2022-03-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Invasionen är olaglig såklart men titta på omständigheterna.. varför ljuger väst så in i helvette? Känns ju som att ni är rätt bedrägligt folk?

Ljuger? Det är väl en gren Ryssland har svart bälte i likt er ledare har i Judo?
Citera
2022-03-01, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Då vet jag att du är dålig på att gissa. Hata verkar vara din grej.
Lycka till med livet. Att gny här inne hela dagarna kan dock inte vara ett gott exempel på en übermensch.
Ni är rätt många som myser nu och hoppas olycka över andra. Sorgligt....

Igen ett förutsägbart svar. Vilken farkost lever du i egentligen. Se dig omkring, börja med din närmaste omkrets, hur mycket välvilja ser du bland människorna. Hur många tyck om mig när jag behöver det som minst magneter hänger på svenska kylskåp. Hur många lever efter det. Egentligen no comments, svensken tycker om att tycka synd om offer. Men ibland undrar man, ni har ju en massa skäggfolk inom era gränser. Tydligen anser sverige att is har högre värde än vanliga hederliga ryssar.
Citera
2022-03-01, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Om man är stor ska man vara snäll, det vet redan ett litet barn.
Och Ryssland och ryssar är långt ifrån snälla, inte på något vis

I barnuppfostran ingår väl också att lära ut att man inte boxas mot större vikter.
Citera
2022-03-01, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
I barnuppfostran ingår väl också att lära ut att man inte boxas mot större vikter.

Du vet, det tror jag faktiskt inte att det gör.
Möjligen hos barbarfolk, inte i det civiliserade Norden dock.
Citera
2022-03-01, 09:02
Medlem
Mittpunkts avatar
Klart som fan vi ska gå med i NATO. De som är motståndare är bara rädd för Putins kärnvapen. Jag dör hellre med en atombomb som slår i marken utanför köksfönstret än att vi ska böja oss fram och ta hans kuk i röven utan vaselin.
Citera
2022-03-01, 09:03
Medlem
Citat:
Igen ett förutsägbart svar. Vilken farkost lever du i egentligen. Se dig omkring, börja med din närmaste omkrets, hur mycket välvilja ser du bland människorna. Hur många tyck om mig när jag behöver det som minst magneter hänger på svenska kylskåp. Hur många lever efter det. Egentligen no comments, svensken tycker om att tycka synd om offer. Men ibland undrar man, ni har ju en massa skäggfolk inom era gränser. Tydligen anser sverige att is har högre värde än vanliga hederliga ryssar.

Och det här var inte förutsägbart?

Nu när du har gissat färdigt, jag är
inte svensk..... Sorgligt med allt hat.
Citera
2022-03-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du vet, det tror jag faktiskt inte att det gör.
Möjligen hos barbarfolk, inte i det civiliserade Norden dock.

Vi får se hur välciviliserade och obarbariska svenska folket skulle vara om vi tänker oss en upptrappning av kriget så att det påverkar basala nödvändigheter. Då kan du ta en selfie på hur du civilt delar din sista brödbit.
Citera
2022-03-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
USAS invasion av Iraq var ju olaglig, varför såg vi inte då samma response mot USA? Den var betydligt mer olaglig än va Ryssland gör, men jag såg inte våra exceptionella svenska politker prata om folkrätten då?

Det USA gjorde då var helt för djävligt och att de inte fick några större repressalier efter det är helt galet. Givetvis skulle även USA fått samma behandling som Ryssland får nu. Det är inte ok att gå in i ett annat land bara för att man uppfattar att styret är fel. Trodde man lärt sig nåt sedan Vietnam, men icke.
Citera
2022-03-01, 09:09
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=XE53xsWGx6U
Citera
2022-03-01, 09:11
Medlem
Citat:
Vi får se hur välciviliserade och obarbariska svenska folket skulle vara om vi tänker oss en upptrappning av kriget så att det påverkar basala nödvändigheter. Då kan du ta en selfie på hur du civilt delar din sista brödbit.

Ja, det tar vi då. Men vi vet ju iaf vilka det är som trappar upp kriget. Och det är skönt att veta vem fienden är...det är nämligen såna som du och dina gelikar.
Citera
2022-03-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Och det här var inte förutsägbart?

Nu när du har gissat färdigt, jag är
inte svensk..... Sorgligt med allt hat.

Hat är starkt ord. Hur kan man kalla någon för hatisk som inte hatar det Putin gör idag. Så du menar att ni inte är hatfulla mot ryssen, kallar ni sanktionerna och att skicka vapen för en kärleksfull handling. sverige borde sluta reagera så vi slipper leka kurragömma bakom Nato som inte kommer vara ett bra gömställe.
Citera
2022-03-01, 09:15
Medlem
Borde inte Ukrainare i Sverige ha rätt att storma Ryska ambassaden? Det är ju ett Ryssland i miniatyr och på området borde väl krigslagar råda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in