2022-03-01, 11:22
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryssarna fortsätter bomba lägenhetskomplex nu även i Kershon

https://twitter.com/i/status/1498589896772096005

Vilket jävla skämt

Hela den ryska försäkran med att ”precisionsbomba militära mål” kom tidigt och var sannolikt fastslagen i den felaktiga tron att de skulle bli bemötta som hjältar och bara möta sporadiskt motstånd.

Jag befarar att vi är nära ett nytt Srebrenica om belägringen hårdnar och ryska ledare tappar tålamodet ytterligare.
Citera
2022-03-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
NATO fick stryck av män i sandaler med Kalashnikovs. Behöver jag säga mer.

Det fick ryssarna med.
Citera
2022-03-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Om UA lyckas att gå med i EU under denna konflikten, men ändå blir annekterad utav RU - blir RU tekniskt sätt en medlem utav EU då?

Nej!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Är det rösterna i ditt huvud som påstår detta eller har du någon källa?

Ignorera försöken till opinionspåverkan från Kreml. Det är inga riktiga personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Va fan snackar du om? Varför skulle ett Nato land göra det för? Ukraina klarar det fint på egen hand, finns flertal videos som florerar på ute och bekräftade.

Dom har sina turkiska drönare.

Dom turkiska drönarna kommer att ha begränsad livstid samt har svårt att se att de kommer att ha någonstans att landa och starta från. Nån gång måste de landa och då ryker dom. Om dom inte ryker redan när dom är i luften.
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha, i förrgår var det 25 km lång. Igår 50. För en timme sedan 52 och nu har den alltså blivit 64 km lång?

Måste vara över 20 mil lång när den väl är framme. Fantastiskt att den får växa sig så stor utan minsta angrepp också.
Och en väldigt stor måltavla
Citera
Medlem
Mittpunkts avatar
Trevligt att Belarus går in i Ukraina nu. NATO och övriga länder fortsätter med sina fördömanden, olika möten, hårdare sanktioner och att bojkotta Ryssland Putin skrattar åt oss här i Europa och tro fan att han gör det när vi sitter och ser på när ett västland blir attackerat. Hade garvat jag med som president när jag kan gå in militärt i ett land utan motstånd från allierade till det land jag angriper och sedan få hjälp utav ett grannland. Det är helt underbart!
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sluta att interagera med troll, det är ett gäng i tråden.

Tydligen har civilt motstånd mot den ryska ockupationsmakten börjat att uppstå i okuperade områden.

Troll eller inte, det är intressant att se vilka talking points som är aktuella och var de kommer ifrån.
Citera
Medlem
kommer tyskkland stänga av gasen tror ni? nu , snart eller aldrig?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
https://liveuamap.com/ Har inga uppdateringar på 10 timmar? Har de slutat följa konflikten? Vad finns det för andra som uppdaterar ny information på samma föredömliga vis som de gjorde?

Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Snygg google translate-svenska (not). Ni ryssar har verkligen ett helt annat mindset, lite Nordkorea över er så ni avslöjas av den dåliga svenskan och oförblommad propaganda. Ska du inte skryta med att Putin kan tämja björnar också med bara händerna?

Den användaren har skrivit bättre svenska tidigare, har vissa konton förlorat sina svensktalande skribenter så att de bakom kontot fått gå över till Google translate?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha, i förrgår var det 25 km lång. Igår 50. För en timme sedan 52 och nu har den alltså blivit 64 km lång?

Måste vara över 20 mil lång när den väl är framme. Fantastiskt att den får växa sig så stor utan minsta angrepp också.

Själv hörde jag att den slutar i Murmansk.
Citera
2022-03-01, 11:24
Medlem
Hur du vrider och vänder på det
Så är det ett krig nu just pga de säger "här är det stopp" eller hur (och säkert andra ting vi inte vet...)

eller är konvojen på 64 km ett skämt?

Så Ukrainas president bör slå sin motståndare en signal och komprimissa för Putin kommer inte sluta....skulle Ukraina komma segrande så blir det så stor PR runt väst och jag tror inte Putin är en bra förlorare

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå eller hur? Du verkar tro på allt Putin säger. Det finns ingen rimlighet i den ryska attacken, och vad Putins end game är kan ingen säga med säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in