2022-02-28, 23:45
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Övertygad att Prins ej klarat av ett, nej tack från vald kvinna..

Gyttjebrottningen var årets höjdare i Farmen, vilket säger det mesta om säsongen, tur det är några veckor kvar, allt kan hända.
Tycker också det säger allt. Sen att dom sitter och skiter tillsammans. Det är vad man förväntar sig av dessa människor. Kan det vara så att normala människor inte söker till Farmen?
Citera
2022-02-28, 23:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Prince kanske har fru/sambo där hemma. Om han tagit med någon av damerna till storbondestugan kan det hända att han blir ensam där i stället.
Jo gift tyckte jag mig se att han är och barn har de tillsammans och det han har det har han till sin fru som vet hur hon får ut det hon vill ha av sin man. Hur jag vet det? Jo för att han inte var det minsta intresserad av något annat än det bästa - sin fru.
Citera
2022-03-01, 05:40
Medlem
En stilla undran bara: de tycktes ju fått en hel del kött kvar efter slakten. Varför använde de inte röken och på så vis räddade köttet? Nu fick de ju slänga allt pga trikiner
Citera
2022-03-01, 07:59
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Har de fått några instruktioner om hur det går till att röka kött?
Mitt minne är inte vad det borde vara.
Om de inte fått instruktioner och aldrig har använt en rök tidigare förstår jag att de inte rökt något.
Citera
2022-03-01, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Har de fått några instruktioner om hur det går till att röka kött?
Mitt minne är inte vad det borde vara.
Om de inte fått instruktioner och aldrig har använt en rök tidigare förstår jag att de inte rökt något.

De skulle väl röka något till uppdragen?
Citera
2022-03-01, 09:15
Medlem
kubuns avatar
Farmen del 38 > tis 1 mars
Torpet del 20 > tis 1 mars
Citera
2022-03-01, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
En stilla undran bara: de tycktes ju fått en hel del kött kvar efter slakten. Varför använde de inte röken och på så vis räddade köttet? Nu fick de ju slänga allt pga trikiner
Kan ha varit fluglarver och inte trikiner.
Är det inte troligt att produktionen skickar ett prov på trikinkontroll direkt efter slakt för att inte riskera deltagarnas hälsa?
Enligt https://skanejakt.se/efter-jakten/slakt/trikinprov är trikiner inte synligt för blotta ögat.
Fluglarver är mentalt äckligt men ingen hälsorisk.
Snarare tvärtom.
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/nya-ron/2007/09/fluglarver-kan-utplana-brmrsa-i-fotsar/
Citera
2022-03-01, 09:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det brukar väl alltid fiskas på Farmen eller är det nu heldött i sjön? Blir nog snart fisketur för några i gänget.
Citera
2022-03-01, 09:45
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Proveldat röken har de gjort, men jag har inget minne av att de verkligen rökt något. Någon med bättre minne än mig?
Citera
2022-03-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tycker också det säger allt. Sen att dom sitter och skiter tillsammans. Det är vad man förväntar sig av dessa människor. Kan det vara så att normala människor inte söker till Farmen?
Ja, eller hur? De enda kvarvarande personerna med hyfs och god uppfostran är Prins, Bea, Cissi, Arre.
Citera
2022-03-01, 12:45
Medlem
CS128s avatar
[quote=Luxors|79306447]
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Jag hoppas att han inte blir årets farmare iallafall, han har varit lat där på farmen, mycket ligga och vila i sängen.

Nämen?! Skrattar så tårarna rinner. Ok - din uppfattning alltså om Prinsen Jag tycker inte han har varit lat - tvärtom så har han varit med i många uppdrag och jobbat på bra. Både på Torpet och på Farmen. Sedan att han vill sova själv i SB-stugan förstår jag och att han inte heller vill skapa avundsjuka bland de andra = Bra val! Tycker nog han är värdig att få komma till Final - men Vinna Farmen: Nej!
I Finalen ser jag hellre Arre som Vinnare av Farmen. Fast vi vet ju inte vare sig vem som blir 1:ekämpe eller 2:ekämpe på Söndag och inte heller vilka som kommer tillbaka från Torpet - än.
Senast redigerad av CS128 2022-03-01 kl. 12:52.
Citera
2022-03-01, 13:13
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Nämen?! Skrattar så tårarna rinner. Ok - din uppfattning alltså om Prinsen Jag tycker inte han har varit lat - tvärtom så har han varit med i många uppdrag och jobbat på bra. Både på Torpet och på Farmen. Sedan att han vill sova själv i SB-stugan förstår jag och att han inte heller vill skapa avundsjuka bland de andra = Bra val! Tycker nog han är värdig att få komma till Final - men Vinna Farmen: Nej!
I Finalen ser jag hellre Arre som Vinnare av Farmen. Fast vi vet ju inte vare sig vem som blir 1:ekämpe eller 2:ekämpe på Söndag och inte heller vilka som kommer tillbaka från Torpet - än.

Vet inte varför du taggat mig i ditt inlägg då jag inte skrivit den kommentaren.
Personligen hejar jag på Prins och hoppas att han vinner alltihopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in