vi kommer nog alla att falla tillbaka i våra ideologiska skyttegravar vad det lider men minns även Polen i detta. Ofta bespottad av övriga EU för att man bestämmer själva om huruvida man vill ta emot manliga desertörer från andra sidan jorden (ofta kallat ”mångfald”) men som i denna konflikt ställer sitt land öppet för ukrainarna och själva väntar på att gå i strid mot Vitryssland. Det är sann nationalism och solidaritet.

Kamrat. Ett bra inlägg. Vi hotas dessutom numer av Ryssland. Låt oss hoppas att folk förstår vad det innebär, en svensk förstår det i alla fall.
Citera
2022-03-01, 14:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför känns det som att våra makthavare vill att Ryssland ska trycka på den förbjudna knappen? Är globalisternas slutgiltiga plan att förgöra planeten? Varför?

Vi fortsätter nämligen att pusha Ryssland längre och längre in i hörnet. Ryska medier har ju typ börjat förbereda sin befolkning på att blåsa planeten åt helvete.
Ingen har bett putin att iscensätta denna shakespearianska tragedi. Ansvaret för situationen vilar på putins, och enbart putins, axlar.
Citera
2022-03-01, 14:51
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Verkar dock inte som om de ukrainska myndigheterna är lika intresserade av att varna befolkningen. De har inte gått ut med uppgifterna på sina kanaler.

Ju mer jag ser den där krigsjuden Zelensky stå och prata desto mer övertygad blir jag om att Ryssland gjorde rätt i att invadera. Det är någonting som är riktigt jävla fel med allt detta. Det är alldeles uppenbart att vi inte har fått tagit del av hela bilden av västerländska "experter" och media.
Citera
2022-03-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det är en klassisk form av civilkurage, att vända ryggen till, att vägra lyssna på förövare och inte ge dem någon plattform. Man kan lyssna på Ryssland först när de avslutar sitt erövringskrig och slutar hota omvärlden med kärnvapen.

Det är en stark markering som visar att omvärlden anser att Rysslands beteende är direkt motbjudande.
Tycker du? Tänk om Lavrov skulle säga att de ångrar sig, ger upp och ber om ett avtal i likhet med Versailles avtalet? Då ska FN stå där med huvudet i sanden och inte ens höra?

Skärpning. Det är så otroligt barnsligt och inte vad jag förväntar mig av vuxna människor på den nivån i samhället. Det är bara symboliskt och gynnar ingen. Lägg ner FN om de ska bete sig som hysteriska civila på en demonstration.
Citera
2022-03-01, 14:52
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Infowars är 1000% bättre att gå in på, enkelt att sålla igenom allt vinklad/sensationsartiklar än reddit med massa skäggiga pojkar som bor i mammas och pappas källare på reddit.

Each to his own.

*To each their own

Du är okunnig noterar jag. Boomer? Om du är informationstörstande så bör du använda Reddit. Ingen censur där av blodiga kroppar, våld etc som på youtube. Enkelt att sortera innehållet. Slipp vinklande och trams som på infowars, slipp utsätta dig själv för hjärntvätt från clowner som alex jones och tänk objektivt i stället.

Här kan du börja

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/
https://www.reddit.com/r/UkrainianConflict/
https://www.reddit.com/r/UkraineWarReports/
Citera
2022-03-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jämför inte äpplen och päron. Ukrainas krigsmakt är närmast totalt utslagen efter några dagar genom de operationer på långt över 1000 attacker som den ryska militären genomfört. Ukraina ligger inte tusentals mil från Ryssland. Ukrainare och ryssar är samma folk, samma blod. De ukrainare som vill fly till väst kan stanna där, ryssar flyttar in. Ryssland vinner hur Kiev-juntan än försöker se det.

