2022-03-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
tror vad du vill
xc70 annars var det rätt
vem är du jag behöver bevisa för?

jag har en åsikt och delar den

Jag struntar om du kör 740 eller har ett jetplan..är det som gör dig en bättre människa

Men verkligheten är att Ryssland kommer slå ner Ukraina, hur mkt jag och du önskar att de stoppar

jag ifrågasatte de "apatiska barnen" när hela Sverige sa motsatta...Även när läkarna på TV/kungen nämnde det...leds

och nu .. ifrågasätter jag Ukraina om de för eg sin egen talan eller Biden och om NATO är en ljus ide
Själv kör jag Tesla så jag slipper suga putins pump. Ifrågasatte apatiska barnen med. Och fick rätt tillslut. Vart vill du komma? Mycket möjlig att putin kommer att ta över ukraina men han kommer ha gerilla soldater mot sig i många år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Medboragre i EU och lite pengar i fickan för ryska soldater som deserterar, skulle det vara något?
Och vem fan vill ha hand om massa ryska alkoholiserade värnpliktiga mongolungar?
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
För femhundrade gången. NATO är en allians som ett land KAN VÄLJA att gå med i om de vill. Om NATO expanderar så är det för att det tillkommer nya länder SOM VALT att vara med.

Vi vet allihopa att det fungerar annorlunda i Ryssland. Där väljer man inte att vara med i en allians, utan ryska invasionsråttor klusterbombar kvinnor och barn till de får med landet i sin allians.

Precis så länge man kan frivilligt gå med i ett kriminellt gäng så är det okej att begå kriminella handlingar i den gruppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Borde det inte vara rätt beslut att Ukraina i demokratisk ordning får välja sin framtid själva? Att invadera ett grannland är en barbarisk handling.

Jo, men om beslutet innebär att tunga vapen kommer att placeras nära ens egna dörr så kommer landet reagera.

Finns ju ett avtal/lag, vet inte vad den heter, som säger att inget land i den västra delen av jorden får ha nukes förutom USA. Varför ska inte ryssarna få känna likdant?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Det var ett propaganda-tal, späckat med lögner. Det ska naturligtvis inte spridas till någon.

Ja jag hörde delar av det på Sky News och det fick Bagdad Bob att framstå som ärlig och rättfram
Citera
Medlem
Citat:
Att ljuga för sin befolkning är precis det som råttorna i Kreml gjort med sin egen befolkning. Man har spridit lögner och påhitt under 22 års tid, och se nu vad Putler dragit in sitt folk i; massmord på civila i Ukraina.

Och? Jag klarar själv av att avgöra vad jag vill och inte vill se, jag behöver inte ha någon som håller mig i handen för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
1977 skrevs den om vi pratar om samma
Berätta spalten där det var ok att ha NATO som granne i alla hörn?
kan ha fel... men educate me om jag missat ngt som håller nu 2022

2014.

Putin har varit tydlig med att hans invadera ukraina då. du minns de små gröna miltärmännen?
https://www.theguardian.com/world/2015/dec/17/vladimir-putin-admits-russian-military-presence-ukraine

According to the memorandum,[19] Russia, the US and the UK confirmed their recognition of Belarus, Kazakhstan and Ukraine becoming parties to the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons and effectively abandoning their nuclear arsenal to Russia and that they agreed to the following:

-Respect Belarusian, Kazakh and Ukrainian independence and sovereignty in the existing borders.[20]
-Refrain from the threat or the use of force against Belarus, Kazakhstan and Ukraine.
-Refrain from using economic pressure on Belarus, Kazakhstan and Ukraine to influence their politics.
-Seek immediate Security Council action to provide assistance to Belarus, Kazakhstan and Ukraine if -they "should become a victim of an act of aggression or an object of a threat of aggression in which nuclear weapons are used".
-Refrain from the use of nuclear arms against Belarus, Kazakhstan and Ukraine.
-Consult with one another if questions arise regarding those commitments.[16][21]

Har putin ersatt de kärnvapen som ryssland fick enligt övernskommelsen så är du välkommen att presenter det, dina substanslösa känslor gör sig bättre på tiktok i en palestinashal.....
Citera
2022-03-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Sjukt, precis när helikoptern träffas är det en annan helikopter som kör ner i vattnet men som lyfter o flyger vidare sen.. Snacka om nära ögat.. piloten hade nog en brun fläck i byxan efter det..

Haha, minst sagt. Den missade jag helt.
Citera
2022-03-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
I media, ja säkert. Däremot brukar det i seriösa militära bedömningar tas med alla förstörda plan, oaktat om de förstörts på marken eller i luften. Annars blir diskussionen om ett lands flygvapen allt för oöverskådlig.

Ingen sida medger förluster som inte är verifierbara.
Citera
2022-03-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Borde det inte vara rätt beslut att Ukraina i demokratisk ordning får välja sin framtid själva? Att invadera ett grannland är en barbarisk handling.
Självklart är det så, men jag tror att Rouchs liksom en massa andra troll härinne har en ganska Putinistisk syn på andra länders självbestämmande.
Citera
2022-03-01, 12:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Enkel aritmetik annars. Om Ukraina haft 150k reguljära trupper innan kriget och nu bara har 30-40k kvar så har resten kapitulerat eller dödats. Jag har tidigare hänvisat till den amerikanske pensionerade översten Doug McGregor.

Tjoflöjt. Du bygger matten på en uppgift du ljög om från början.

Jag påstår nu att tillresta ukrainare har ökat försvarstrupperna med en miljon motiverade män.

Din tur
Citera
2022-03-01, 12:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Och? Jag klarar själv av att avgöra vad jag vill och inte vill se, jag behöver inte ha någon som håller mig i handen för det.
Det är ju faktiskt jättebra. Vad duktig du är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in