2022-03-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag vet inte.

Har läst att de i alla fall har släckt en massa viktiga sajter hittills, hackat deras nyhetskanaler och visat den verkliga bilden av kriget istället för den propaganda ryssland vill ge sitt folk.
De har hackat gaskontrollsystemet placerat i nogir
Citera
2022-03-01, 10:12
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Ja, fast just därför frågade Ukraina om MIG och SU, flyg som de kan in och ut.

Och hur ska dom ta sig in i luftrummet som är helt dominerat av Ryssland är det tänkt?

Ska dom fraktas med tåg?
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Känner samma sak. Blir lite så när man kanske inte känner att ledningen inte har ens rygg. Moralen sjunker osv. Då blir beslutet att överge en tank lite enklare kan jag tänka mig.

Plus vetskapen att man inte har luftutrymmet med så är situationen jävligt jobbig att stå och glo med en tank.

Dom kan lika gärna måla dit en stor bulleye på skiten!

I Donetsk är man i alla fall vid gott mod.

https://youtu.be/-eiNmxCJC4s
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Framkommer nu klart att de ryska soldaterna är lågutbildade fega och rädda kräk som undrar var de är någonstans, sittandes i sina gamla uråldriga maskiner som snabbt får slut på soppa. En återspegling av Putins Ryssland.
Citera
2022-03-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ska du inte slåss??
Ukraina öppnar för alla nu

Eller ska "någon annan" slåss menar du?

Jag menar så klart länders militär.
Själv har jag ingen militärbakgrund, men kan faktiskt säga dig att jag känner så starkt för vad som sker där borta och lider med alla Ukrainare att jag på allvar överväger att lämna min familj och ansluta för att bekämpa Putin.

Vad känner du själv?
Citera
2022-03-01, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinodosarius
Jag menar så klart länders militär.
Själv har jag ingen militärbakgrund, men kan faktiskt säga dig att jag känner så starkt för vad som sker där borta och lider med alla Ukrainare att jag på allvar överväger att lämna min familj och ansluta för att bekämpa Putin.

Vad känner du själv?

Du är grym om du gör det !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Och hur ska dom ta sig in i luftrummet som är helt dominerat av Ryssland är det tänkt?

Ska dom fraktas med tåg?

Jag har ingen aning, någon annan kanske kan svara.

Jag såg bara att ett par st har skrivit att Ukraina nu ska få 70 st stridsflygplan, jag har bara frågat huruvida det är officiellt bekräftat eller om det alltjämt är rykten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Frågan är om det blir tal om en Valutareform. Turkarna har ju fått göra detta.

"Den nuvarande regeringen har tagit fram reformåtgärder för att stärka valutan och har avskrivit sex nollor från den turkiska liran. 1 000 000 lira är alltså lika med 1 ny turkisk lira (Yeni Türk Lirası)."

Det ligger nog lite längre fram i tiden och bara utifall Putin ordnar lite hyperinflation.
Ett troligare utfall i närtid blir nog införandet av ransoneringskuponger som ett komplement till pengar för breda grupper i det ryska samhället.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Under andra världskriget var det väl ännu värre. De som retirerade blev avrättade.
Kolla hur det gick för de 20,000 Krimtatarerna som deserterade över från röda armen till nazityskland under WW -2 och mördade 40,000 av de 65,000 judarna på Krim.
Dessa övergreppen ligger till grund än i dag likväl som att första världskriget blev aldrig riktigt avslutat utan följdes ju av andra världskriget.
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
De har hackat gaskontrollsystemet placerat i nogir
Vad innebär det?
Citera
Medlem
Och Ryssland har ej tagit över Ukraina än?????

75 PROCENT AV ARMÉN INNE I UKRAINA

Ryssland har nu 75 procent av sina styrkor inne i Ukraina, uppger en källa inom USA:s försvarsdepartement enligt BBC. Enligt kanalen är det en ökning från 40 procent vid tidigare mätning

Dags att invadera Ryssland?
Citera
2022-03-01, 10:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
du får vara objektiv. Det enda vi vet e att de e invasion av ryssar på sin gamla mark, det vill säga dagens ukraina. Det e inte krig mellan ryssaln o ukraina. De e amerika och ryssland som har krig.... Ukraina hade aldrig gjort motstånd om dom inte var backade av usa... Usa e ett schyst land o besöka o bo i men tyvärr är dom också orsaken till många krig och död i världen... Jag är inte ryssälskare eller något men var objektiv.... oavsett vem som vinner . Putin eller Usa kommer vi vara kontrollerade och deras hundar

Kreativt. Men var är de amerikanska förbanden? Ukrainarna är med största sannolikhet högst motiverade att försvara sitt land, sina barn, sin stolthet etc vad än USA gör.

Ps du skriver som en högstadieelev på Snapchat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in