Ryska anfallet är på väg att totalt braka samman.
Över hälften av deras bataljonstridsgrupper har lidit så pass stora förluster att de ej längre kan bedriva anfallsstrider.
Stridsmoralen bland ryssarna är bottenlåg, de ger upp eller deserterar massvis med soldater var dag.
Det har redan dött fler ryska soldater på 4 dagar än vad USA förlorade i Irak och Aganistan.
Ryssland har nu satt in alla sina trupper som de byggt upp längs Ukrainas gräns. Dessa utgör 2/3 av Rysslands lättillgängliga trupper. Fler trupper tar månader att frambringa.
Det är 200 000 ryssar som anfaller minst det dubbla antalet Ukrainare trots att styrkeförhållandena normalt bör vara 3:1 vid anfall.
Den enda chansen Ryssland hade var en snabb kollaps av Ukrainas försvar. Nu när detta ej skett har Rysslands möjlighet till seger försvunnit.
Nu återstår tyvärr bara att nog många ryska soldater stupat innan Ryssland tar sitt förnuft till fånga och drar sig tillbaka.

Obs! Heter ej junta när det rör sig om en ny demokratiskt vald president. Junta är mer passande på länder som ej bytt president de senaste 20 åren.
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Absolut. Vi ser det hända redan där vi imponeras och inspireras av ukrainarnas mod och offervilja. Hur vi inser att allt det vi älskar och tar för givet lätt kan hotas och tas ifrån ur ingenting- och påminns om varför det är värt att försvara.

Som nationalist tänker jag inte enbart på Sverige i denna stund utan hjärtat klappar lika mycket för Ukraina. Det har inte att göra med att jag stödjer deras regering utan deras kamp för sitt land. Där har vi alla något att lära.

Vi kommer nog alla att falla tillbaka i våra ideologiska skyttegravar vad det lider men minns även Polen i detta. Ofta bespottad av övriga EU för att man bestämmer själva om huruvida man vill ta emot manliga desertörer från andra sidan jorden (ofta kallat ”mångfald”) men som i denna konflikt ställer sitt land öppet för ukrainarna och själva väntar på att gå i strid mot Vitryssland. Det är sann nationalism och solidaritet.
Kan hända att det även spär på konflikten ang mångkulturens vara eller icke vara? Att folk nu faktiskt ser vad olikheter kan leda till?
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Du har någorlunda rätt. http://www.encyclopediaofukraine.com/display.asp?linkpath=pages%5CK%5CH%5CKhmelnytskyBo hdan.htm
Jag har väl helt rätt. Vad han valde i sitt senare blir ju en separat diskussion.
Bra länk, tack.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ingen har bett putin att iscensätta denna shakespearianska tragedi. Ansvaret för situationen vilar på putins, och enbart putins, axlar.

Så varför fortsätter de att pusha Putin åt helt fel håll då? Ju mer de hetsar desto värre kommer det att bli.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Man har inte lyssnat på Ryssland de senaste 20 åren trots upprepanden om oro för NATO/USA's expansion i öst och att man bröt mot avtalet att inte expandera åt det hållet.

Putin har dykt upp i media runt om i världen, Japan, Kina, många länder i Europa, USA med 60 minutes och fucking Megyn Kelly där han berättar att USA skiter i vilket.

Att vända ryggen nu är provokation, återigen, för man vill ha krig. Ni är så jävla lurade allihopa och faller rakt in i fällan.
Ryssland invaderar Ukarina för att man inte vill ha krig då?
Tror inte du lyckas övertala någon med dina motsägelser. Nästa gång hoppas jag man moonar åt Rysslands aggressionsminister i FN när han går i talarstolen.
Citera
2022-03-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Kamrat. Ett bra inlägg. Vi hotas dessutom numer av Ryssland. Låt oss hoppas att folk förstår vad det innebär, en svensk förstår det i alla fall.

App App App.... Kom ihåg att Ryssland hotar bara oss om vi inte gör som de säger.
Vi har alltså oss själva att skylla om Ryssland hotar oss.
Logiskt och bra från Putins trollarme på fb 👍
Citera
2022-03-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Menade mer att kostnaden för de döda soldaterna var €3300 då en soldat i landet Ryssland kostar $89/st.

jo jag fattade - ville bara göra ett matigt inlägg med militär fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in