Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Varför inte? Om det nu är fullt med lögner så kan väl jag som egen person avgöra om jag vill tro på det eller inte.
NEJ NEJ NEJ!
Det du ska göra istället är att titta på videos på TikTok där folk dansar och klär ut sina husdjur!
Citera
Medlem
Nu har ryssen pressat så mycket så finnarna verkar vara på vippen att joinat NATO.

"De finländska riksdagspartierna samlas på tisdagen för att diskutera medborgarinitiativet om att gå med i Nato, bekräftar statsminister Sanna Marin på Twitter.

– Eftersom medborgarinitiativet om Natomedlemskapet har samlat en tillräcklig mängd underskrifter och går vidare till riksdagen, är det skäl att höra vad partierna anser om behandlingen, skriver hon.

Under måndagen presenterade Yle en opinionsundersökning som visar att 53 procent av finländarna vill gå med i Nato. Något som beskrivs som en historisk ökning."
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
EU tvingar Youtube att banna RT och Sputnik.

Jag är kluven i det här, tycker det är viktigt att höra båda sidornas perspektiv i kriget. Se alla Putins tal utan att det klipps och redigeras osv.

Information är en viktig del av krig.
Citera
2022-03-01, 12:46
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpamTrapper
Självklart är det så, men jag tror att Rouchs liksom en massa andra troll härinne har en ganska Putinistisk syn på andra länders självbestämmande.

Tror du att USA hade accepterat om Ryssland placerade missiler i Kuba och Mexico?
Citera
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Bedömingar från olika källor i väst innan kriget.

Fram med dom då din lilla råtta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är ju faktiskt jättebra. Vad duktig du är!

Så varför behöver EU utveckla verktyg för att censurera information? Du verkar ju inte särskilt klipsk så ska jag ska säga det åt dig i klarspråk: EU behöver inte censurera någonting. Speciellt inte EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tjoflöjt. Du bygger matten på en uppgift du ljög om från början.

Jag påstår nu att tillresta ukrainare har ökat försvarstrupperna med en miljon motiverade män.

Din tur
Enligt ett twitter konto jag läst (kommer inte ihåg vart) så är det minst 2 miljoner.
Citera
2022-03-01, 12:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
NEJ NEJ NEJ!
Det du ska göra istället är att titta på videos på TikTok där folk dansar och klär ut sina husdjur!
Just nu koncentrera sig världens befolkningar inte på Tiktok, utan man följer de ryska kackerlackornas invasion av Ukraina. De tittar på fruktansvärda bilder som visar hur ryska kloakråttor skickar klusterbomber på kvinnor och barn.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Skippar jag all din rättfärdigande propaganda, så börjar jag undra om inte ryssen långsamt lyckas mala sönder de Ukrainska ställningarna.
Mariupol tror jag snart faller. Och situationen kring Kharkiv börjar se allt sämre ut för Ukraina.

Ryssen har så löjligt mycket pansarfordon att offra, möjligt de kan fortsätta som de gör och mala sig fram långt västerut...
Hoppas att saker händer i Kreml, faller Putin så för detta något gott med sig.

Japp, Ryssland har enorm vapenkraft och miljoner soldater och reservister som står i kö för att rädda fosterlandet - och Västs enda hopp är att Putin faller. Lite patetiskt, för vad gör väl det för skillnad? Bakom honom finns för Väst mycket värre ryska nationalister.

Putin kommer att lämna presidentposten inom rimlig tid. Han börjar bli till åren. Men den framtida europeiska säkerhetsordningen kommer dock inte att lämna dagordningen. Det är denna som EU, Ryssland och USA måste diskutera, annars får vi fler krig i Europa – mycket värre än konflikten i Ukraina väntar om inte världens ledare är smarta nog att rädda världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Precis så länge man kan frivilligt gå med i ett kriminellt gäng så är det okej att begå kriminella handlingar i den gruppen.

Din jämförelse haltar, Ukraina är inte med i nato, putin anföll och okuperade ukrainskt teriritorium i strid mot budapestfördraget 2014.

Är det så att alla som har en fri vilja (och i teori kan gå med i en kriminell organisation) borde få sina barn och fruar mördade av främmande militärer för vad de kan göra med sin fria vilja?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
EU tvingar Youtube att banna RT och Sputnik.

Jag är kluven i det här, tycker det är viktigt att höra båda sidornas perspektiv i kriget. Se alla Putins tal utan att det klipps och redigeras osv.

Information är en viktig del av krig.

Håller med dig till viss del. Absolut ska det fria ordet få komma fram. Problemet att detta är inga nyheter utan RT är ren & skär propaganda.

Ryssland stänger ner social medier osv.
Citera
2022-03-01, 12:48
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
kommer världens sluta att sanktionera ryssland även om ryssland tar över ukraina?

Som det ser ut nu tror jag sanktionerna kommer vara kvar. Hade Putte däremot varit lite smart och försökt sig på nått liknande han gjorde med Krim hade det varit annorlunda. Men nått verkar ju ha hänt med han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in